Jag skulle behöva ett utlåtande från en kunnig. Jag försökte få en dröm att slå in vilket den också på sätt och vis gjorde när jag lyckade plocka hem mina drömmars bas sedan 10 år tillbaks. Hittade en Warwick Thumb 5 NT '99 på ebay och fick hem den idag efter frakt från Portugal. UPS hade lyckats att skada ytterkartongen ganska illa men basen låg i ett visserligen öppet hardcase som ej gick att stänga men väl paketerad med bubbelplast och grejer så jag tror inte något skadats vid frakten.
Nu till problemet, det är en spricka i kroppen precis i en av skarvarna då kroppen är limmad av tre delar med genomgående hals. finns bilder nedan på hur det ser ut. jag tror sprickan börjar vid stallet. Säljaren nämnde aldrig något om detta och jag såg det först när jag granskade basen. Dock när man kollar på bilderna som portugisen skickade till mig så kan man se sprickan även där om man zoomar in, vilket jag inte gjorde innan köp då jag var så kär vid första åsynen att jag inte såg några brister. så sprickan fanns med största sannolikhet innan frakten. det är vid B-strängen som sprickan är störst. finns även tendens vid G-strängen. men det kan ju vara att träet expanderar och rör på sig kanske. jag vet ej
Jag kan säga såhär att jag älskar basen redan efter att ha repat med den en gång. Bandet sa med en gång att det lät så jävla bra så jag vill ju köra på. jag kan ju tänka mig att köra med den även om där finns en spricka, MEN är detta något som ska/borde åtgärdas, kan det bli värre? jag älskar verkligen basen efter att bara ha haft den ett par timmar men jag vill ju inte att den ska falla i två delar. vad säger ni? vad ska man göra? låta vara? åtgärda genast? skälla på portugisen?
skulle behöva lite rådgivning om någon vet