om man vill dista oktaven, men inte originalsignalen så är det bra, eller om man vill ha det i en separat stärkare(framförallt när man kör med en oktav upp.)
Svarte_Jack skrev:Woho! Distad högoktav skulle ju göra gitarristerna arbetslösa! Då kan vi köra trummor, bas och två ukelele i Steglers istället!
precis. Köper du en stor POG så kan du lägga ackord oxå så behövs inga ukeles heller!
Är medveten om att du syftar till att den stora pogen har fler octaver tillgängliga.. vill dock förtydliga att även denna octaver hanterar Ackord.. vilket VÄLDIGT få andra octavers gör det...
Svarte_Jack skrev:Woho! Distad högoktav skulle ju göra gitarristerna arbetslösa! Då kan vi köra trummor, bas och två ukelele i Steglers istället!
precis. Köper du en stor POG så kan du lägga ackord oxå så behövs inga ukeles heller!
Är medveten om att du syftar till att den stora pogen har fler octaver tillgängliga.. vill dock förtydliga att även denna octaver hanterar Ackord.. vilket VÄLDIGT få andra octavers gör det...
Där ser man. EBS Black label kan urskilja lägsta tonen och lägga oktav på den, men det funkar inte alltid. Sulle vara trevligt att testa en MicroPOG. Man kanske skulle köpa sig en.....
Där ser man. EBS Black label kan urskilja lägsta tonen och lägga oktav på den, men det funkar inte alltid. Sulle vara trevligt att testa en MicroPOG. Man kanske skulle köpa sig en.....
Jag köpte MicroPOG från Ebay, BuyItNow, och gav 1 404,51 inkl. frakt! Det ingick en adapter (amerikansk, kör min i en 110V-trafo-grej) och pedalen har inget uttag för batteri (en smal sak att löda dit). Jag slapp dessutom tullen. Hur bra kan det bli? Dollarn står ju i zenit just nu!
Pedalen då? Yeahvlar, den triggar gött och jag välkomnar oktaven upp för den är elak! Ett jävla vräk på den. Tjoho!
Rix skrev:Jag köpte MicroPOG från Ebay, BuyItNow, och gav 1 404,51 inkl. frakt! Det ingick en adapter (amerikansk, kör min i en 110V-trafo-grej) och pedalen har inget uttag för batteri (en smal sak att löda dit). Jag slapp dessutom tullen. Hur bra kan det bli? Dollarn står ju i zenit just nu!
Pedalen då? Yeahvlar, den triggar gött och jag välkomnar oktaven upp för den är elak! Ett jävla vräk på den. Tjoho!
Jag har bara fyra strängar men den är faktiskt hyfsat med ända ner till E. Men allt under A det låter för jävligt i vilket fall. Mina högtalare klarar inte att återge så låga frekvenser! :B
Rix skrev:Jag har bara fyra strängar men den är faktiskt hyfsat med ända ner till E.
När du skriver hyffsat.. så menar du?
Efter det jag läst så triggar den HELT felfritt ner till lös B-sträng..
Om så inte är fallet så är det ju en HELT annan sak..