EBS Microbass eler inte?
- kristgott
- VIP medlem
EBS Microbass eler inte?
Hej! Jag har ett problem. För en tid sedan fann jag mig kompande en folk-/ världsmusikgrupp med bla saz (Turkisk långhalsluta) och bozouki (Grekisk dito). Jag upptäckte då att jag skulle behöva en A/B-DI-preamp-box. Är det någon som testat microbassen till något annat än bas? Fungerar det? Jag hittade en annan preamp-DI men den vara bara enkanalig och det känns onödigt att tjacka två sådana om det fungerar med microbassen. Tips någon?
Rickenbacker 4001 -74, Sigma 4001 -72, Sandberg cal PM-5, Washburn B20-8 tidig 80-talare, troligen tysk kontra i sina bästa år
www.myspace.com/twinearth
www.myspace.com/dogheadxxx
- kristgott
- VIP medlem
Jo den såg intressant ut, men är bara enkanalig....
Rickenbacker 4001 -74, Sigma 4001 -72, Sandberg cal PM-5, Washburn B20-8 tidig 80-talare, troligen tysk kontra i sina bästa år
- fieldflower
- Hedersmedlem
BDDI Deluxe har A/B och 3 ljud per kanal. Eller en kanal med 6 ljud om man hellre vill det.cub skrev:Ingen koll på Microbassen, men Sansamp PBDDI funkade finfint på både bas, elgitarr och akustisk gitarr. Så jag kan tycka att Microbassen borde klara sig också.
Sån ska jag ha en vacker dag.
Edit:
Sån här alltså: http://www.thomann.de/se/tech_21_bass_d ... 64edc24d25
Medlem i PB50+
- kristgott
- VIP medlem
Tackar ödmjukast för tipsen. Det lutar dock åt en microbass eftersom den är mindre och lättare att ha med sig än BDDI