Har nu värmt upp halsen på min orick och rätat ut den mot en planka i ett försök att få den rak. Stränghöjden på den har varit helt förjävlig nämligen.
Har satt i en liten förstärkning i halsmicksurfräsningen då det tydligen ska vara här problemet ligger hos många rickkopior då dom har fräst ut för mycket trä vilket gör att hela skiten sviktar där.
Har försökt få fart på dragstången med men den ville bara röra sig ytterst lite, sedan vågade jag inte ta i hårdare då jag är rädd för att hålet ska rundas ännu mer.
Frågorna är då... Kommer detta verkligen funka? Hur länge borde jag den låta ligga såhär? Hur ofta borde halsen värmas, om alls? Något annat jag bör göra?
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Jo det kan ju funka men då måste du sätta träbiten i halsmicksutrymmet mot halsen så att säga för att få hävstångseffekten.
dvs du måste sätta den på andra hållet.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ skrev:Jo det kan ju funka men då måste du sätta träbiten i halsmicksutrymmet mot halsen så att säga för att få hävstångseffekten.
dvs du måste sätta den på andra hållet.
Jodå, men då går ju inte halsmicken i!
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Någorlunda i varje fall.... fortfarande ganska hög stränghöjd men en KLAR förbättring från tidigare! och verkligen överkomligt att spela med. Jättenöjd!
Noelredding skrev:Herrejävlar! Det funkade ju faktiskt!
Någorlunda i varje fall.... fortfarande ganska hög stränghöjd men en KLAR förbättring från tidigare! och verkligen överkomligt att spela med. Jättenöjd!
Härligt att det blev bra bra jobbat
Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100
Noelredding skrev:Herrejävlar! Det funkade ju faktiskt!
Härligt att det blev bra bra jobbat
Så jäkla härligt ja! Har stått i nån timme nu och bara spelat med ett stort flin på ansiktet Så mycket klarare och finare den låter i standardstämning. och så skön den blev med lite överkomlig stränghöjd. Kommer definitivt få mycket mer speltid i fortsättningen!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..