Ibanez SR1000E Made In Japan -87:

Nya bilder:

(lite flottig bara

Lite sist in, först ut på den här. Tog nyligen bort lacken på baksidan, tunnare hals har jag aldrig kännt på. Den är avbandad, greppbrädan är av ebenholtz så den är schysst. Den är inte justerat 100%igt men fullt spelbar.
Ibanez/Dimarzio mickar som låter schysst, hade trasig elektronik som jag slet ut och behöll bara en ratt för att steglöst byta mellan mickarna. Skickar med det som satt i den.
Strängade den med sprollans nya Fender flats och har knappt spelat på den sen dess.
Väger typ 3.4kg gör den också.
Bud? Byten?
Sen funderar jag på den här, har tänkt skaffa ny hals till den typ ett och ett halvt år nu men har inte blivit mycket. Ska jag vara ärlig så har jag tappat suget på hela projektet:

Nya bilder:

Jag har rattar som följer med också.
Kroppen är byggd -05/06 av Jonas Fagerlund( http://www.fagerlund.biz ), designad efter en jazzbas av yours truly, helt i nordamerikansk ask.Riktigt fet och tung mojäng. Det är jag själv som fixat finishen också med hjälp av lackbets och träolja.
Aktiv EMG pickup, storlek som en gitarr-humbucker och låter rätt mycket P-bas, eller så P-bas en EMG kan låta

Bara plugga igen och borra nya hål på en jazzbas-hals och sätta fast på den så har man en komplett bas.
Här syns den med halsen jag hade till den:

Ska ta och ladda upp nya bilder sen, det är baksidan som är snyggast imo.

Bud? Byten?