Jag har inte haft problem när jag lött om och fixat med mina jazzbasar tidigare men nu när jag fixat till min Aria Pro II så har jag stött på problem. På jazzbasar så kan man ju vända upp och ner på kontrollplattan och allt sitter fast och sitter öppet och fint men på Arian så är dom ju monterade bakifrån och allt måste man pilla med nere i kontrollutrymmet, skitpissigt rent ut sagt!! Hur som helst!
Nu har jag kopplat om Arian precis som en vanlig jazzbass. Med full volym på mickarna en och en så låter det normalt men när volymen är fullt uppvriden på bägge så tappar den volym. Är det det som kan kallas fasfel? Vad ska man gör åt det?
/ David
Fasfel?
-
- Medlem++
- inber
- VIP medlem
Det där lyser fasfel lång väg.
Vänd på kablarna till den ena miken. Om det exempelvis går en svart och en vit från mikarna så byter du plats på dem. Det spelar ingen roll vilken av mikarna du vänder på.
Om det går TRE kablar från mikarna så är en av dem jord. Den ska vara kvar, du ska i så fall byta plats på de andra två.
Vänd på kablarna till den ena miken. Om det exempelvis går en svart och en vit från mikarna så byter du plats på dem. Det spelar ingen roll vilken av mikarna du vänder på.
Om det går TRE kablar från mikarna så är en av dem jord. Den ska vara kvar, du ska i så fall byta plats på de andra två.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...