Den sketchen måste gjort lite ont att göra... Det kan bara inte vara färgat vatten i alla glasen - så bra skådis är ingen!Rix skrev:Punsch för böfvelen! Det är ju gult som påsken.fieldflower skrev:Tja, skulle vara spritsmak då.trestintas skrev:Finns det nån go romdrink med påsktema?fieldflower skrev:Får nog bli en mörk rom till påsk...
Hade varit lite roligt då vi ska ha tillställning i påsk.
Gammal fin svensk tradition.
Guling, guling, kom nu lille fuling - PUNSCH - PUNSCH - PU#@!%&
Rom-tråden
- fieldflower
- Hedersmedlem
Medlem i PB50+
- trestintas
- Medlem+
Vilken sketch? Har jag missat nåt?fieldflower skrev:Den sketchen måste gjort lite ont att göra... Det kan bara inte vara färgat vatten i alla glasen - så bra skådis är ingen!Rix skrev:Punsch för böfvelen! Det är ju gult som påsken.fieldflower skrev:Tja, skulle vara spritsmak då.trestintas skrev:Finns det nån go romdrink med påsktema?fieldflower skrev:Får nog bli en mörk rom till påsk...
- fieldflower
- Hedersmedlem
Rix citerar en sketch med Galenskaparna.trestintas skrev:Vilken sketch? Har jag missat nåt?fieldflower skrev:Den sketchen måste gjort lite ont att göra... Det kan bara inte vara färgat vatten i alla glasen - så bra skådis är ingen!Rix skrev:Punsch för böfvelen! Det är ju gult som påsken.fieldflower skrev:Tja, skulle vara spritsmak då.trestintas skrev:Finns det nån go romdrink med påsktema?fieldflower skrev:Får nog bli en mörk rom till påsk...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Z5nnrpki5FM[/youtube]
Medlem i PB50+
- trestintas
- Medlem+
Ahhhh.fieldflower skrev:Rix citerar en sketch med Galenskaparna.trestintas skrev:Vilken sketch? Har jag missat nåt?fieldflower skrev:Den sketchen måste gjort lite ont att göra... Det kan bara inte vara färgat vatten i alla glasen - så bra skådis är ingen!Rix skrev:Punsch för böfvelen! Det är ju gult som påsken.fieldflower skrev:Tja, skulle vara spritsmak då.trestintas skrev:Finns det nån go romdrink med påsktema?fieldflower skrev:Får nog bli en mörk rom till påsk...
Den hade jag sett...
Men det ser gott ut.

- fieldflower
- Hedersmedlem
Det ser framför allt inte ut som att han tycker att det är gott från mitten och framåt ungefär...trestintas skrev:Ahhhh.fieldflower skrev:Rix citerar en sketch med Galenskaparna.trestintas skrev:Vilken sketch? Har jag missat nåt?fieldflower skrev:Den sketchen måste gjort lite ont att göra... Det kan bara inte vara färgat vatten i alla glasen - så bra skådis är ingen!Rix skrev:Punsch för böfvelen! Det är ju gult som påsken.fieldflower skrev:Tja, skulle vara spritsmak då.trestintas skrev:Finns det nån go romdrink med påsktema?fieldflower skrev:Får nog bli en mörk rom till påsk...
Den hade jag sett...
Men det ser gott ut.
Medlem i PB50+
- alexon
- Medlem++
Den är sju resor bättre än Captain Morgan. Hade en kapten serverat Captain Morgan till besättningen så hade det blivit myteri.shadowskimmer skrev:Jag håller med Geddan. Plantation är riktigt bra och förhållandevis billig.Geddan skrev:Lägg 30 spänn extra och tjacka denna istället:
Basar / Pryttlar/ Grejer
- Klopper
- Hedersmedlem
Den har jag sett live!fieldflower skrev:Rix citerar en sketch med Galenskaparna.trestintas skrev:Vilken sketch? Har jag missat nåt?fieldflower skrev:Den sketchen måste gjort lite ont att göra... Det kan bara inte vara färgat vatten i alla glasen - så bra skådis är ingen!Rix skrev:Punsch för böfvelen! Det är ju gult som påsken.fieldflower skrev:Tja, skulle vara spritsmak då.trestintas skrev:Finns det nån go romdrink med påsktema?fieldflower skrev:Får nog bli en mörk rom till påsk...
Rippe var otroligt nog ännu bättre än i klippet.

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- Geddan
- VIP medlem
- fieldflower
- Hedersmedlem
Spännande!Geddan skrev:Vill man ha en smaskig rom stället för whiskyn, kan jag rekomendera Dillon.
Den kostar strax under 400 spänn och det är inget jag blandar ut med cola iaf.
Men den är ruskigt prisvärd. Finns på vilket litet Systembolag som helst.
Smakkaraktär (förutom att den smakar rom...)?
Medlem i PB50+
- BBQV
- Forumvärd
Enligt Systemet: Nyanserad, fruktig smak med fatkaraktär, inslag av torkad frukt, örter, mandelmassa, vanilj och arrak.fieldflower skrev:Spännande!Geddan skrev:Vill man ha en smaskig rom stället för whiskyn, kan jag rekomendera Dillon.
- Geddan
- VIP medlem
Stämmer nog ganska bra.BBQV skrev:Enligt Systemet: Nyanserad, fruktig smak med fatkaraktär, inslag av torkad frukt, örter, mandelmassa, vanilj och arrak.fieldflower skrev:Spännande!Geddan skrev:Vill man ha en smaskig rom stället för whiskyn, kan jag rekomendera Dillon.
Jag föredrar absolut att sippa på några cl Dillon än en whisky. Men det är jag det.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
Stoppa pressarna!
Kom precis hem från systemet och döm om min förvåning när jag ser att de har tagit in den lokala rommen som jag avnjöt med stort behag på plats i Dominikanska Republiken. Köpte en flaska på en gång och snart blir det längtan tillbaka till karibien.
Ron Barceló - Gran Añejo
Fin som den är och perfekt att grogga med!

Kom precis hem från systemet och döm om min förvåning när jag ser att de har tagit in den lokala rommen som jag avnjöt med stort behag på plats i Dominikanska Republiken. Köpte en flaska på en gång och snart blir det längtan tillbaka till karibien.
Ron Barceló - Gran Añejo
Fin som den är och perfekt att grogga med!

- Svensson
- Forumvärd
Håller absolut med, Plantation är en höjdare!alexon skrev:Den är sju resor bättre än Captain Morgan. Hade en kapten serverat Captain Morgan till besättningen så hade det blivit myteri.shadowskimmer skrev:Jag håller med Geddan. Plantation är riktigt bra och förhållandevis billig.Geddan skrev:Lägg 30 spänn extra och tjacka denna istället:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- BBQV
- Forumvärd
- Svensson
- Forumvärd
- fieldflower
- Hedersmedlem
Det blev en plantation idag.Svensson skrev:Håller absolut med, Plantation är en höjdare!alexon skrev:Den är sju resor bättre än Captain Morgan. Hade en kapten serverat Captain Morgan till besättningen så hade det blivit myteri.shadowskimmer skrev:Jag håller med Geddan. Plantation är riktigt bra och förhållandevis billig.Geddan skrev:Lägg 30 spänn extra och tjacka denna istället:
Jag är ju inte direkt van vid stark sipp-sprit, men den har nog potential den hära...
Medlem i PB50+
- trestintas
- Medlem+
- blackparkas
- Medlem++++
Köpte också en Plantation i veckan.
Man vart ju tvungen efter allt prat här och på FB...
Man vart ju tvungen efter allt prat här och på FB...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Per
- Medlem++
Det låter ju misstänkt likt Suecia Libre (rom & julmust) och det funkar.trestintas skrev:jo visst men kan man dricka det???Ozrichead skrev:Påskdrink: rom + påskmust!trestintas skrev:Finns det nån go romdrink med påsktema?fieldflower skrev:Får nog bli en mörk rom till påsk...
= har nån provat ?
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
+1Per skrev:Det låter ju misstänkt likt Suecia Libre (rom & julmust) och det funkar.trestintas skrev:jo visst men kan man dricka det???Ozrichead skrev:Påskdrink: rom + påskmust!trestintas skrev:Finns det nån go romdrink med påsktema?fieldflower skrev:Får nog bli en mörk rom till påsk...
= har nån provat ?
Julmust och rom fungerar bra! Så då borde det fungera med påskmust också!

- Per
- Medlem++
-
- Medlem+++
- fieldflower
- Hedersmedlem
Jahapp, nu har man provat lite iaf...
Har provat Captain Morgan mörka: Inge vidare... Funkar med Cola, men som sip-sprit tyckte jag inte om den. För spritig i smaken.
Efter tips i trådan har jag även provat vanliga Plantation från systemet: Gott som sip-sprit. Söt i smaken, och inte spritig som kaptenen.
Och idag nyss hemkommer från Ålandskryss fär Plantation 20th anniversary inhandlades och precis nu avsmakas i soffhörnet: Riktigt, riktigt bra! Mycket mildare och mer smaknyanser än vanliga Plantation. De som gillar Plantation bör prova denna om tillfälle ges.

Har provat Captain Morgan mörka: Inge vidare... Funkar med Cola, men som sip-sprit tyckte jag inte om den. För spritig i smaken.
Efter tips i trådan har jag även provat vanliga Plantation från systemet: Gott som sip-sprit. Söt i smaken, och inte spritig som kaptenen.
Och idag nyss hemkommer från Ålandskryss fär Plantation 20th anniversary inhandlades och precis nu avsmakas i soffhörnet: Riktigt, riktigt bra! Mycket mildare och mer smaknyanser än vanliga Plantation. De som gillar Plantation bör prova denna om tillfälle ges.
Medlem i PB50+