För mig är minimum två pedaler;
Korg Pitchblack stämapparat - ovärderligt att kunna stämma tyst på scenen.
DOD fx10 preamp - har blivit "mitt" ljud, svårt att beskriva men det blir bara "mer" av allt i soundet...
Ska jag sen lägga till ett par pedaler blir det oftast de här:
EBS Multicomp - kompressor, också en "soundsaver", ihop med fx10:an har man ett väldigt "färdigt" basljud utan att det låter annat än just bas...
EBS Octabass - oktavpedal, skulle jag använda då och då nästan oavsett musikstil; dels för mer botten men ibland för en mer synthig effekt.
Än så länge kanske inte så jätte-"effektigt" utan mer grundsound med lite extrasmak. Men beroende på gig brukar det oftast bli mer;
MXR Envelope Filter - smidigt och mångsidigt filter som kan låta allt från lite funkbubbel till nästan korta synthsvep.
Tremolo - av ngt slag, har haft en bunt olika och väntar just nu på en
Iron Ether Cygnet. Användbart i lugna låtar för att ge lite "liv" i långa toner, eller som en ren effekt i snabbare låtar (Cygneten har tap tempo).
OD/Dist -
Rusty Box och/eller
Bogdan Polish Love, ska det vara plektrum och rock åker nån av dessa (eller båda) nästan alltid med. Beror lite på vad jag har för stärkare på gigget med.
Chorus -
Boss CE5 om stilen bjuder det, brukar inte ha några extrema inställningar utan bara lite "bredd". Också snyggt tillsammans med oktav (och kanske filter) för lite softare synthemulering.
Flanger -
Boss BF2, kanske oftare än chorus egentligen. Blir ju mer en "effekt-effekt" där choruset kan vara en del av ett grundsound. Men en flanger går ofta att ratta till ett snyggt chorussound med, så på sitt sätt är den ju mer mångsidig.
Phaser -
TC Electronics Phaser XII, inte heller här några extreminställningar men lite "rörelse" i soundet och ibland bara helt rätt.
Vibrato -
Boss VB2 helst, men numer Behringers kopia
UV300 
, som ett chorus litegrann men bättre när jag vill leka Lanois/Twin Peaks.
Fuzz - har jag aldrig riktigt fastnat för (har hellre använt ett rejält mättat distljud), men ibland har det verkligen sin plats. Har en ny fuzzpedal på gång in så vi får väl se
Reverb/Delay - är inget jag brukar använda så mycket, fast ett fjäderreverb som ligger och ploppar vid hårdare anslag á la Sven Lindvall/Lars Halapi kan ju vara riktigt coolt. Har dock ett
Boss DD3 som ibland får åka med, alltid hittar man NÅT kul ställe att använda det.
Ja, så tänker JAG