Obas Gibson 50:s tribute GT säljes/bytes *såld*

Här kan du sälja och köpa vad som helst.
Användarvisningsbild
JB
Medlem

Obas Gibson 50:s tribute GT säljes/bytes *såld*

Inlägg av JB »

Jag sitter på två stycken sprillans nya Studio 50:s tribute (en honeyburst o en GT) och undrar vad jag tänkte på eftersom jag bara behöver en,

Funderar på om det är någon där ute som är sugen på att göra en bytesaffär med någon intressant stärkare/bas?

Letar med ljus o lykta efter antingen en P-bas lönnhals eller JMP/JCM800 Superbass, men andra balla grejer kan vara intressanta, pengar emellan finnes

GT är endast provspelad under 10min, dvs så fabriksny som det överhuvudtaget är möjligt, kan tänka mej 7200 spänn med fejk snakeskinn case och gibson gigbag och frakten med Posten/DHL. (jag vet att det inte är halva priset på grejerna men det är sprillans, gitarren har inte ens fått sin första husse)

kroppen är inte kaffeved och bra finnish för att vara studio... grymt klipp i P90 mickarna och sjukt bra sustain för att vara så lätt (chambered)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av JB den ons 02 mar 2011, 18:35, redigerad totalt 2 gång.
Fender P 78. Fender J Noel Redding Sign. Gibson Ripper. Gibson G3. MM130. Bassman 100. Bassman 135. Marshall JMP 1992.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

honeybursten kan jag vara intresserad av kontant, beroende på vad du ska ha för den. Kan också tänka mig ett byte mot en snyggt sliten Les Paul Special '90:

BildBildBild
(Klicka för större bilder)

Jag sätter alltid chickenheads på mina Gibson, men orignalrattarna finns förstås kvar.

/Mats D
Våga vägra Ampeg och p-bas
Användarvisningsbild
JB
Medlem

Inlägg av JB »

Hmmm.. Hade mest tänkt mej att göra mej av med GT.

En till gitarr är nog tyvärr inte aktuellt nu eftersom jag har mer sexsträngat än jag känner mej bekväm med.

antar att samma deal för honeybursten gäller, samma beskrivning på den, o jag skickar den i samma case, har dock inga bilder på den just nu...!

Anledningen till priset är mest för att jag fortfarande har öppet köp på gitarrerna, om jag går ner lägre tjänar jag mer på att lämna in dom för en cash refund.
Fender P 78. Fender J Noel Redding Sign. Gibson Ripper. Gibson G3. MM130. Bassman 100. Bassman 135. Marshall JMP 1992.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

OK. Om jag inte tar fel så kostar väl 50s och 60s tribute runt 6.500 kr nya hos tysken GT är inte intressant för min del, gillar inte den finishen alls, däremot honeyburst. Men inte för 7200 kr såvida jag inte fått nypriserna helt om bakfoten.

Bytespobjektet ovan är nu involverat i ett annat byte så den är inte aktuell längre.

Redigerat: På Börsen verkar 50's Tribute ligga på 9.000 nya och 60's Tribute på 7.000 kr. Prisskillnaden är oklar för mig, det är väl bara halsprofilen som skiljer så vitt jag vet. Hos tysken kostar både 50s och 60s 6500 kr men 50s har de bara i vitt och cherry sunburst.

/Mats D
Senast redigerad av MatsD den lör 26 feb 2011, 17:45, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Mats: Jo precis, 6500kr nya. :(
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
JB
Medlem

Inlägg av JB »

Så sant...vita kostar 6500 nya, mest för att ingen vill ha dom antar jag, Sunbursten ligger på 6800. Honeybursten och GT gick för samma prislapp o caset lade jag en 7 hunka på, landade runt 7600.

Ärligt talat så hade jag lite funderingar på om jag skulle posta den här annonsen eftersom jag kände mej lite sniken, men men, som jag skrev innan så kan jag ju alltid skicka tillbaka grejerna.

Köpte mest GT:n eftersom det från början inte var meningen att Europa skulle få några överhuvudtaget. Om jag fattat det rätt så fick tysken in ett tjugotal o jag misstänker starkt att det var dom enda Europa fick så jag tänkte, va fan måste ha en.

Den enda skillnaden på 50 o 60 är halsprofilen och det faktum att inget verkar veta med säkerhet om 60 tribute ens kommer att levereras till Europa. Fast jag håller tummarna för att dom dyker upp, tribute 60 SG med P-90 känns som en vinnare.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Jag har för mig att Gibson skrev nåt i reklamen för de här tributarna att det skulle vara en les paul för folket. Verkar konstigt då om man stryper tillförseln så pass att hela länder eller rentav hela Europa skulle bli utan. När jag kollar närmre hos tysken så har de angett 4 april som leveransdatum för 60s Tribute, så några lär de väl få in i varje fall.

Nåja, det är bara honeyburst som är intressant för min del och köper jag inte från butik så slantar jag upp max 5.000 kr för en, hur "ny" den än påstås vara. Garantier och sånt gäller ju bara första ägaren och kan inte överlåtas så det ska ju löna sig lite att handla i andra hand om det ska vara nån idé att ta den risken jämfört med tryggheten att köpa nytt.

/Mats D
Användarvisningsbild
JB
Medlem

Inlägg av JB »

Jo... Det var det dom sa om GT:n oxå men tydligen var efterfrågan så stor i USA att gibson (om man tror de lärde) valde att sälja ut hela sin tillverkning där hur mycket dom än sa att det var en gitarr för folket och att Europa skulle få del av produktionen, Gibson har tyvärr en tendens att prioritera den amerikanska marknaden och det verkar som att Europa ibland får finna sej i att man inte får en del färger/modeller.

Som jag skrev innan så började jag ångra mej lite att jag lade ut den här av samma anledning som du skriver ovan, priskillanden är ju inte stor och nackdelarna tar ut fördelarna som köpare.
Skriv svar