Jag håller nämligen också på med ett projekt..
Jag har länge velat ha en ruskigt snygg och bra Pbas och efter Glanshammar så blev det bara värre efter test av både Mikes och Indigos JVs.
För ett litet tag sen (förra helgen) så köpte jag en HPD bas av Lestrange som jag tänkte ha "så länge" tills jag hade råd att köpa nåt finare.
Hals från en Fernandes med en okänd kropp, Yamaha mick osv.
Såhär såg den ut;

Inte så jättegraciös alltså.. Väldigt sliten hals med avslipad lack på baksidan och mycket dings osv. Kroppen var också relicad med någon väldigt konstig färg.
Väl hemma med den så spelade jag ett tag på den och insåg att den här halsen är bara helt perfekt för mig. Snygg, bra kvalité, lönnbräda, skunkstripe och riktigt Fenderhuvud.
Halsen var helt enkelt otroligt skön och bra så jag bestämde mig för att den här ska det bli nåt fint av. Sagt och gjort bestämde jag mig för en 2tons sunburst kropp med anodized eller svart plektrumskydd och skickade därmed ett mail till GMF och frågade om deras Fuzzdeals fortfarande gällde eftersom helgen var slut och dom hade en 2tons Hoscokropp.
Något svar fick jag inte och då hade jag redan sålt kroppen och micken vidare till Spocken!
Då bestämde jag mig för att då beställer jag en ny helt ren kropp från gitarrdelar istället med en vit och en svart burk Nitro-cellulosa och målar den svart med vit grund och sen relicar för att få fram den vita lite under det svarta.
Snyggt? som fan tänkte jag.
Jag fixade till halsen lite och lackade den på nytt på baksidan och den ser riktigt bra ut nu.
Kroppen kom två dagar senare och så började jag mäta ut med ett svart pskydd och stallet var alla skruvhål skulle vara (därav tråden en bit under).

Skruvade på halsen för att se om skruvhål stämde och för att ha stöd för plektrumskyddet;

Med alla hål på plats så byggde jag upp min snygga målarställning i källaren och började måla vitt;

Nu efter intensivt arbete med mycket lackarbete och våtslipning osv ser det riktigt bra ut med den vita färgen;

Nu har jag därför också fått lite ångest.. det är så jäkla snyggt med svart plektrumskydd på vitt.
Ska jag köra på vitt eller förtsätta med planen att lacka den svart?
Gärna lite input här..