För det första så verkar den välbyggd, kontrollerna känns ok, inget glapp eller nåt i den stilen. Den väger ca 3.5 kg.
Jag kopplade in toppen i mina 2 st Ampeg SVT410HE och började ratta.
Grundljudet med Low & High kl 12 är lite hårt för min smak, men jag började där och körde ett krämtest tills CLIP-lampan började blinka. Jodå..nog finns det kräm alltid, likvärdigt med mitt 2x300W slutsteg eller 300W rörtopp och det låter inte distat även fast CLIP-lampan som sagt blinkar. Kanske om den lyser mera konstant...men det är högre än replokalsvolym nu...
Jag utforskade kontrollerna lite...Boost-knappen ger mera botten, men det låter fortfarande lite diffust och hårt. Bright-knappen ger mer diskant i det övre registret, inga överraskningar där alltså...
Color-knappen aktiverar Color-kontrollen (som funkar bakvänt, alltså "Full Color" med ratten max åt vänster eller "helt av") . Det funkar ungefär som tonkontrollen på en bas, den skär diskant.
Contour-knappen aktiverar Contour-kontrollen och här börjar det hända grejer. Från ett rätt platt och hårt ljud (som kanske funkar med metal) så börjar det låta som jag vill. Tungt, men klart och definierat.
Kopplade in EQ:n och testade alla band...verkar ju fungera..men känns rätt onödig för mig då jag hittade "mitt" ljud med Contour.
Kanon, en backup- / portabel topp för 2250 ! Ska lira vidare !

Kolla även Pers tråd om BA250H:
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=46066
...och jag upplever inte att fläkten stör mig nåt nämnvärt just nu.