T-SHIRTS ÄNTLIGEN 8/11 SISTA BESTÄLLNINGSDAG!

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Valle skrev:Jag skulle vilja veta vad som händer, inte för t-shirtens skull, utan man börjar bli lätt orolig för Peters skull.
Jag tror nog att den information som Peter vill förmedla kommer ut vad det lider. Vi vill alla hans väl och det vet han säkert om utan att för den skull i dom bästa av världar känna några krav på sig att behöva fläka ut sitt liv. Det finns folk som håller på med detta. Ge dom lite tid så löser det sig. Och allt gott till Peter samtidigt. Är det någon som vill hoppa av sin beställning är även jag redo att kliva in och hjälpa till om det skulle behövas. Även om det innebär att jag i och med det skulle ha en eller några t-shirts i garderoben i storlekar som eventuellt knappt ens skulle nå om mitt ena lår......

//J
Användarvisningsbild
F-klav
Medlem+

Inlägg av F-klav »

engson skrev:Det är några på forumet som försöker bringa ordning i detta, och vi hoppas kunna ge nån slags besked under kvällen (torsdag 3/3).
För dom som har tröttnat på att vänta och vill ha sina pengar tillbaka, så går det bra att skicka ett PM till mej med antal tröjor och den summa som man ligger ute med, så ska ni få tillbaka era pengar. Ange gärna ett kontonummer också.
Om ni lovar att komma med besked under kvällen här så finns det ju ingen anledning att rusa just nu, när man ändå legat ute i fyra månader liksom...

Jag tycker också synd om honom om han mår skit, sånt är aldrig skoj oavsett vad det är eller varför, men visst hade ett: "jag fixar inte det här just nu, kan någon ta över?" varit mycket bättre än ren tystnad. Nu blir det så blandade känslor, eftersom man samtidigt kanske inte tycker att det är så lustigt att ligga ute i fyra månader med pengar till en person som man träffat en enda gång, oavsett om personen då gjorde ett mycket sympatiskt intryck.

Jag hoppas att kvällen leder till att någon kan ta över detta, vilket antagligen gör att en börda mindre på hans axlar känns bättre för honom själv, samt att alla som väntar kanske känner sig bättre de med.
Utnämnd Hedersgubbe i 40+ -klassen
Fender Jazz Special - Duff McKaghan signature, Ibanez acoustic, Fender Mustang, Eastone (min första bas som nu är avbandad - tack Semborg - och ska "steampunkas" :) )
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

JanTheWhite skrev: Även om det innebär att jag i och med det skulle ha en eller några t-shirts i garderoben i storlekar som eventuellt knappt ens skulle nå om mitt ena lår......

//J
man ju klippa isär t-shirtsarna och göra små PB-flaggor :wink:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

BassiLow skrev:
JanTheWhite skrev: Även om det innebär att jag i och med det skulle ha en eller några t-shirts i garderoben i storlekar som eventuellt knappt ens skulle nå om mitt ena lår......

//J
man ju klippa isär t-shirtsarna och göra små PB-flaggor :wink:
Flaggor är PERFEKT att ha på motorcykeln. :)
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

javisst, sicken bra idé,
man kan ju annars sy ihop ett gäng och får en stor flagga med valfritt antal PB-loggor

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

BassiLow skrev:javisst, sicken bra idé,
man kan ju annars sy ihop ett gäng och får en stor flagga med valfritt antal PB-loggor
Och i väldigt många olika färger också! :tummenupp:
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

det kan ju faktiskt bli gôrsnyggt

Revolver
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

Vi är några stycken som hållit på ett tag för att få kontakt med Peter.
Vår tanke var att hjälpa honom så mycket vi kunde, med allt från pengar till att packa tröjor.
Efter otaliga försök att få kontakt med honom fick vi tyvärr ge upp.
Vi lyckade få bekräftat att han skulle ta kontakt med oss, detta vid ett flertal tillfällen.
Detta lyckades dock inte.

Vi känner nu att vi inte kan hjälpa till mer, vill man inte vill bli hjälp är det tyvärr bara att backa..
Detta känns mycket tråkigt då Peter alltid varit en snäll snubbe som aldrig tvekat att hjälpa till.

Sen ber jag er alla att hur sura och fattiga ni än är att inte spamma sönder hela forumet.
Nu är det som det är, och ingen kan ändra på det.

OBS!
OM vi får nån mer relevant info kommer denna att postas omgående.
(Gör även en egentråd om detta)
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

JanTheWhite skrev:
Valle skrev:Jag skulle vilja veta vad som händer, inte för t-shirtens skull, utan man börjar bli lätt orolig för Peters skull.
Jag tror nog att den information som Peter vill förmedla kommer ut vad det lider. Vi vill alla hans väl och det vet han säkert om utan att för den skull i dom bästa av världar känna några krav på sig att behöva fläka ut sitt liv. Det finns folk som håller på med detta. Ge dom lite tid så löser det sig. Och allt gott till Peter samtidigt. Är det någon som vill hoppa av sin beställning är även jag redo att kliva in och hjälpa till om det skulle behövas. Även om det innebär att jag i och med det skulle ha en eller några t-shirts i garderoben i storlekar som eventuellt knappt ens skulle nå om mitt ena lår......

//J
Nä, jag är inte ute efter att snoka i nåns privatliv, undrar bara om det är nått man kan hjälpa till med. Viktigast är att Peter kommer upp på fötter igen, saknar den goe gubben...

Min T-shirt får du däremot inte, vilket är synd, för dig för den skulle garanterat räcka hela vägen runt magen :wink:
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Valle skrev:undrar bara om det är nått man kan hjälpa till med. Viktigast är att Peter kommer upp på fötter igen, saknar den goe gubben...
Där är vi nog alla överens.

//J
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

Mike skrev:Vi är några stycken som hållit på ett tag för att få kontakt med Peter.
Vår tanke var att hjälpa honom så mycket vi kunde, med allt från pengar till att packa tröjor.
Vi lyckade få bekräftat att han skulle ta kontakt med oss, detta vid ett flertal tillfällen.

Vi känner nu att vi inte kan hjälpa till mer, vill man inte vill bli hjälp är det tyvärr bara att backa..
Detta känns mycket tråkigt då Peter alltid varit en snäll snubbe som aldrig tvekat att hjälpa till.

Sen ber jag er alla att hur sura och fattiga ni än är att inte spamma sönder hela forumet.

OBS!
Jag har flyttat den nya tråden i avaktan på info från 200071.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Klopper skrev:
Mike skrev:Vi är några stycken som hållit på ett tag för att få kontakt med Peter.

OBS!
Säg till om jag kan hjälpa till med något. Vi vill alla Peters bästa.

Med all respekt.

//Jan
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Inlägg av Klopper »

JanTheWhite skrev:
Klopper skrev:

OBS!

Med all respekt.

//Jan
Det kommer info så fort vi "skuggfigurer" har möjlighet.
// Fredrik
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Ställer gärna upp! Säg till vad jag kan göra!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Klopper skrev:
JanTheWhite skrev:
Klopper skrev:

OBS!

Med all respekt.

//Jan
Det kommer info så fort vi "skuggfigurer" har möjlighet.
// Fredrik
Allt lugnt. Bra gjort.

MVH//Jan
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Cuba skrev:Ställer gärna upp! Säg till vad jag kan göra!
+1!!
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
F-klav
Medlem+

Inlägg av F-klav »

Jag har själv en ganska bökig situatuion just nu (och förstår verkligen om man inte vill hänga ut allt här, det tycker jag inte man ska heller). Jag kan inte ställa upp med något ekonomiskt, men om det är något annat jag kan hjälpa till med så gör jag gärna det för honom. Mot min egen sits vet jag att det verkligen inte är kul när saker och ting rasar omkring en.

Edit: Vad är det för tråd som är flyttad? Är det där man ska skriva om att hjälpa till?
Fender Jazz Special - Duff McKaghan signature, Ibanez acoustic, Fender Mustang, Eastone (min första bas som nu är avbandad - tack Semborg - och ska "steampunkas" :) )
Användarvisningsbild
LarsGBG
Medlem+

Inlägg av LarsGBG »

F-klav skrev:Jag har själv en ganska bökig situatuion just nu (och förstår verkligen om man inte vill hänga ut allt här, det tycker jag inte man ska heller). Jag kan inte ställa upp med något ekonomiskt, men om det är något annat jag kan hjälpa till med så gör jag gärna det för honom. Mot min egen sits vet jag att det verkligen inte är kul när saker och ting rasar omkring en.

Edit: Vad är det för tråd som är flyttad? Är det där man ska skriva om att hjälpa till?
I all välmening:

Jag har inte beställt någon tröja och ligger inte ute med några pengar, men jag har läst igenom den här tråden ett par gånger nu. Om du är i behov av pengarna som du lagt ut har du fått erbjudanden av flera som kan lägga ut för Peters räkning.

Dessa:

Mike
blackparkas
engson
JanTheWhite

Jag håller med om att det kan vara irriterande när någon tar pengar men inte levererar, men i det fallet finns det så många som bedyrar Peters karaktär, så jag skulle inte vara orolig för att du inte skulle få en t-shirt till slut. Förstår dock inte hur du blir hjälpt ekonomiskt av en t-shirt...
Användarvisningsbild
F-klav
Medlem+

Inlägg av F-klav »

LarsGBG skrev:
F-klav skrev:Jag har själv en ganska bökig situatuion just nu (och förstår verkligen om man inte vill hänga ut allt här, det tycker jag inte man ska heller). Jag kan inte ställa upp med något ekonomiskt, men om det är något annat jag kan hjälpa till med så gör jag gärna det för honom. Mot min egen sits vet jag att det verkligen inte är kul när saker och ting rasar omkring en.

I all välmening:

Jag har inte beställt någon tröja och ligger inte ute med några pengar, men jag har läst igenom den här tråden ett par gånger nu. Om du är i behov av pengarna som du lagt ut har du fått erbjudanden av flera som kan lägga ut för Peters räkning.

Dessa:

Mike
blackparkas
engson
JanTheWhite

Jag håller med om att det kan vara irriterande när någon tar pengar men inte levererar, men i det fallet finns det så många som bedyrar Peters karaktär, så jag skulle inte vara orolig för att du inte skulle få en t-shirt till slut. Förstår dock inte hur du blir hjälpt ekonomiskt av en t-shirt...
Det jag skriver ovan är att jag inte kan hjälpa till ekonomiskt, men att jag gärna hjälper till på något annat sätt om det behövs.

Tidigare inlägg har handlat om att det är olustigt när man inte känner någon, även om personen verkade trevlig den gången man sågs. Det är inte bara jag som har uttryckt denna olust, så varför hackar du på just mig? Jag kanske skriver ofta för att jag bryr mig om folk och samtidigt är orolig för en forumkompis.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

F-klav skrev:
LarsGBG skrev:

I all välmening:

Dessa:

Mike
blackparkas
engson
JanTheWhite

Det jag skriver ovan är att jag inte kan hjälpa till ekonomiskt, men att jag gärna hjälper till på något annat sätt om det behövs.

Tidigare inlägg har handlat om att det är olustigt när man inte känner någon, även om personen verkade trevlig den gången man sågs. Det är inte bara jag som har uttryckt denna olust, så varför hackar du på just mig? Jag kanske skriver ofta för att jag bryr mig om folk och samtidigt är orolig för en forumkompis.
Ingen skugga faller över F-klav i detta. Allt lugnt.

MVH//Jan
Användarvisningsbild
LarsGBG
Medlem+

Inlägg av LarsGBG »

JanTheWhite skrev: Ingen skugga faller över F-klav i detta. Allt lugnt.

MVH//Jan
+1

Ursäkta om jag utryckte mig klumpigt. Jag har ju dessutom inte med det här att göra.
Användarvisningsbild
jimbeam
Medlem+

Inlägg av jimbeam »

ingenting ännu?
HirYoshima
Medlem++

Inlägg av HirYoshima »

Valle skrev:Nä, jag är ute efter att snoka i nåns underliv... :wink:
ojoj! här är vi inte hemliga.. :)
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
SvenGustaf
Medlem+

Inlägg av SvenGustaf »

:paper: :playing:
Senast redigerad av SvenGustaf den lör 19 mar 2011, 08:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

jimbeam skrev:ingenting ännu?
+1

Hade vart gôtt å haft en PB-tshirt å kunnat gjort lite reklam för oss och vårt forum på spelningar å annat

jag har ju faktiskt haft en del kontakt med Peter om lite allt möjligt, mest då tekniska saker, men jag säger som många av er andra, kan jag hjälpa på nåt sätt så gör jag det.

kan vi fixa PB-tröjor på annat sätt, utan att behöva belasta Peter mer, så är jag på, hur gör vi ?

Revolver
Skriv svar