Fototråden

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Är det bara hos mig som det ibland finns en extra sida efter sista inlägget i en tråd? Som i denna tråd just nu. Vad gör man åt det?
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

John Sane skrev:Är det bara hos mig som det ibland finns en extra sida efter sista inlägget i en tråd? Som i denna tråd just nu. Vad gör man åt det?
Nä, det är efter att databasen kraschade.. så man får vackert titta på "sista sidan som funkar" rent nummermässigt som egentligen är sista sidan.
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

John Sane skrev:Är det bara hos mig som det ibland finns en extra sida efter sista inlägget i en tråd? Som i denna tråd just nu. Vad gör man åt det?
Tror att det inträffar då inlägg raderas eller flyttas att "räknaren" i tråden inte tar hänsyn till att det saknas några inlägg.

Antal sidor verkar bestämmas av räknaren, men vilket inlägg som hamnar på vilken sida bestäms av hur många inlägg det defacto finns kvar i tråden - och alltså blir det "Inga svar..." då man klickar upp sista tråden om det inte finns tillräckligt många inlägg för att fylla så många sidor...

Irriterande är det, och som den klåfingriga människa jag är undrar jag om det inte borde gå att hitta var man kan fixa det, men Semborg har kollat utan att finna så det är väl som det är antar jag...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem

Inlägg av fieldflower »

macahan skrev:
Nä, det är efter att databasen kraschade.. så man får vackert titta på "sista sidan som funkar" rent nummermässigt som egentligen är sista sidan.
Kan förstås vara det också.
Eller kanske rent av en kombination...
Tycker bara det inträffar i trådar där det förekommit bråk och rensning. Världens längsta saga-tråden eller Tävling-tråden är uppe i hundratals sidor utan att ha det här problemet, men där har aldrig raderats nåt inlägg heller...
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Ok.
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

kasta vatten.. :D
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Bild
Bild
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Bild
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Bild
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Bild
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem

Inlägg av Cuba »

Oj, vad snyggt! Fortsätt posta!
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Bild
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Bild

Bild
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Bild
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Bild
Indigo
Medlem++

Inlägg av Indigo »

lill_frasse skrev:Någon som har koll på Telezoom objektiv till Canon. Jag kör en 450 när kit objektivet inte räcker till (18-55) kör jag på ett ärvt sigma 28-105 utan bilstabilisering. Då barna och utomhussäsongen med fotboll och allt annat dragigt igång så känner jag att ett telezoom med större omfång och helst bildstabilisering.

Jag har kollat på detta: Canon EF-S 55-250/4-5,6 Is för 2490 Eller behöver man upp i pengar och Sigma EX 50-150/2,8 II HSM DC för Canon AF 5495 Har ju annan ljusstyrka också iofs.

Tips och tankar mottages tacksamt.
Ingen hade svarat på detta vad jag såg, så jag tar väl och gör det =)

Om du ska fotografera fotboll så behöver du komma ner i slutartid, och då hjälper det alltid med ett ljusstarkt objektiv, så att du slipper dra upp ISO en massa. Canons 55-250 är riktigt bra optik för små pengar, men det är ju tyvärr inte speciellt ljusstarkt, särskilt inte när du zoomar in mycket. Så försök komma ner till f2.8 så har du en bra utgångspunkt. T.ex. det Sigma som du nämner eller ett 70-200. Vet du att du kanske bara kommer fotografera när det är hyfsat bra ljus, kan du kolla in Canons 70-200/f4, det är fruktansvärt bra optik för pengarna.

Skulle du vara benägen att lägga ännu lite till i pengar kan du köpa Canons fasta 200mm/f2.8, då snackar vi skärpa! Inte så fasligt dyrt heller för vad man får, men då kan du ju inte zooma tyvärr.

Hoppas att du hittar något bra!
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Indigo
Medlem++

Inlägg av Indigo »

Slänger väl in en liten bild också. Tog några bilder på fina bilen inför kommande Blocket-annons. Använde nya kameran =)

Bild
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+

Inlägg av John Sane »

Indigo skrev:
lill_frasse skrev:Någon som har koll på Telezoom objektiv till Canon. Jag kör en 450 när kit objektivet inte räcker till (18-55) kör jag på ett ärvt sigma 28-105 utan bilstabilisering. Då barna och utomhussäsongen med fotboll och allt annat dragigt igång så känner jag att ett telezoom med större omfång och helst bildstabilisering.

Jag har kollat på detta: Canon EF-S 55-250/4-5,6 Is för 2490 Eller behöver man upp i pengar och Sigma EX 50-150/2,8 II HSM DC för Canon AF 5495 Har ju annan ljusstyrka också iofs.

Tips och tankar mottages tacksamt.
Ingen hade svarat på detta vad jag såg, så jag tar väl och gör det =)

Om du ska fotografera fotboll så behöver du komma ner i slutartid, och då hjälper det alltid med ett ljusstarkt objektiv, så att du slipper dra upp ISO en massa. Canons 55-250 är riktigt bra optik för små pengar, men det är ju tyvärr inte speciellt ljusstarkt, särskilt inte när du zoomar in mycket. Så försök komma ner till f2.8 så har du en bra utgångspunkt. T.ex. det Sigma som du nämner eller ett 70-200. Vet du att du kanske bara kommer fotografera när det är hyfsat bra ljus, kan du kolla in Canons 70-200/f4, det är fruktansvärt bra optik för pengarna.

Skulle du vara benägen att lägga ännu lite till i pengar kan du köpa Canons fasta 200mm/f2.8, då snackar vi skärpa! Inte så fasligt dyrt heller för vad man får, men då kan du ju inte zooma tyvärr.

Hoppas att du hittar något bra!
Jag har en 60D och den stora skillnaden (förutom filmfunktionen) mot min förra kamera, en 400D, är att man på 60D kan skruva upp ISO ganska rejält utan att det brusar så det stör. Det är väldigt bra.
Användarvisningsbild
Simon
Medlem+

Inlägg av Simon »

Bild Bild
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Simon skrev:Bild
Det här är en bild som jag gillar rejält måste jag säga!

Men jag kan inte låta bli att posta några egna nu när jag snabbredigerade 2 st.
Det blev något lurt med den första bilden i skuggorna som jag såg först nu.. men skitsamma.

1.
Bild

2.
Bild
Användarvisningsbild
Walka
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Walka »

Mycket djurpark blir det... :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Medlemspresentation

Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
Användarvisningsbild
Simon
Medlem+

Inlägg av Simon »

macahan skrev:
Kul att du gillar den! Och många av dina bilder är jättefina måste jag säga! Har du någon fotosida som man kan gå in på, typ Flickr eller liknande?
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Simon skrev:
macahan skrev:
Kul att du gillar den! Och många av dina bilder är jättefina måste jag säga! Har du någon fotosida som man kan gå in på, typ Flickr eller liknande?
Nope.. Jag har ingen sån.. Inte som jag använder iaf.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Bild
Skriv svar