fieldflower skrev:Nja... Som basist kan man ju råka ut för en sån där...
Snarare nåt sånt här som gör att man är glad att vara basist: http://www.youtube.com/watch?v=RdoSL0h19as
Hmmm. Vilken jävla tråkig kille. Inget eget i hans spel. Han har bara rippat sheehan rakt av. SKÄMMS!
Äh, Michael Angelo är ju rätt ball. Det är ju BARA show egentligen. Då är Steve Vai och grabbarna mycket värre tycker jag. De försöker verkligen spela med känsla och misslyckas kapitalt.
Jag är väl en torrboll men jag har aldrig tyckt att de där fejkade filmerna är särskilt kul. Det är så lätt att vara avundsjuk på folk, men att lägga så mycket energi på det förstår jag inte alls. Jag skulle vara jäkligt glad den dag jag blev lika dålig som Steve Vai.
Jan Brodin skrev:Jag är väl en torrboll men jag har aldrig tyckt att de där fejkade filmerna är särskilt kul. Det är så lätt att vara avundsjuk på folk, men att lägga så mycket energi på det förstår jag inte alls. Jag skulle vara jäkligt glad den dag jag blev lika dålig som Steve Vai.
Alla har olika humor och smak, men så mycket avundsjuka handlar det nog inte om.
Jan Brodin skrev:Jag är väl en torrboll men jag har aldrig tyckt att de där fejkade filmerna är särskilt kul. Det är så lätt att vara avundsjuk på folk, men att lägga så mycket energi på det förstår jag inte alls. Jag skulle vara jäkligt glad den dag jag blev lika dålig som Steve Vai.
Alla har olika humor och smak, men så mycket avundsjuka handlar det nog inte om.
Det tog mig 20 sek innan jag fattade att den var fejk
Det tog mig 20 sek innan jag fattade att den var fejk
Det tog mig minst 1 minut Och då va det svarte jack som berättade det för mig..
Och lilla jag som tycker Steve är cool..... Och Joe.... Och John..... Och IA.....
EDIT: En nackdel med Steve är dock att jag inte alltid gillar hans ljud, inte varmt nog liksom.
Jag avskyr Vai. Jag tycker att han är helt obeskrivligt dålig, musikaliskt. Tekniskt är han fantastisk, men har man inget vettigt att framföra så är teknik inte mycket att ha. Han är en typisk sådan gitarrist som började spela för att få brudar eller imponera på kompisarna.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Jag menade inte att diskutera om Vai är bra eller inte, har själv bara lyssnat på honom när han spelade med Zappa. Vad jag menade var att jag inte kan förstå hur man kan lägga så mycket energi på att klanka ned på artister som lyckats i någon mening. Det kan ju knappast vara gjort på en kvart att göra en sån video? Om folk fokuserade mindre på de dåliga sidorna hos andra och fokuserade mer på att utveckla sina egna förmågor skulle vi komma lite mer framåt tycker jag.
Jan Brodin skrev:Jag menade inte att diskutera om Vai är bra eller inte, har själv bara lyssnat på honom när han spelade med Zappa. Vad jag menade var att jag inte kan förstå hur man kan lägga så mycket energi på att klanka ned på artister som lyckats i någon mening. Det kan ju knappast vara gjort på en kvart att göra en sån video? Om folk fokuserade mindre på de dåliga sidorna hos andra och fokuserade mer på att utveckla sina egna förmågor skulle vi komma lite mer framåt tycker jag.
Det handlar nog inte om att klanka ner på dessa artister. Den som gjort dubbningarna måste vara en ganska duktig gitarrist själv, och för mig är det stor humor. Det var riktigt länge sedan jag skrattade så mycket som när jag såg klippen första gången.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Oh, det är skönt att skratta. Klippet med Clapton är bäst, men de andra är oxå helt underbara. Maiden klippet är helt lysande.
Nu är glad jag resten av denna dagen
Boom skrev:
Oh, det är skönt att skratta. Klippet med Clapton är bäst, men de andra är oxå helt underbara. Maiden klippet är helt lysande.
Nu är glad jag resten av denna dagen
Makten skrev:Jag avskyr Vai. Han är en typisk sådan gitarrist som började spela för att få brudar eller imponera på kompisarna.
Hm... väl underbyggd analys?
På en skala 1-10, ingen alls, skulle jag tro.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..