Korg Pitchblack; drar den ström i bypass-läge?
- magstorm
- Medlem+
Korg Pitchblack; drar den ström i bypass-läge?
Som ni förstår är jag total-rookie på pedaler och undrar, som frågan antyder, om den drar ström hela tiden när kontakterna är inkopplade (som på en bas med aktiv elektronik) eller om den bara drar ström när man använder den? Det hade ju varit gött om det räckte med att ha ett batteri i den 

Crippa skrev:...vad fan e GAS för nåt?fieldflower skrev:Som böldpest fast skönt.
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
-
- Medlem++
-
- Medlem++
det finns 3 olika inställningar på den och strobben tycker jag är betydligt bättre än de andra. kan vara min fantasi, men den känns med akkurat.TDHP skrev:Vaddå strob?
jag kör alltså full strobe.Choose from four types of display modes: Full Strobe, Half Strobe, Meter & Mirror
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
- TDHP
- Forumvärd
Och vad innebär detta då?HirYoshima skrev:det finns 3 olika inställningar på den och strobben tycker jag är betydligt bättre än de andra. kan vara min fantasi, men den känns med akkurat.TDHP skrev:Vaddå strob?
jag kör alltså full strobe.Choose from four types of display modes: Full Strobe, Half Strobe, Meter & Mirror
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
-
- Medlem++
ljuset på displayen rör sig annorlunda, har dock inget med batteridriften att göra. svårt att förklara, men finns säkert nån video på u2b eller nåt...TDHP skrev:Och vad innebär detta då?HirYoshima skrev:det finns 3 olika inställningar på den och strobben tycker jag är betydligt bättre än de andra. kan vara min fantasi, men den känns med akkurat.TDHP skrev:Vaddå strob?
- Poncho
- Medlem+
-
- Medlem++
- TDHP
- Forumvärd
Kollade på den där, han var väl inte den bästa demonstratör jag sett direkt!Poncho skrev:http://www.youtube.com/watch?v=fnosoyhQaHs

TDHP

TDHP
-
- Medlem+
- peter_s
- Medlem++
Precis som alla andra pedaler som åtminstone jag känner till. Alltså, om man använder batteri i sin pedal, så bör man dra ur instrumentkabeln när man inte spelar. Fast å andra sidan, varför skulle man vilja använda batteri, när det finns adaptrar och andra strömförsörjningsprylar?engson skrev:Den drar ström när du har sladd i IN.
- Cuba
- VIP medlem
TDHP skrev:Kollade på den där, han var väl inte den bästa demonstratör jag sett direkt!Poncho skrev:http://www.youtube.com/watch?v=fnosoyhQaHs

... men den klart roligaste!
Ohh nice, oke yes, oke no, oke no, oke yes, oohhh vely lubust, vely vely sleek...
- TDHP
- Forumvärd
Ganska ofta när det är för meckigt att få fram 220v på scenen.peter_s skrev:Precis som alla andra pedaler som åtminstone jag känner till. Alltså, om man använder batteri i sin pedal, så bör man dra ur instrumentkabeln när man inte spelar. Fast å andra sidan, varför skulle man vilja använda batteri, när det finns adaptrar och andra strömförsörjningsprylar?engson skrev:Den drar ström när du har sladd i IN.
Fast jag står ju oftast längst fram också.
TDHP

TDHP
- peter_s
- Medlem++
-
- Nykomling
Notera att detta endast gäller display-läge. Korgen är kromatisk och ingen strobe stämmare men det visste ni säkert.HirYoshima skrev:det finns 3 olika inställningar på den och strobben tycker jag är betydligt bättre än de andra. kan vara min fantasi, men den känns med akkurat.TDHP skrev:Vaddå strob?
- TDHP
- Forumvärd
Japp, dom andra lägena är mest förvirrande tycker jag.Cuba skrev:Vette tusan, jag har provat nu, fram och tillbaka och jag tycker nog att "1" funkar bäst.
Jag fattar åt vilket håll jag ska vrida utan en kaskad av lampor åt ena eller andra hållet.

TDHP

TDHP
- BassiLow
- Medlem++
TDHP skrev:Japp, dom andra lägena är mest förvirrande tycker jag.Cuba skrev:Vette tusan, jag har provat nu, fram och tillbaka och jag tycker nog att "1" funkar bäst.
Jag fattar åt vilket håll jag ska vrida utan en kaskad av lampor åt ena eller andra hållet.

+1
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
- Kongo
- Medlem+
Tittade nyss på tysken, pitchblack var ju inte dyr alls. Någon som har erfarenhet av Korg DT10 och kan jämföra? Har en sån själv, och den suger i mitt tycke pung. Eftersom pitchblacken är så förbenat populär här tänker jag att det kanske är något att investera i.
<b>Diskant?</b>
Hagström IIB '66/'67, Fender Bassman 100T, Dynacord Eminent 60-nångång, Marshall JCM800 1580 1x18, pedaler, pedaler
En som är för att vara emot
Hagström IIB '66/'67, Fender Bassman 100T, Dynacord Eminent 60-nångång, Marshall JCM800 1580 1x18, pedaler, pedaler
En som är för att vara emot
-
- Medlem++
det var precis det jag menade när jag sa att du ska ge det lite tid, men det är såklart upp till digTDHP skrev:Japp, dom andra lägena är mest förvirrande tycker jag.Cuba skrev:Vette tusan, jag har provat nu, fram och tillbaka och jag tycker nog att "1" funkar bäst.