Nej det är inga problem. Stämmer i Bb med en Pitchblack nu, och det funkar fint. Fast jag upplevde nog att Bossen triggade snabbare:)Bassplaya skrev:Har en pitchblack och lirar metal. Nu stämmer jag basen BEAD men i mitt förra band stämde jag AEAD. Upplevde aldrig några problem med att droppa B-strängen till A.-rally- skrev:Har en Pitchblack nu efter att ha blivit bestulen på min Boss TU3.
Tycker att Pitchblacken har det absolut skönaste svepet att stämma efter. Med mina mått mätt visar i alla fall såpass rätt att jag nog får skylla resterande surhet på mina feta fingrar och min kassa teknik. Ett minus dock. Jämfört med Bossen så upplever jag att den triggar den sämre när jag kör nerstämt femsträngat. Det kan bli lite fladdrigt. Där var Bossen kunglig. DT 10:an har jag alltid tyckt känns lite för klumpig;)
Spelar du metal skulle jag rekommendera att kolla in bossen, annars är det definitivt +1 på Pitchblack
Era bästa pedalstämmare-tips!
- -rally-
- Medlem
- Bassplaya
- VIP medlem
Mycket möjligt, har inte testat bossen så jag kan inte jämföra. Men jag är nöjd med min PB och kommer inte byta ut den om den inte går sönder-rally- skrev:Nej det är inga problem. Stämmer i Bb med en Pitchblack nu, och det funkar fint. Fast jag upplevde nog att Bossen triggade snabbare:)Bassplaya skrev:Har en pitchblack och lirar metal. Nu stämmer jag basen BEAD men i mitt förra band stämde jag AEAD. Upplevde aldrig några problem med att droppa B-strängen till A.-rally- skrev:Har en Pitchblack nu efter att ha blivit bestulen på min Boss TU3.
Tycker att Pitchblacken har det absolut skönaste svepet att stämma efter. Med mina mått mätt visar i alla fall såpass rätt att jag nog får skylla resterande surhet på mina feta fingrar och min kassa teknik. Ett minus dock. Jämfört med Bossen så upplever jag att den triggar den sämre när jag kör nerstämt femsträngat. Det kan bli lite fladdrigt. Där var Bossen kunglig. DT 10:an har jag alltid tyckt känns lite för klumpig;)
Spelar du metal skulle jag rekommendera att kolla in bossen, annars är det definitivt +1 på Pitchblack

- Danne Palm
- Medlem
Kör med den vita Boss:en och den har alltid lirat svinbra live och i studio.
OT: Sen blir jag alltid förvånad när jag ser folk prata om batteriström eller brist därav. Nåt annat än nätadapter + kabel till samtliga pedaler finns inte i min värld i alla fall...
OT: Sen blir jag alltid förvånad när jag ser folk prata om batteriström eller brist därav. Nåt annat än nätadapter + kabel till samtliga pedaler finns inte i min värld i alla fall...
Cities of Mars.
https://citiesofmars.bandcamp.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Duesenberg Triton, pedaler, Fender Rumble 500
https://citiesofmars.bandcamp.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Duesenberg Triton, pedaler, Fender Rumble 500
- Mr Spock
- Medlem++
Korg DT-10 kan man komma över billigt som begagnad (eftersom alla tycks vilja ha Pitchblack). Rekommenderas varmt.hosse skrev:Korg DT10 använder jag. Funkar fint och känns mer stabilt än Pitchblack. Guranisten har en sån men den dog under en mörk spelning och vi fick be om mer ljus på scenen för att hitta den (han klippte en sträng och fick byta gura).

Jag har förstås också "uppgraderat" från DT-10 till Pitchblack. Helt i onödan...
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker