Sansamp-klubben
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Just nu är jag utan BDDI... Men jag hoppas på att kunna köpa en ny så snart som möjligt.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jeff
- Medlem+
http://www.thomann.de/se/tech_21_sansam ... ver_di.htmfunkys**t skrev:Just nu är jag utan BDDI... Men jag hoppas på att kunna köpa en ny så snart som möjligt.
Köp!

No Parole from Rock 'n' Roll
- VictorBacklin
- Medlem+
Re: Sansamp-klubben
VT Bass
Fender P AV 57 sent 80-tal, Fender P American Std, Fender Jazz American Std. V, Ashdown ABM 500, tks 215, Sansamp, Catalinbread SFT
- BBQV
- Forumvärd
- Bille_bas
- Medlem
Har typ klivit ur klubben. Den Finns till salu för den som vill =). Sadlade om till MXR M80...sicken mojäng.
www.egonaut.se
Sandberg California PM Custom
Space Ultra P
Ibanez Roadstar -87
Mesa Boogie 400+
Peavey 810 TX
Peavey Mk VI
Mesa Boogie 1516 Road Ready
Sandberg California PM Custom
Space Ultra P
Ibanez Roadstar -87
Mesa Boogie 400+
Peavey 810 TX
Peavey Mk VI
Mesa Boogie 1516 Road Ready
-
- Nykomling
-
- Medlem++
VT Bass låter ju annorlunda än BD, så gillar man BD så är det ju en nackdel. Jag har inte hunnit testa min VT Bass jättemycket ännu, men ett av mina första intryck är att den verkar komprimera ganska mycket mer när man pressar den. Jag har inte riktigt upplevt samma kompression med BD:n. Å andra sidan känns det som att VT:n distar desto mer så det kanske inte är helt konstigt ändå.Nicke nackspärr skrev:Sitter på en BD, funderar över om man ska skaffa en till eller köra på en VT-Deluxe (Behöver en till den andra riggen) Nån som har koll på "negativa saker" me VT-Deluxe som kan va intressant att veta?
Annars har de väl ungefär samma funktioner, DI ut och sånt bra.
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
- swe31
- Medlem
-
- Nykomling
okok, ja lite annat ljud hade ja väl räknat me eftersom de e en annan pedal, dock ser ja ju en sak på VT'n som ja gillar som BD'n saknar, mid-ratt...har inte rikigt kommit underfund me varför man slänger in en presence iställetIndigo skrev:VT Bass låter ju annorlunda än BD, så gillar man BD så är det ju en nackdel. Jag har inte hunnit testa min VT Bass jättemycket ännu, men ett av mina första intryck är att den verkar komprimera ganska mycket mer när man pressar den. Jag har inte riktigt upplevt samma kompression med BD:n. Å andra sidan känns det som att VT:n distar desto mer så det kanske inte är helt konstigt ändå.Nicke nackspärr skrev:Sitter på en BD, funderar över om man ska skaffa en till eller köra på en VT-Deluxe (Behöver en till den andra riggen) Nån som har koll på "negativa saker" me VT-Deluxe som kan va intressant att veta?
Gibson Thunderbird, LTD HTB-600, Fender Jazzbass V Mexico, NoName Precisionbass, Ampeg B-5R, SansAmp m.m
- Hazer
- Medlem
Köpte en BDDI Programmable på Guitar Center i N.Y i tisdags och provade den igår kväll.. satan vilket lyft i soundet. Speciellt eftersom jag har en rätt så trist combo också. Nu kör jag hela pedalkedjan rätt in i effect return jacket på combon och använder den alltså enbart som ren volymförstärkare.
Vilken superpedal - toknöjd
..hoppas det känns lika bra efter "smekmånaden" med pedalen
Vilken superpedal - toknöjd

..hoppas det känns lika bra efter "smekmånaden" med pedalen

Rickenbacker 4001 -74
Fender Precision
MusicMan Stingray -08
www.dephasermusic.com
-
- Medlem++
Jag kan nog hålla med om att presence-ratten känns hyfsat oanvändbar. Men du kan faktiskt styra mid på BD:n. Du gör det genom att använda bas- och diskant-rattarna:Nicke nackspärr skrev:okok, ja lite annat ljud hade ja väl räknat me eftersom de e en annan pedal, dock ser ja ju en sak på VT'n som ja gillar som BD'n saknar, mid-ratt...har inte rikigt kommit underfund me varför man slänger in en presence iställetIndigo skrev:VT Bass låter ju annorlunda än BD, så gillar man BD så är det ju en nackdel. Jag har inte hunnit testa min VT Bass jättemycket ännu, men ett av mina första intryck är att den verkar komprimera ganska mycket mer när man pressar den. Jag har inte riktigt upplevt samma kompression med BD:n. Å andra sidan känns det som att VT:n distar desto mer så det kanske inte är helt konstigt ändå.Nicke nackspärr skrev:Sitter på en BD, funderar över om man ska skaffa en till eller köra på en VT-Deluxe (Behöver en till den andra riggen) Nån som har koll på "negativa saker" me VT-Deluxe som kan va intressant att veta?
Adjusting Mid-Range Content: The mid-range level is preset. Boosting Bass and Treble yields a mid-cut (at 750 Hz) where the relative mid-range level is lower than the Bass and Treble frequency levels. Cutting Bass and Treble yields a mid-boost (at 750 Hz) where the relative mid-range level is higher than the Bass and Treble frequency levels. NOTE: The overall output level will change relative to
your EQ settings. Simply adjust the Level control accordingly.
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
- Bassjov
- Medlem
- Mårty Fake
- Medlem
Jag har alltid tyckt att min BDDI brusar alldeles för mycket..
Bruset ökar ju mer man vrider upp Presence-ratten och framför allt när man spelar in (D.I) blir detta ett problem. Jag tycker annars att den låter som bäst med med Presence på max så det vore synd om jag måste kompromissa där.
Vad kan man göra för att minimera bruset?
Har också undrat hur man får igenom en signal från Parallel Output till ett mixerbord vid inspelning. Sist jag provade var det knäpptyst från den utgången, men det var inga problem att koppla till förstärkare.
Här finns ju många BDDI-användare. Alla tips är välkomna!
// Mårty
Bruset ökar ju mer man vrider upp Presence-ratten och framför allt när man spelar in (D.I) blir detta ett problem. Jag tycker annars att den låter som bäst med med Presence på max så det vore synd om jag måste kompromissa där.
Vad kan man göra för att minimera bruset?
Har också undrat hur man får igenom en signal från Parallel Output till ett mixerbord vid inspelning. Sist jag provade var det knäpptyst från den utgången, men det var inga problem att koppla till förstärkare.
Här finns ju många BDDI-användare. Alla tips är välkomna!
// Mårty
Downstroke Or Die!
*Greco Mirage *Tokai Hardpuncher *Shine Viola
*Vox Super Foundation *GK MB-150 *TKS 112 *Hagström F215GB
*Sansamp *EBS *EHX *T-Rex
*Greco Mirage *Tokai Hardpuncher *Shine Viola
*Vox Super Foundation *GK MB-150 *TKS 112 *Hagström F215GB
*Sansamp *EBS *EHX *T-Rex
- pnts
- Medlem
- Grundström
- Medlem+