Mackie Onyx 1640 - 16-kanale mixer med 16 i/o via Firewire - 9500kr eller bud
Mycket bra skick. Använd ett fåtal gånger, har ej varit ute på vägarna och "härjat".
Lexicon MX200 - 1he Multieffektenhet från välkända Lexicon - 1500kr eller bud
Finns i skellefteå.
Yamaha BB2005,TRB 1005F Fretless, Maison Acoustic
EBS OctaBass, Dynaverb, Unichorus, MultiComp, BassIQ, Sansamp BDDI Prog,
Boss TU-15, Polytune Nano, EHX The Mole, PBDist
Ampeg SVT3 pro II + Hartke 410TP, 115XL
Den där Mackien är inte dum alls! Vi har en sån i bluesbandet, funkar perfekt med en ljudmix ut i PA:t och alla kanaler direkt in i datorn via firewire.
jo.. men lixom.. om man använder det till sitt DAW (eftersom det inte har motoriserade reglar) messar det inte upp mixen såfort man pillar det minsta lilla med en regel? Eller är dom inte aktiva förutom på inljudet?
macahan skrev:jo.. men lixom.. om man använder det till sitt DAW (eftersom det inte har motoriserade reglar) messar det inte upp mixen såfort man pillar det minsta lilla med en regel? Eller är dom inte aktiva förutom på inljudet?
Oj så bra fråga. Någon annan här inne kanske har svaret? Jag har bara i uppdrag att sälja det. Vi har redan en mixer så denna har vi aldrig kopplat in ens, annat för att se att den funkar.
Yamaha BB2005,TRB 1005F Fretless, Maison Acoustic
EBS OctaBass, Dynaverb, Unichorus, MultiComp, BassIQ, Sansamp BDDI Prog,
Boss TU-15, Polytune Nano, EHX The Mole, PBDist
Ampeg SVT3 pro II + Hartke 410TP, 115XL
TDHP skrev:Är det inte bara gain som påverkar ljudet?
Det har jag utgått från!
Jo, precis.
Man får in en torr och ren signal via fw in i datorn.
Vi använder Cubase, och där ställer vi rätt ingångsnivå för varje kanal, och sen lägger vi ev effekter i efterhand. All mixning och redigering sker i efterhand i Cubase.
För oss är det supersmidigt... en mix ut i replokalen och en in i datorn. Vi väljer vilka kanaler som ska skickas ut genom PA:t, men får ändå alla in i datorn.
Det har jag utgått från!
Jo, precis.
Vi använder Cubase, och där ställer vi rätt ingångsnivå för varje kanal, och sen lägger vi ev effekter i efterhand. All mixning och redigering sker i efterhand i Cubase.
För oss är det supersmidigt... en mix ut i replokalen och en in i datorn. Vi väljer vilka kanaler som ska skickas ut genom PA:t, men får ändå alla in i datorn.
Det har jag utgått från!
Jo, precis.
Sen kan man med fördel använda mixern som summeringsmixer vid mixning istället för att summera i datorn.....
Det har jag utgått från!
Jo, precis.
Sen kan man med fördel använda mixern som summeringsmixer vid mixning istället för att summera i datorn.....
//J
Det där sista är nog överkurs för mej... eller jag fattar inte i alla fall. Menar du att man skickar tillbaka signalen från datorn till mixern?
Det har jag utgått från!
Jo, precis.
//J
Det där sista är nog överkurs för mej... eller jag fattar inte i alla fall. Menar du att man skickar tillbaka signalen från datorn till mixern?
Precis. Mixa i datorn men skicka tillbaka materialet via bussar som stereospår. Tex:
L + R kanal 1 - 2: Trummor.
3 - 4: Ak git.
5 - 6: El git.
7 - 8: Klaviatur.
9 - 10: Blås.
11 - 12: Körsång.....
Osv....
Sök på "summeringsmixer" eller " summing mixer" på nätet. Nu har inte jag testat just denna mixer men Mackie brukar ha hyffsade preamps så den kan säkert funka som en hyffsad summeringsmixer. Att summera internt i datorn är inte en helt bra ide. Gör man det rätt och summerar utanför datorn kan man få bättre separation och dynamik.