Paketleverans från England idag

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
raydee
Medlem

Paketleverans från England idag

Inlägg av raydee »

Bild

Till slut kom den, beställde i slutet på februari, han skickade för två veckor sen fel
pedal, han tog returen och byggde den jag hade beställt istället. Dave har vart väldigt
bra att ha o göra med och svarat väldigt snabbt på mail.

Nu återstår bara att testa den, har tyvärr inga grejjer hemma så vill det sig illa blir det
först till veckans rep som jag får chans att plugga in den.

(O förra veckan kom det en Subblaster som jag inte hunnit testa heller, måste kanske
köpa en hemmarigg)
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Vad är det och vad kostar den?
Användarvisningsbild
raydee
Medlem

Inlägg av raydee »

Det är en VT1-EQ-Bassdrive, rörbestyckad preamp/DI som en snubbe i England byggt. Han har fler produkter/varianter också.
http://www.davehallamps.co.uk

Kring 1700 svenska(£164) betalade jag.
Användarvisningsbild
trestintas
Medlem+

Inlägg av trestintas »

Denna måste du revjua sen...
Hoppas den låter lika roligt som den ser ut.
Vad är det för enna hål nere till höger?
Mvh
Emanuel
http://www.myspace.se/578515318
Gott E D
Medlem nr: 2617
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Hålet nere till höger är väl för röret?

Jag håller med, omdöme och ljudprov! Det jag läser låter väldigt intressant och priset är inte farligt om den lever upp till vad som utlovas.
Användarvisningsbild
Albrecht
Medlem

grattis!

Inlägg av Albrecht »

grattis! du kommer att bli jättenöjd - har haft en i flera år och den är helt underbar! dave sjelv är en hyvvens snubbe!
If you can´t back it - don´t stack it! visit www.movio.se - JamBandJazz
Användarvisningsbild
raydee
Medlem

Inlägg av raydee »

Hålen är nog bara till för att man ska röret(kanske ventilation, vet inte om det blir
nå värme i en sån här).
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

Det där var den första pedal jag skulle kunna köpa bara för att den var snygg! :lol:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
raydee
Medlem

Inlägg av raydee »

BBQV skrev:Det där var den första pedal jag skulle kunna köpa bara för att den var snygg! :lol:
Stor är den också, 18,5*12*6 är måtten på lådan, sen bygger pottarna till 2 cm till på höjden.
Ser ju tufft ut, men för den som redan har ett trångt bord(själv har jag inget än) är det ju kanske inte optimalt.
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Jahapp, order is on the way! Jag kunde inte hålla mig..:P Så troligen blir snart en Sansamp PBDDI till salu på ett forum nära er.
Användarvisningsbild
raydee
Medlem

Inlägg av raydee »

cub skrev:Jahapp, order is on the way! Jag kunde inte hålla mig..:P Så troligen blir snart en Sansamp PBDDI till salu på ett forum nära er.
Roligt, hoppas nu bara att du blir nöjd.

Jag har nu hunnit testa den litegrann, både ensam och i repsituation, och jag måste säga
att det känns väldigt bra, särskilt efter kvällens rep.
Den får min gamla SS-Ameg att leva som den aldrig gjort förut. Fick tom positiva gensvar
från mina bandkollegor angående mitt ljud.
Jag kan absolut inte påstå att jag vet hur en stor rörhäck ska låta när den börjar svettas
(har haft alltför få tillfällen att bekanta mig med sådana), men jag tycker att jag får till
ett skönt spräck/lätt OD-grundljud med den, och det finns mer att hämta, och det går naturligtvis
också att skruva till den rent.
Kan inte påstå att jag hittat the perfect tone ännu(jag är inte så snabbrattad när det kommer
till sådana här grejjer) men jag kommer lägga mig med ett leende ikväll.
Det händer en hel del när man skruvar på den, tycker den reagerar bra på anslag, och den
aktiva EQ'n svarar bra på minsta rattjustering, framförallt midkontrollen i samröre med Q-värdet.
Jag tror jag törs säga att den kommer att ersätta min VT-bass som preamp(VT´n får
dock stanna kvar som dist ett tag men ska nog bytas ut framöver)
Bullen
Medlem++

Inlägg av Bullen »

Grymt cool! Konkurerar med MXR M80 vid kommande preampköp. Hur bra är den på riktig traktordist?
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

:tummenupp:

Ball! Jag har själv velat testa en sådan Dave Hall-pedal länge nu.
Användarvisningsbild
raydee
Medlem

Inlägg av raydee »

Bullen skrev: Hur bra är den på riktig traktordist?
Jag ska egentligen inte svara på din fråga för jag känner varken till definitionen
traktordist eller är man nog att bedömma hur väl denna fixar det, för jag har
aldrig letat efter traktordist(men jag kanske borde). Däremot har jag under mitt
skruvande hittat betydligt mer dist än vad jag behöver för mitt eget grundljud
(tanken med mitt köp är att använda den som preamp istället för min egen stärkares dito).
Ska dock skruva mer på den vid nästa rep o se hur mycket mer den levererar, colour-
switchen ökar på gainen(o komprimerar en del) men sänker level, så då kommer
boost-funktionen till nytta.
Bullen
Medlem++

Inlägg av Bullen »

raydee skrev:
Bullen skrev: Hur bra är den på riktig traktordist?
Jag ska egentligen inte svara på din fråga för jag känner varken till definitionen
traktordist eller är man nog att bedömma hur väl denna fixar det, för jag har
aldrig letat efter traktordist(men jag kanske borde). Däremot har jag under mitt
skruvande hittat betydligt mer dist än vad jag behöver för mitt eget grundljud
(tanken med mitt köp är att använda den som preamp istället för min egen stärkares dito).
Ska dock skruva mer på den vid nästa rep o se hur mycket mer den levererar, colour-
switchen ökar på gainen(o komprimerar en del) men sänker level, så då kommer
boost-funktionen till nytta.
Tänk Lemmy så vet du hur det låter. Men det låter ju lovande det här iaf, blir lite sugen faktiskt.
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Jojomän idag kunde jag hämta min nya Dave Hall pedal från Konsum. Sweet!

Bild

Jag har inte hunnit ratta så mycket men det lilla jag hört genom min ynka Peavey Microbass så låter det väldigt trevligt. Speciellt när jag drog igång Pratabas-disten före då blev det liv i luckan!

Det enda gnället är att jag får lustiga tjutande bi-ljud när jag spelar och bara använder hörlursutgången. Men vem använder hörlursutgången liksom? ;)
Användarvisningsbild
raydee
Medlem

Inlägg av raydee »

Tjusiga färger du valde.
Ja jag är fortfarande oerhört nöjd med min.
Line in eller hörlursuttaget har jag aldrig provat så jag kan inte svara på om det är
"så det ska va", däremot kan jag kolla om min är likadan, fast just nu har jag ingen bas hemma. Återkommer.
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Min glädje har mattats betydligt ikväll då jag för första gången hade tid att koppla in pedalen via DI kontakten. Massor med oväsen, brus och annat otrevligt. :( Nuddar jag strömkabel tillkommer hemskt poppande likt om man inte har en sladden i basen och fingrar på kontakten. Jag antar att något inte står rätt till för jag tänker då inte leva med DI-utgång som väsnas som stenkross. Vanliga line out till förstärkare är däremot knäpptyst. Känns bara tråkigt och jobbigt att behöva skicka tillbaka den till UK när det ändå tog några veckor att få hit den första gången.

[edit]
Dagen efter när jag skulle maila ljudfiler och frågor till Dave så testade jag pedalen igen. Samma bas, samma kablar, samma power supply, samma plats, samma eluttag. Då är DI-utgången plötsligt så där tyst som man vill att den ska vara när man inte spelar. Jobbigt. :?
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

raydee skrev:Tjusiga färger du valde.
Ja jag är fortfarande oerhört nöjd med min.
Line in eller hörlursuttaget har jag aldrig provat så jag kan inte svara på om det är
"så det ska va", däremot kan jag kolla om min är likadan, fast just nu har jag ingen bas hemma. Återkommer.
Enligt Dave så kan hörlursutgången vara rätt "noisy" och bara tänkt för övning (såklart). Så det är troligen helt normalt. Han rekommenderade att alltid ha den på 0 om man inte använder den även om den inte ska påverka något annat.
Användarvisningsbild
raydee
Medlem

Inlägg av raydee »

Ska repa ikväll så jag tänkte åka dit lite tidigare o testa både DI och hörlur för att se
hur det funkar. Blev lite nervös när jag såg hur du hade upplevt DI´n för så vill
man ju inte ha det.
"Skönt" att det blev bättre sen och hoppas att det fortsätter så.
Användarvisningsbild
raydee
Medlem

Inlägg av raydee »

Så, nu har jag prövat, åtminstone DI´n och den var dead silent, eller rättare sagt, den
lät som den skulle, inga konstiga ljud.
Däremot känns det som om strömkablen sitter väldigt löst i jacket, det klämmer inte åt,
behövs inte mycket för att den ska åka ut av misstag.
Den låter forfarande väldigt bra i min stärkare.
Användarvisningsbild
Zyrran
Medlem++

Inlägg av Zyrran »

Nu har jag också en i min ägo, ska testrepa med den ikväll.
Det här är lätt den coolaste och snyggaste pedalen jag någonsin ägt.
Så snygg att jag är nöjd oavsett ljudet i den... 8)

Bild
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Jag är nöjd med min efter första strulet där. Häromkvällen fick jag ett ryck att spela lite Motown, in med iPhonen i line-in, hörlurar på så var det bara spela loss med fin liten rörvärme....Snyggt blått ljus blev det i vardagsrummet också.
Användarvisningsbild
raydee
Medlem

Inlägg av raydee »

Kanske snart dags för en DHA-klubb ;)
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

raydee skrev:Kanske snart dags för en DHA-klubb ;)
Lätt, nu är vi ju fyra stycken!

Om någon har tips på inställningar så posta gärna dem. Jag blir så rådvill av alla rattar så jag låter allt stå på klockan 12...utom gain och level förståss. :)
Skriv svar