Den här kommer jag vilja testa när den dyker upp inom räckhåll! (Med reservation för ev april-skämt)......
http://www.fealabs.com/products/PHF-0001.html
Photon Fuzz
- Kongo
- Medlem+
Låter som en fancy beskrivning av en IR-LED som lyser på en fotoresistor. Typ. Men räknas det som aktiva komponenter?The Photon Fuzz gets its name from an active component in the circuit that utilizes infrared light to control the fuzz distortion element. Light is made up of photon particles, so the name represents the action that is at the heart of this very unique fuzz circuit.
<b>Diskant?</b>
Hagström IIB '66/'67, Fender Bassman 100T, Dynacord Eminent 60-nångång, Marshall JCM800 1580 1x18, pedaler, pedaler
En som är för att vara emot
Hagström IIB '66/'67, Fender Bassman 100T, Dynacord Eminent 60-nångång, Marshall JCM800 1580 1x18, pedaler, pedaler
En som är för att vara emot
-
- Medlem++
- Ahab
- Medlem+
Om ens det.. räcker att använda en IR-LED i klipsteget för att passa den beskrivningen. LED - aktiv. Fotoresistor - passiv.Kongo skrev:Låter som en fancy beskrivning av en IR-LED som lyser på en fotoresistor. Typ. Men räknas det som aktiva komponenter?The Photon Fuzz gets its name from an active component in the circuit that utilizes infrared light to control the fuzz distortion element. Light is made up of photon particles, so the name represents the action that is at the heart of this very unique fuzz circuit.
Cool och snygg var den ju iaf. Ställbara filter är ju nördgodis

All these jokes have been pre-approved as funny by me.
- peter_s
- Medlem++
Re: Photon Fuzz
Den verkar onekligen, som allt annat från FEA Labs, ruskigt bra. Fast själv skulle jag nog bara ratta bort mig...cub skrev:Den här kommer jag vilja testa när den dyker upp inom räckhåll! (Med reservation för ev april-skämt)......
http://www.fealabs.com/products/PHF-0001.html