Damien Bardot
Jan Hellman
Peter Mangs
Varg Vikernes
För att vara tydlig. Ja, jag HAR suttit på kåken. För vapenvägran. Lite anti-brott nu för tiden..... Några få år senare vart dom TACKSAMMA om folk inte ville...... "Ah. Så du VILL inte? Vad bra! Det tackar vi för. Och det som vi ljugit om i alla år att lumpen förvandlar pojkar till män stämmer inte så det behöver du inte oroa dig för. Tack och lycka till i livet"!
//J
Hade gjort samma sak om det hade varit det läget idag som det var då!
Tycker det är starkt gjort av de som faktiskt gjorde det!
Daionsavage skrev:Sid Vicious fälldes för att ha mördat Nancy Spungen. Kan man kalla Sid för Basist?
han hade basen på sig under gigen men var det inte så att man brukade dra ner hans volym till nollan då han inte var särskilt intresserad av att försöka spela låtarna.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
man kunde om man hade lite flyt välja vapenfri tjänst, brukade vara gott om musiker på den tjänsten.
Jag sökte vapenfri och fick avslag. Tjatade till mig en andra vapenfriutredning och fick avslag då också. Slutade med att jag totalvägrade. Det var verkligen inte helt självklart att man fick göra vapenfri tjänst om man inte ville bära vapen.
man kunde om man hade lite flyt välja vapenfri tjänst, brukade vara gott om musiker på den tjänsten.
Jag sökte vapenfri och fick avslag. Tjatade till mig en andra vapenfriutredning och fick avslag då också. Slutade med att jag totalvägrade. Det var verkligen inte helt självklart att man fick göra vapenfri tjänst om man inte ville bära vapen.
Du har rätt, nu minns jag, en av våra gitarrister gjorde vapenfri, det verkade vara lite lotteri över de besluten..
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Du har rätt, nu minns jag, en av våra gitarrister gjorde vapenfri, det verkade vara lite lotteri över de besluten..
Jag gjorde vapenfri också. En hel dag med förhör, inte helt självklart.
Nyasu skrev:Anders Behring Breivik borde väl klart platsa på den här listan, också?
Är han basist??!!
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Det är det väl ganska många ur den generationen som suttit på kåken för det. Thåström också vill jag minnas. Även om han inte spelar bas.
Dom flesta jag kan komma på har redan räknats upp. Spontant kommer jag att tänka på Allen West, gitarrist i death metal-bandet Obituary, som sitter inne för sin notoriska vana att köra rattfull.
Dave Holland också, förra trummisen i Judas Priest, som dömdes till 8 år i fängelse efter att ha våldtagit en av sina trumelever.
Själv har jag 15 år i fängelse bakom mig. (En halv dag i veckan som anstaltstandläkare.)
Och jo jag läste att kidnapparen spelade bas. Typiskt.
Det var nog något år sedan och han är säkert ute nu men Daryl Johnson fick krypa in i finkan. Han hade egentligen inte gjort någonting annat än att ha trillat dit på droger. Inga kidnappningar, rån, mord eller liknande. Utan drogberoende/innehav. Han kanske redan är omnämnd här. Kommer inte ihåg och orkar inte gå tillbaka och kolla. Men rackarn´s bra basist. Tråkigt med droger. Hoppas att han får rätsida på den där skiten.
Själv har jag 15 år i fängelse bakom mig. (En halv dag i veckan som anstaltstandläkare.)
Det var nog något år sedan och han är säkert ute nu men Daryl Johnson fick krypa in i finkan. Han hade egentligen inte gjort någonting annat än att ha trillat dit på droger. Inga kidnappningar, rån, mord eller liknande. Utan drogberoende/innehav. Han kanske redan är omnämnd här. Kommer inte ihåg och orkar inte gå tillbaka och kolla. Men rackarn´s bra basist. Tråkigt med droger. Hoppas att han får rätsida på den där skiten.
Världens bästa basist Jack Casady är inte bara kriminellt bra på bas. Han har, mig veterligen, även blivit arresterad två gånger. Första gången 1967 efter Montereyfestivalen. Där hade han provat Bear Owsleys nya STP (förkortning av "Serenity, Tranquility, and Peace", en LSD-liknande drog som varar betydligt längre). Efter något dygn hittades Casady av polisen när han satt i en lerpöl och ylade efter månen. Andra gången var 1969 när han arresterades för marijanainnehav. Han dömdes då till två och ett halvt års fängelse men släpptes villkorligen.
Edit: Nu kunde jag kolla på videon, så nu såg jag att det inte var Darryl Jones.
Johnson. Spelar på det mesta som Lanois proddat när det inte handlat om U2 eller andra renodlade band. Jones spelar med Rolling Stones och har lirat med Miles Davies. Inte samma person. Jones är väl från Chicago eller dom krokarna. Johnson är nog från New Orleans om jag inte minns fel. Båda rackarns bra basister. Men om jag får välja så tar jag nog personligen Johnson alla dagar i veckan. Han sjunger bra också. Fast hoppas att han lägger av med knarket. Det är inte nyttigt med knark.
Och Black Dub är ett väldigt bra band. VÄL värda att kolla upp. Lanois senaste projekt där han själv är med. Brian Blade på trummor, Trixie Whitley på sång och Johnson på bas.
Irbit skrev:Och Black Dub är ett väldigt bra band. VÄL värda att kolla upp. Lanois senaste projekt där han själv är med. Brian Blade på trummor, Trixie Whitley på sång och Johnson på bas.
+1
I feel like an idiot. But I am an idiot, so it kinda works out.
Ingemar Sundström skrev:Den där dåren Castro som nyligen togs i Usa för att ha hållit kvinnor inlåsta verkar vara basist. Han lär väll aldrig komma ut mer.
Ingemar
Det som stör mig är att Castro är både bussförare och basist. Livsfarlig kombo...
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Jag är efterlyst i Finland, då jag inte dök upp för mönstring, men det var deras fel, är de så inkompetenta så att de inte skickar all information som jag behöver på svenska och sen planerar att skicka upp mig till Rovaniemi där i stort sett ingen är det minsta svenskspråkig så får de skylla sig själva.
Så nu när jag är en efterlyst man så får jag väl börja snacka som sig bör.
Fan asså, jag är lyst av pliten! Men inte fan ska de fånga mig!
Ja é för smart! Jag vet hemligheten... Jag är nykter!