saft skrev:ooh http://www.blocket.se/malmo/Dodge_Ram_1 ... m?ca=6&w=3
denhär såg ju väldigt fin ut, inte gått så långt, servad.
Har ju flickvän i Malmö, men hon har inge körkort å har ingen koll på bilar. Men ska ner dit nästa vecka kanske. Beror på, måste ha tag i en ny buss till bandet så de går före flickvänner å sånt. Men man skulle kunna slå två flugor i en smäll kanske.... Ingen som råkar bo i närheten av den å kan kolla åt en?:P
Åk dit, köp bilen, bonka bäver i lastutrymmet, åk hem, alla är nöjda och glada.
Det kan nog inte bli mycket bättre än så...
Keep on rocking motherfuckers...
Mesa M9 Carbine + Mesa PH 412
Mesa Big Block 750 + Mesa PH 410
Warwick Corvette Nirvana Black
saft skrev:ooh http://www.blocket.se/malmo/Dodge_Ram_1 ... m?ca=6&w=3
denhär såg ju väldigt fin ut, inte gått så långt, servad.
Har ju flickvän i Malmö, men hon har inge körkort å har ingen koll på bilar. Men ska ner dit nästa vecka kanske. Beror på, måste ha tag i en ny buss till bandet så de går före flickvänner å sånt. Men man skulle kunna slå två flugor i en smäll kanske.... Ingen som råkar bo i närheten av den å kan kolla åt en?:P
Åk dit, köp bilen, bonka bäver i lastutrymmet, åk hem, alla är nöjda och glada.
Det kan nog inte bli mycket bättre än så...
Blir inge bäverstånkande lastutrymmet. Fick den tunga chevan såld idag och åkte till Avesta och fick chevan där för 13. Enligt gubbarna på företaget så skulle de va 350motorn å 700lådan. Ingen aning hur man tar reda på sånt så jag fick lov att lita på dom. Står "Chevrolet Fuel Injection" på bakdörren, vad det nu innebär? Dom påstod att den gått 23000, mätarna verkar ju dock ej att lite på med sånnadära då dom går runt eller är i miles eller annat konstit, så där fick jag åxå lita på dom. Besiktigad idag utan anmärkning. Halvsunkig insida, elhissarna funkar ibland. AC å värme funkar. Tyckte att den växlade lugnt och fint och motorn lät bra, men jag har väl antagligen gjort bort mej som vanligt:P
fyra kaptenstolar med snurrgrej under å lastgaller, sommar å vinterdäck på fälg. Enda ägarna är en bilfirma och golvföretaget. Va inge farligt med rost heller, värre på den röda norrtäljevanen. Rätt sunkiga lister vid dom trekantiga fönstrena i dörrarna.
Så nu har jag 15tusen att betala nån cheva mekare för att gå igenom och serva bilen riktigt ordentligt. Sen ska det skaffas en till kaptenstol, eller en soffa, gärna bäddbar. Elgrejjerna borde jag klara av att fixa själv, samma gäller listerna och inredningsprylar.
TDHP skrev:Grattis! Skönt att vara av med problemet, även om det kostade några spänn extra!
ja. och jag fick ju tag i en ny som faktist var schysstare utvändigt i alla fall. för mindre än halva priset. Skönt att ha rätt fet slant att betala för att lämna iväg den på en rejäl fet service så man kan sova någorlunda lugnt när man ska ut å spela:D
Ska ringa nåra på blocket imorn som säljer bäddsoffor. För det är fan ett måste. Då kan jag bo i den om jag skulle tröttna på mitt lilla kollektiv:P
nu e alla filter å pryttlar fixade, e lite småsladdar som verkar gå till ingenting alls som ska pillras bort åxå, en arbetslampa under kofongaren bak som inte verkar vara ikopplad, en mobiltelefon anlägning med bästföre datum 93, å diverse annat sånt små bök som ska bort åxå. Batteriet hade laddat ur sej igår när jag skulle flytta bilen, så det ska letas tjuvström åxå, eller så är bara batteriet kasst. Sen ska de försöka fixas med elhissar.
Börjar nu i veckan med att byta alla filter å vätskor å gå igenom hela bilen. Sen ska det fixas lite kantrost å sånt.
Alla gummilisterna bör bytas, kostar fan kukmycke å köpa "orginal", så de blir nog nå annat billigt hemmabyggelister.
Lastgallret har två fästen så det går att flytta bak, lär nog flytta bak det bakre fästen endå för att få platts med bäddsoffan, fästen till soffan måste grejas åxå. Verkar vara nån sorts plåtbotten, ser ut som ett plåtak under, och innuti ligger den en plywood skiva. Måste greja ny matta till golvet.
Sen ska vi klä om taket i vår gamla bakdropp. Är även lite sugen på att bygga en ljusramp utav ena takräcket. CB radio och antenn ska även i.
Tror vi behåller den halvsunkiga gråmetalliclacken, å kör hajtänder på den. Frågan är om man ska fixa nån som motivlackar eller om man ska köra dekalklisterlappar:P
Tror jag tänker starta en ny bilbyggar tråd istället....