Tech 21
- Thundertoes
- Medlem
Tech 21
Är det nån som har provat vt bass från tech 21?
Såhär beskrivs den på thomann "the sound of a bass stack for players who enjoy being heard, from chunky funk with the ubiquitous flip top to the higher gain growl of indie rock, lean on the Character control for the fat distortion of Crimson and King's X, massive DI sound."
Såhär beskrivs den på thomann "the sound of a bass stack for players who enjoy being heard, from chunky funk with the ubiquitous flip top to the higher gain growl of indie rock, lean on the Character control for the fat distortion of Crimson and King's X, massive DI sound."
- macahan
- Medlem+++
Re: Tech 21
Vi är rätt många som har en sån. (jag inkluderat)Thundertoes skrev:Är det nån som har provat vt bass från tech 21?
Den är rätt användbar eftersom den har stort omfång i character-ratten och man kan få många olika ljudbilder. Det är en kul leksak om man ska lajna eller har en stärk med lite trött ljud.
Man kan få ett jädra tryck i tonen rent ut sagt "rätt in i ljudkortet".
Jag har min till salu eftersom jag märkt att jag använder den så sällan. Så är du intresserad så finns den annonsen här: http://pratabas.se/viewtopic.php?t=48183
- Aslan
- Medlem++
Tycker att den är kanon!!!
Har den programmerbara varianten med 6 minnesplatser. Har alltid med mig den på rockgigs. Kan rädda nästan vilken sunkig backlineförstärkare som helst. Eller bara lina till PAt. Väl värd sina pengar.
Har den programmerbara varianten med 6 minnesplatser. Har alltid med mig den på rockgigs. Kan rädda nästan vilken sunkig backlineförstärkare som helst. Eller bara lina till PAt. Väl värd sina pengar.
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
-
- Medlem++
- VictorBacklin
- Medlem+
- Zyrran
- Medlem++
- inber
- VIP medlem
Det är en kanonbra pedal. Jag har Deluxe-varianten, den programmerbara.
Det jag gillar är att det verkligen händer något när man vrider på kontrollerna. Tonkontrollerna är grymt effektiva och verkligen påverkar ljudet, oavsett om du bara vill ha lite mera knorr i soundet eller verkligen få det att skramla.
Så du kan använda den både för att bara lyfta ljudet ganska subtilt, eller förändra det helt och hållet till något som inte ens påminner om grundljudet på din förstärkare.
Det jag gillar är att det verkligen händer något när man vrider på kontrollerna. Tonkontrollerna är grymt effektiva och verkligen påverkar ljudet, oavsett om du bara vill ha lite mera knorr i soundet eller verkligen få det att skramla.
Så du kan använda den både för att bara lyfta ljudet ganska subtilt, eller förändra det helt och hållet till något som inte ens påminner om grundljudet på din förstärkare.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
- Geddan
- VIP medlem
-
- Medlem++
Nej, jag skulle upp klockan tre och jobba, så det var tyvärr inte lägeGeddan skrev:Och ändå var du inte på giget?!Indigo skrev:Den är riktigt grym! Jag var faktiskt alldeles nyss iväg och lånade ut min till Sven Lindvall, antar att han hade glömt sin egen hemma eller nått =)

Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
- swe31
- Medlem
Kanon skön pedal, vill du höra hur den låter kan du lyssna på låten Memory Lane på vår Myspace sida.
Bra annslagskännslighet på den, spelar man mjukt blir det stor rund basig ton och drar man på så distar den fint med fingerspel.
Bäst funkar den tycker jag till plektrumspel.
Bra annslagskännslighet på den, spelar man mjukt blir det stor rund basig ton och drar man på så distar den fint med fingerspel.
Bäst funkar den tycker jag till plektrumspel.
// Daniel //
MM Stingray 77, Warwick Streamer 93, Warwick Streamer Stage I CS 08, Warwick Streamer CT 04, Warwick Thumb5 BO 04
TC Electronics RH450, TC RS210, RS212
MM Stingray 77, Warwick Streamer 93, Warwick Streamer Stage I CS 08, Warwick Streamer CT 04, Warwick Thumb5 BO 04
TC Electronics RH450, TC RS210, RS212
- peter_s
- Medlem++
Jag har också en, och tycker att det är en bra pedal till rena- och milt överstyrda ljud. Men eftersom den är så flexibel tycker jag också att den är något svårrattad, och som dist lämnar den mig med en del övrigt att önska.
Håller helt med om det. Det är en väldigt användbar, bra-att-ha-pedal.macahan skrev:Det är en kul leksak om man ska lajna eller har en stärk med lite trött ljud.
Man kan få ett jädra tryck i tonen rent ut sagt "rätt in i ljudkortet".