Jag är en glad j*vel från Gbg som lirat sedan jag gick i mellanstadiet vilket var någon gång runt 1995. Bas blev mitt huvud-instrument efter att ha gått standard-komunal-stigen som börjar på blockflöjt för att sedan bli pianolir tills jag äntligen fann det ballaste instrumentet och hittade hem (något klyschigt, men det skiter jag i).
Har lirat i en och samma konstellation från starten -95 ända fram till 2005 då vi till sist växt ifrån varandra vilket kanske är lite tråkigt så här i efterhand. Fram tills i höstas har det blivit lite både av- och inhopp i bandet såpass att alla är mer eller mindre utbytta. En liten omstrukturering i höstas ledde till den sättning vi har nu i bandet (som ej ännu har något namn) och musikstilen vi vi försöker sikta på är åt Jet-Hardcore Superstar-Hellacopters-hållet.
Jag har lirat på min Corvette 5 sedan jag köpte den ny -99 och den har aldrig svikit mig. Efter det hittade jag en rolig akustisk bas på MUG som jag inte kunde släppa, det passade skitbra för den stundande båtsemestern, så den har sett en DEL partaj sedan dag 1. Precis vad dess syfte var

Min bandlösa Peavey cirrus spontanhandlade jag för att det verkade ju lite ball med bandlöst men det vart inte mycket spelat på den stackarn fram tills bara för några månader sedan då jag fastnade som bara den.
Nu är jag på jakt efter en Cirrus till fast denna gång bandad och femsträngad. Det har visat sig inte vara särskilt lätt alls att få tag i en sådan men skam den som ger sig.
I repan står nu en synnerligen vacker Orange AD200 mkIII ovanpå en Techamp XL612 och skapar välljud jag aldrig varit med om innan. Uppgraderingen till orange förändrade hela soundet för bandet å det fetare. Vi fick mycket mer köttma! ( http://www.pratabas.se/viewtopic.php?p= ... ht=#913172 )
Jobbar som säljare i västra sverige, så det blir en del bil-åka. Tyvärr är bilen allt som oftast helt fullpackad med varuprover och demo-utrustning så bp-transportmöjligheterna är inte helt lysande, men ibland kanske det går.
Skall försöka få upp lite av mina lik och alster på nätet så ni får höra lite också, för snacka går ju eller hur? Det är väl därför vi är här på forumet förresten?
Edit 1
Här har vi lite länkar till lite äldre matreal.
http://www.myspace.com/theseizeddays - 1995 till 2005
http://www.myspace.com/bajonett - 2005 till 2009
Edit 2
Nu är Cirrus-femman inhandlad.
Näst på tur är hemma-repa-stärk-som-även-pallar-mindre-gig
kanske en vr micro, who knows

Edit 3
Hemmastärk fixad, det blev davids EBS Drome 112 Combo.
Mycket imponerad över vad den kan leverera.
Hux flux lät basljudet helt enkelt gött!
Edit 4
Carvin-riggen bytt mot en Orange/Techamp-rigg.
Oh, my gosh!

Jag som var så nöjd och glad tidigare, så börjar man hänga här och vips får man lära sig att man behöver en massa nya saker och så blir det sådär dyrt

PB är en trevlig och dyr hobby.
Edit 5
Monster-riggen är såld och utbytt mot två st JBL EON510 med en liten mixer till... En lill-rigg helt enkelt.
Liras det inget starkt längre så känns det lite fånigt att ha den dammandes.
Snart kommer en edit till med ett nytt instrument... Spännande!
Edit 6
På PB-träffen utanför Örebro i maj-15 så testades en ZON 5/2 och den gick inte att släppa. Så instrumentparken är nu utökad med ett monster till. Utan tvekan ett av dom bästa instrument jag någonsin spelat på.
En ny Orange, denna gång en Tiny Terror 500 som tillsammans med en TKS212 levererar metal-tyngd så det räcker och ibland blir lite över står nu och ylar i repan.
Lirar nu för tiden bas i Original Stock, det finns en handfull låtar på Spotify och vi går in i studio vintern 15/16.