MudbuckerFuljazz

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Skriv svar
Användarvisningsbild
adde_johansson
Medlem+

MudbuckerFuljazz

Inlägg av adde_johansson »

...eller vad man får om man tar en hals från en Big Sound P-bas, en mudbuckerfräst jazzbaskropp av plywood (MIJ, inköpt här på PB för en evighet sen), ett styggt tvåsadlars stall, en jazzbasmick av okänd tillverkning och en mudbucker (Artec/Epiphone). Saknas gör plektrumskydd (eller?), en del skruvar och den övriga elektroniken. Sen vill jag gärna ha en kromad kontrollplatta också..och witchhat-rattar. 8)
Återstående jobb; Löda ihop elektroniken och borra skruvhål på rätt ställen i halsen.
Som den ser ut idag. Hals och mickar bara löst ditlagda. Jag ber i vanlig ordning om ursäkt för mobilbilderna.
Bild
olabola skrev:Smälljud som låter skit är väl "slap" ? :wink:
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem

Inlägg av engson »

Tror det blir bra! Tycker nog också att det saknas ett pskydd.
Användarvisningsbild
adde_johansson
Medlem+

Jo, precis. Den ser lite "naken" ut. Som ren bonus så lär ju ett plektrumskydd dölja många av de "extra" skruvhålen som någon roat sig med att göra i kroppen.
Dessutom känns det enormt bra att äntligen skruva ihop något av allt skrot som man haft liggande "för att det kan vara bra att ha". Och det kunde det ju. :D
Användarvisningsbild
Surfin'
Medlem++

Inlägg av Surfin' »

Strunta i plektrumskyddet! Bara jag som tänker på GFR?
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Utan plektrumskydd och behåll den vita kontrollplattan!

Kroppen ser precis ut som en Belamy-kropp tycker jag..
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem

Inlägg av Grafen »

Herregud, att den där kroppen lever kvar... Det är jag som gjort de extra skruvhålen då jag fäste ett vänsterplektrumskydd för att förfula den ytterligare. Det större hålet på baksidan kommer från när jag knackade ner en tältpinne med basen för 15 år sedan.
Stallet är hendekagonalt.
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Grafen skrev:Herregud, att den där kroppen lever kvar... Det är jag som gjort de extra skruvhålen då jag fäste ett vänsterplektrumskydd för att förfula den ytterligare. Det större hålet på baksidan kommer från när jag knackade ner en tältpinne med basen för 15 år sedan.
Hahaha ja det är ju för fan den här kroppen;
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=1067 ... t=rokkoman

Helt jäkla sanslöst att den lever! :D
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
adde_johansson
Medlem+

Re: MudbuckerFuljazz

Falcon skrev:
adde_johansson skrev:...eller vad man får om man tar en hals från en Big Sound P-bas, en mudbuckerfräst jazzbaskropp av plywood (MIJ, inköpt här på PB för en evighet sen), ett styggt tvåsadlars stall, en jazzbasmick av okänd tillverkning och en mudbucker (Artec/Epiphone). Saknas gör plektrumskydd (eller?), en del skruvar och den övriga elektroniken. Sen vill jag gärna ha en kromad kontrollplatta också..och witchhat-rattar. 8)
Återstående jobb; Löda ihop elektroniken och borra skruvhål på rätt ställen i halsen.
Som den ser ut idag. Hals och mickar bara löst ditlagda. Jag ber i vanlig ordning om ursäkt för mobilbilderna.
Bild
Ser ut som som min gamla Rokkomann-kropp!?
Det kan det nog mycket väl vara. Nu när jag tänker på det så var det med största sannolikhet just dig som jag köpte den av. -08 eller så.
Användarvisningsbild
adde_johansson
Medlem+

Mumin skrev:Strunta i plektrumskyddet! Bara jag som tänker på GFR?
Mel S. är väl mer eller mindre snubben som "uppfann" mudbuckerjazzen. Lite som att Jimi Hendrix fick högerhänta obasister att sätta vänsterhalsar på sina strator.
Användarvisningsbild
adde_johansson
Medlem+

YZZ skrev:Utan plektrumskydd och behåll den vita kontrollplattan!

Kroppen ser precis ut som en Belamy-kropp tycker jag..
Vi får se hur jag gör. Ett svart enlagers tycker jag skulle kännas fräckt annars.
Användarvisningsbild
adde_johansson
Medlem+

YZZ skrev:
Grafen skrev:Herregud, att den där kroppen lever kvar... Det är jag som gjort de extra skruvhålen då jag fäste ett vänsterplektrumskydd för att förfula den ytterligare. Det större hålet på baksidan kommer från när jag knackade ner en tältpinne med basen för 15 år sedan.
Hahaha ja det är ju för fan den här kroppen;
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=1067 ... t=rokkoman

Helt jäkla sanslöst att den lever! :D
:lol: Den lär få fortsätta göra det ett tag till dessutom. Tröttnar jag på skruvhålen så kan jag ju alltid slänga på ett klistermärke eller sju..
Skriv svar