Det finns faktiskt ett ställe där du är pedagogisk, men det är väl det enda....:f-bass skrev:Jag är lika pedagogisk som en påse ostbågar , tyvärr, så jag kan inte lära dej ...
http://www.youtube.com/watch?v=sfX4cbqPmM4&NR=1
Det finns faktiskt ett ställe där du är pedagogisk, men det är väl det enda....:f-bass skrev:Jag är lika pedagogisk som en påse ostbågar , tyvärr, så jag kan inte lära dej ...
Jag kommer ihåg en Fuzz-mässa för npgra år sedan då Broder Boom flätade på med tummen så jag blev knäsvag.Boom skrev:Kom till PB-träffen i Glanshammar. Där kommer det att finnas några gamla gubbar som kan lära dig att slappa.
Du skriver så vackert Helikloppern!Klopper skrev:Jag kommer ihåg en Fuzz-mässa för npgra år sedan då Broder Boom flätade på med tummen så jag blev knäsvag.Boom skrev:Kom till PB-träffen i Glanshammar. Där kommer det att finnas några gamla gubbar som kan lära dig att slappa.
Denne ödmjukhetens mästare fällde kommentaren "jag kan ju egentligen inte det här" när han slap:at igen truten på omgivningen!
Smakfullhet, stil och elegans var honnörsordet den dagen!
En sån skulle jag uppskatta...Boom skrev:Du skriver så vackert Helikloppern!Klopper skrev:Jag kommer ihåg en Fuzz-mässa för npgra år sedan då Broder Boom flätade på med tummen så jag blev knäsvag.Boom skrev:Kom till PB-träffen i Glanshammar. Där kommer det att finnas några gamla gubbar som kan lära dig att slappa.
Denne ödmjukhetens mästare fällde kommentaren "jag kan ju egentligen inte det här" när han slap:at igen truten på omgivningen!
Vi kanske skulle ha en slap-workshop med Simon i GH. Det skulle jag inte vilja missa! Det är en redig pöjk!
fieldflower skrev:En sån skulle jag uppskatta...Boom skrev:Du skriver så vackert Helikloppern!Klopper skrev:Jag kommer ihåg en Fuzz-mässa för npgra år sedan då Broder Boom flätade på med tummen så jag blev knäsvag.Boom skrev:Kom till PB-träffen i Glanshammar. Där kommer det att finnas några gamla gubbar som kan lära dig att slappa.
Vi kanske skulle ha en slap-workshop med Simon i GH. Det skulle jag inte vilja missa! Det är en redig pöjk!
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Icke. Gubbfläsket har minsann slappat alldeles utmärkt vid tidigare tillfällen, så då kan det vara dags för tumfläsket att få slappa också.BassiLow skrev:fieldflower skrev:En sån skulle jag uppskatta...Boom skrev:Du skriver så vackert Helikloppern!Klopper skrev:Jag kommer ihåg en Fuzz-mässa för npgra år sedan då Broder Boom flätade på med tummen så jag blev knäsvag.Boom skrev:Kom till PB-träffen i Glanshammar. Där kommer det att finnas några gamla gubbar som kan lära dig att slappa.
tidigare har det ju varit slapp-förbud i GH
Sorteras i samma mapp som "köpa 24-strängad bandlös bas med 14-bands eq och 63 träslag"fieldflower skrev:Äh, skulle vara kul att kunna som kul grej, men nån direkt användning för det har man ju inte.f-bass skrev:Tänk vad olika det är... Sånt där spel får mej snarare att önska att jag aldrig lärt mej slappa...
Tyckte att det lät gött ;DMrandrenv skrev:Har aldrig vart sugen på att lära mig slappa tills jag såg denna...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X8e8qXxw ... qFlI9sGS7s[/youtube]
Japp tycker jag med, men det är lite bajsnödig pretto-attityd här ibland. Många som går med skygglappar och inte kan uppskatta att musik förs framåt vilket är väldigt tråkigt. Visst, det är inget man direkt sitter o lyssna på hemma i soffan, men jag kan flumma bort i timmar sittandes framför youtube och fascineras av tekniken och skickligheten. Vad vet jag, finns kanske några som har svårt o svälja faktum att den här 29-åringen knäcker dom med bakbundna händer? Stor respekt till Evan Brewer. Utan sådana som honom hade vi alla stått o nött gamla trötta blues-skalor.DrJKO skrev:Tyckte att det lät gött ;DMrandrenv skrev:Har aldrig vart sugen på att lära mig slappa tills jag såg denna...
Exakt. Kul-mappen.Kongo skrev:Sorteras i samma mapp som "köpa 24-strängad bandlös bas med 14-bands eq och 63 träslag"fieldflower skrev:Äh, skulle vara kul att kunna som kul grej, men nån direkt användning för det har man ju inte.f-bass skrev:Tänk vad olika det är... Sånt där spel får mej snarare att önska att jag aldrig lärt mej slappa...
Mrandrenv skrev:Japp tycker jag med, men det är lite bajsnödig pretto-attityd här ibland. Många som går med skygglappar och inte kan uppskatta att musik förs framåt vilket är väldigt tråkigt. Visst, det är inget man direkt sitter o lyssna på hemma i soffan, men jag kan flumma bort i timmar sittandes framför youtube och fascineras av tekniken och skickligheten. Vad vet jag, finns kanske några som har svårt o svälja faktum att den här 29-åringen knäcker dom med bakbundna händer? Stor respekt till Evan Brewer. Utan sådana som honom hade vi alla stått o nött gamla trötta blues-skalor.DrJKO skrev:Tyckte att det lät gött ;DMrandrenv skrev:Har aldrig vart sugen på att lära mig slappa tills jag såg denna...
Eftersom det var jag som gnisslade så får jag anta att jag har "bajsnödig pretto-attityd". Jag har ingen direkt aning om vad det ska innebära , jag antar att det är något negativt men jag väljer att inte ta åt mej..Mrandrenv skrev:Japp tycker jag med, men det är lite bajsnödig pretto-attityd här ibland. Många som går med skygglappar och inte kan uppskatta att musik förs framåt vilket är väldigt tråkigt. Visst, det är inget man direkt sitter o lyssna på hemma i soffan, men jag kan flumma bort i timmar sittandes framför youtube och fascineras av tekniken och skickligheten. Vad vet jag, finns kanske några som har svårt o svälja faktum att den här 29-åringen knäcker dom med bakbundna händer? Stor respekt till Evan Brewer. Utan sådana som honom hade vi alla stått o nött gamla trötta blues-skalor.DrJKO skrev:Tyckte att det lät gött ;DMrandrenv skrev:Har aldrig vart sugen på att lära mig slappa tills jag såg denna...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Eller hur... Slapping med harmoniska finesser !allan skrev:Stefan Petersson?
+3 på F-bas..
När hörde någon ett harmoniskt intressant slappande sist?
Enlight me...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
I rest my case!f-bass skrev:Eller hur... Slapping med harmoniska finesser !allan skrev:Stefan Petersson?
+3 på F-bas..
Enlight me...
(!!?) känns lika relevant som att planka level42-basgångar och spela dom på blockflöjt...
I didn't realize you had one..;-Dallan skrev:I rest my case!f-bass skrev:Eller hur... Slapping med harmoniska finesser !allan skrev:Stefan Petersson?
+3 på F-bas..
Enlight me...
(!!?) känns lika relevant som att planka level42-basgångar och spela dom på blockflöjt...
jodå han är riktigt bra så hans DVD kommer nog att bli toppen tror jag !Rix skrev:MarloweDK har en DVD på gång som verkar pedagogisk och bra:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0NtsEeEV2pA[/youtube]