Hej hej! Det var ett fint första försök!
Några tankar som jag har:
Trummor: bastrumman och virveltrumman är lite anonyma. Kanske eq:a fram dem lite. Överhänget ska upp lite i ljudstyrka, cymbalerna hörs knappt. Trumljudet är lite klaustrofobiskt, kan behövas ett kort reverb ca 0,5 sek långt. Highpass på reverbet kan vara en bra idé, kanske runt 300 hz, så det inte blir grötigt. Lägg reverbet på en bus/aux, inte på varje enskild kanal.
Bas: inget, förutom kanske göras lite fetare?
Gitarr: generellt lite för starka i mixen, dränker sången tycker jag.
Sång: Nivån behövs styras upp lite, generellt för svag och instängd i gitarrorkestern, förutom runt 4:40, då är den jättestark. Sänk lite där. Liksom trummorna, så låter även sången klaustrofobisk, lägg på lite rumsklang så blir det fint.
Arrangemangsmässigt så har jag några synpunkter, jag tycker t ex inte att instrumentalpartiet är så givande. Antar att det är gitarristen som har skrivit låten?

Gitarrtonen är rätt nasty, men jag tror kanske inte det går att göra så mycket åt det kanske. Hade jag varit producent, så hade jag behållt det akustiska gitarrplinket fram tills gitarrsolot börjar, sedan klippt in slutackordet och efter det in i refrängen.
Är inte helt hundra på om jag gillar leadgitarren under verserna och refrängerna heller. Är en sak om man spelar lite fraser för att fylla ut, men nu känns det mer som att gitarristen har bestämt sig för att fylla allt ledigt utrymme med sina licks. Hade jag varit producent, så hade jag minskat på antalet inpass som gitarren gör, inte ta bort den helt, men ta bort det som inte tillför något. Sista refrängen däremot, där är det ju på sin plats.
Hoppas du får ut något av feedbacken, jobba på och lycka till!