saft skrev:en peavey mark III xp å en peavey låda, å nån till låda jag har hittat som jag inte vet vad det är:P
Vad fasen. Har ni ett CMI PA?
e kanske:P vet inte...är det den andra lådan jag använder till basriggen eller PAt som synns på sidan du pratar om?
är de nå spec med sånt eller?:S
Om det är det jag tror (rör PA) så kan ni med rätt köpare få in pengarna så ni kan köpa ett bra PA till replokalen. Samma med Malmberglådorna. Det är oxå eftertraktade saker bland de som "förstårsigpå" CMI är va jag fått berättat för mig Marshall somligger bakom och borde vara från 60-talet........
saft skrev:en peavey mark III xp å en peavey låda, å nån till låda jag har hittat som jag inte vet vad det är:P
e kanske:P vet inte...är det den andra lådan jag använder till basriggen eller PAt som synns på sidan du pratar om?
Om det är det jag tror (rör PA) så kan ni med rätt köpare få in pengarna så ni kan köpa ett bra PA till replokalen. Samma med Malmberglådorna. Det är oxå eftertraktade saker bland de som "förstårsigpå" CMI är va jag fått berättat för mig Marshall somligger bakom och borde vara från 60-talet........
oj shit....trodde de va skitgrejer bara...:S då kanske vi ska sluta att maxa sönder det varje rep.... tack för upplysningen!
oj shit....trodde de va skitgrejer bara...:S då kanske vi ska sluta att maxa sönder det varje rep.... tack för upplysningen!
Det kanske kan vara en god idé- Det gäller bara hitta en köpare på det så kan ni köpa något som funkar bättre för era volymkrav.
dereborn skrev:Ahhhh dom där Malmberglådorna låter svinbra! Altec Lansing (JBL) 15´ med 0.75 bullet-diskanter... Ser ut att vara i rätt fint skick också? Grattis!
Med risk att låta som en messerbesser....
Är verkligen Altec Lansing JBL?
Har för mig att det är två skilda bolag.
Rätta mig gärna!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
dereborn skrev:Ahhhh dom där Malmberglådorna låter svinbra! Altec Lansing (JBL) 15´ med 0.75 bullet-diskanter... Ser ut att vara i rätt fint skick också? Grattis!
Rätta mig gärna!
Vi hade åtta stycken sådana 1x15" Malmberg-lådor som PA-lådor ett tag (tror det va 1981-82), bra tryck i dem!
Jag trodde också att Altec Lansing och JBL var två olika märken, men då har jag fel också då.
Vår gitarrist hade 2st Malmberg 4x12" -lådor + en Marshall Lead 100w + Les Paul Black Beauty '58
Jag hade också 2st Malmberg 4x12" -lådor + Marshall Super Bass 100w + Fender P 1963.
Fan, de va grejer de !!
Senast redigerad av lowfreq den mån 26 nov 2007, 15:53, redigerad totalt 1 gånger.
Rätta mig gärna!
Då rättar vi dig!
Ok!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
lowfreq skrev:Vi hade åtta stycken sådana 1x15" Malmberg-lådor som PA-lådor ett tag (tror det va 1981-82), bra tryck i dem!
Jag trodde också att Altec Lansing och JBL var två olika märken, men då har jag fel också då.
Vår gitarrist hade 2st Malmberg 4x12" -lådor + en Marshall Lead 100w + Les Paul Black Beauty '58
Jag hade också 2st Malmberg 4x12" -lådor + Marshall Super Bass 100w + Fender P 1963.
Fan, de va grejer de !!
Altec Lansing blev sedermera JBL (någon typ av sammanslagning/uppköp). De har aldrig funnits samtidigt vad jag vet.
lowfreq skrev:Vi hade åtta stycken sådana 1x15" Malmberg-lådor som PA-lådor ett tag (tror det va 1981-82), bra tryck i dem!
Fan, de va grejer de !!
Altec Lansing blev sedermera JBL (någon typ av sammanslagning/uppköp). De har aldrig funnits samtidigt vad jag vet.
Altec Lansing och JBL har inte något med varandra att göra. Mer än att namnet Lansing finns i bägge namnen.
Bägge företagen finns fortfarande
Fan, de va grejer de !!
Altec Lansing och JBL har inte något med varandra att göra. Mer än att namnet Lansing finns i bägge namnen.
Bägge företagen finns fortfarande
Jag tog hem min topp från replokalen härom dagen då vi tyvärr blivit utkastade eftersom de som äger lokalen vill renovera den och ha den för sig själva. Jag tänkte att den kunde komma till nytta även hemma, så jag skruvade isär hemma-combon och installerade ett extra jack så att jag kan använda den som låda till externa förstärkare, i detta fall min Marshall JCM 800 "Bass series". Det funkar finfint, och den låter avsevärt bättre än combons egna förstärkare, vilket kanske inte är helt oväntat.
Det ser ju lite roligt ut må jag säga.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Smidig övningsrigg men segt att bli utsparkade.
Har ni hittat ny replokal? Jag tycker att det är lite grottigt att hitta shyssta replokaler i stockholmsområdet.
fredrikr skrev:Smidig övningsrigg men segt att bli utsparkade.
Har ni hittat ny replokal? Jag tycker att det är lite grottigt att hitta shyssta replokaler i stockholmsområdet.
Vi har inte ens börjat leta. Vi har en skiva som ska ges ut strax, och vi koncentrerar oss på det först och främst.
Det går nog att hitta replokal, men det brukar kosta för mycket och/eller vara alldeles för begränsad tidstilldelning. Vi "behöver" egentligen en egen lokal där vi kan härja precis bäst vi vill, när som helst.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Makten skrev:Jag tog hem min topp från replokalen härom dagen då vi tyvärr blivit utkastade eftersom de som äger lokalen vill renovera den och ha den för sig själva. Jag tänkte att den kunde komma till nytta även hemma, så jag skruvade isär hemma-combon och installerade ett extra jack så att jag kan använda den som låda till externa förstärkare, i detta fall min Marshall JCM 800 "Bass series". Det funkar finfint, och den låter avsevärt bättre än combons egna förstärkare, vilket kanske inte är helt oväntat.