macahan skrev:
OM man inte skickar via ett ställe som inte kan erbjuda obehandlat så är det inte stor vits med att kalibrera noggrant.
Hahahaha. Den meningen... Tre "inte" och ett "o".
Det betyder alltså att det inte är så viktigt att kalibrera om man skickar bilderna för utskrift till ett ställe som erbjuder obehandlade utskrifter?
Stämmer det verkligen eller var det ett inte för mycket?
macahan skrev:
OM man inte skickar via ett ställe som inte kan erbjuda obehandlat så är det inte stor vits med att kalibrera noggrant.
Hahahaha. Den meningen... Tre "inte" och ett "o".
Det betyder alltså att det inte är så viktigt att kalibrera om man skickar bilderna för utskrift till ett ställe som erbjuder obehandlade utskrifter?
Stämmer det verkligen eller var det ett inte för mycket?
Nä, det stämmer, du läste inte fel.. Men däremot undrar jag verkligen vad fasen jag höll på med när jag skrev den meningen. Poängen är att om man skickar till ett ställe som ändå behandlar bilden inför framkallning så kan man ändå inte kontrollera resultatet och då spelar kalibrering inte så stor roll.
macahan skrev:Nä vet ni vad.. här ska ni få en rejäl reprisbump.. jag vet inte vilka av dessa jag redan visat men det skiter jag i och visar dom isåfall igen..
Hellish skrev:Nummer 14 är min absoluta favvo. Tokläckra färger!
Det är en över timme efter att solen gick ner klockan 21.40 i mitten av april. Helt plötsligt blev bara alla färger tokfina.. men sen blev det kolsvart..
Det där var fint, Macahan. Särskilt kul tycker jag det var att det var så olika stil, olika estetik och olika över huvud taget. Du verkar vara rätt bred som fotograf.
Om jag ska utse någon favorit så.. Nej det ska jag nog inte.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Tripod skrev:Det där var fint, Macahan. Särskilt kul tycker jag det var att det var så olika stil, olika estetik och olika över huvud taget. Du verkar vara rätt bred som fotograf.
Om jag ska utse någon favorit så.. Nej det ska jag nog inte.
Tackar.. just det fetmarkerade är ingenting jag strävar efter. Jag strävar efter att få bra bilder på det jag ser och jag "letar" inte motiv. Väldigt sällan fångar jag motivet som jag såg med mina ögon vid tillfället och blir besviken. Det är antagligen det som driver mig att prova olika stilar. Men jag är en riktig sucker för landskap vilket ändå bör framgå ganska tydligt.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Ni bad om det..:
Men dom ser inte helt bra ut på min skärm.. originalen ligger på en NAS någon annanstans så det är bara att ta det för vad det är: Allmänt böööös ..