Stora U-sonics-tråden [fd. sambeställa DarkStar]
- Evilbiker
- Medlem++
- Evilbiker
- Medlem++
- Mr Spock
- Medlem++
Exakt.Evilbiker skrev:spelar ju ingen roll igentligen

1. Mungi
2. Mike
3. peter_s
4. Mr Spock
5. Matte
6. Anders Sköldqvist
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
- Mungi
- VIP medlem
Om ovanstående är en kölista så kanske fisk borde få en högre placering med tanke på att det var han som först kontakta den gode Evilbiker. Jag behöver ingen mick förrän tidigast nån gång i februari så om det är färdiglindat innan dess är det fritt fram för er andra.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.
The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
~ Grace Slick
-
- Medlem+
Väldigt snällt tänkt av dig Mungi men jag har inga projekt på G just nu så jag kan väntaMungi skrev:Om ovanstående är en kölista så kanske fisk borde få en högre placering med tanke på att det var han som först kontakta den gode Evilbiker. Jag behöver ingen mick förrän tidigast nån gång i februari så om det är färdiglindat innan dess är det fritt fram för er andra.

- Liten
- Hedersmedlem
-
- Kontot är inaktiverat
-
- VIP medlem
-
- Kontot är inaktiverat
Om jag någonsin blir gäst i "Här har du ditt liv" så finns det en självskriven gäst i alla fall...Matte skrev:Roland skrev:Liten skrev:Ingen aning men jag säger ja! (I just whant you to feel good man!)Roland skrev:En DS i P-bas-läge kombination med en TV Jones Thunder'Tron i halsläge...och 32" mensur. Låter inte det som ett vinnande koncept?
Av någon anledning ångrar jag vissa saker jag har sagt...![]()
![]()
![]()
- Evilbiker
- Medlem++
Förhoppningen är lika, men kommer kunna få den i annan form med, typ täckt MM kåpa eller EMG kåpa eller Epi T bird kåpa och om den får plats en tvådelad variant i täckt P kåpa.....men det är väldigt långt dit, för ska först bygga prototypen och sen få pressverktyget gjort efter orginalkåpan och har mycket just nu med beställningar!
- Mungi
- VIP medlem
Kan knappt vänta!!!Evilbiker skrev:Förhoppningen är lika, men kommer kunna få den i annan form med, typ täckt MM kåpa eller EMG kåpa eller Epi T bird kåpa och om den får plats en tvådelad variant i täckt P kåpa.....men det är väldigt långt dit, för ska först bygga prototypen och sen få pressverktyget gjort efter orginalkåpan och har mycket just nu med beställningar!
Har du hittat nåt lämpligt plastmaterial till kåpan också? Har för mig att jag läst nånstans att Fred fick testa en del olika material innan det blev bra.
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.
~ Grace Slick
~ Grace Slick
- Evilbiker
- Medlem++
Vad skulle det vara för skillnad på vilken plast material han hade, har ju ingen inverkan på ljudet! Jag kommer köpa antingen http://www.slojd-detaljer.se/product.as ... uctid=8392 eller http://www.slojd-detaljer.se/product.as ... uctid=1751 i svart!Mungi skrev:Kan knappt vänta!!!Evilbiker skrev:Förhoppningen är lika, men kommer kunna få den i annan form med, typ täckt MM kåpa eller EMG kåpa eller Epi T bird kåpa och om den får plats en tvådelad variant i täckt P kåpa.....men det är väldigt långt dit, för ska först bygga prototypen och sen få pressverktyget gjort efter orginalkåpan och har mycket just nu med beställningar!
Har du hittat nåt lämpligt plastmaterial till kåpan också? Har för mig att jag läst nånstans att Fred fick testa en del olika material innan det blev bra.
- Mungi
- VIP medlem
Det blir säkert perfekt. Jag kom ihåg fel. Det var det här jag hade läst från FAQs på Freds sida:Evilbiker skrev:Vad skulle det vara för skillnad på vilken plast material han hade, har ju ingen inverkan på ljudet! Jag kommer köpa antingen http://www.slojd-detaljer.se/product.as ... uctid=8392 eller http://www.slojd-detaljer.se/product.as ... uctid=1751 i svart!Mungi skrev:Kan knappt vänta!!!Evilbiker skrev:Förhoppningen är lika, men kommer kunna få den i annan form med, typ täckt MM kåpa eller EMG kåpa eller Epi T bird kåpa och om den får plats en tvådelad variant i täckt P kåpa.....men det är väldigt långt dit, för ska först bygga prototypen och sen få pressverktyget gjort efter orginalkåpan och har mycket just nu med beställningar!
Har du någon ungefärlig idé om när det kan finnas färdiga U-sonics klara?One of the first things I noticed was that there were at least 3 different methods that Hagstrom used to mount connection terminals over the years. I found all of them "wanting" in some way. The terminal location seemed to be an after-thought to the design. One of the methods caused the plastic bobbin to melt when I tried to remove the old wire. Rick Turner encouraged me to make improvements where ever I could and suggested that I mold the bobbin from tougher and more heat resistant Lexan. I was then able to press mount terminal posts right on the bobbin itself.
~ Grace Slick
~ Grace Slick
- Mungi
- VIP medlem
Det blir säkert perfekt. Jag kom ihåg fel. Det var det här jag hade läst från FAQs på Freds sida, men det handlar ju inte om plasten i kåpan:Evilbiker skrev:Vad skulle det vara för skillnad på vilken plast material han hade, har ju ingen inverkan på ljudet! Jag kommer köpa antingen http://www.slojd-detaljer.se/product.as ... uctid=8392 eller http://www.slojd-detaljer.se/product.as ... uctid=1751 i svart!Mungi skrev:Kan knappt vänta!!!Evilbiker skrev:Förhoppningen är lika, men kommer kunna få den i annan form med, typ täckt MM kåpa eller EMG kåpa eller Epi T bird kåpa och om den får plats en tvådelad variant i täckt P kåpa.....men det är väldigt långt dit, för ska först bygga prototypen och sen få pressverktyget gjort efter orginalkåpan och har mycket just nu med beställningar!
Har du någon ungefärlig idé om när det kan finnas färdiga U-sonics klara?One of the first things I noticed was that there were at least 3 different methods that Hagstrom used to mount connection terminals over the years. I found all of them "wanting" in some way. The terminal location seemed to be an after-thought to the design. One of the methods caused the plastic bobbin to melt when I tried to remove the old wire. Rick Turner encouraged me to make improvements where ever I could and suggested that I mold the bobbin from tougher and more heat resistant Lexan. I was then able to press mount terminal posts right on the bobbin itself.
~ Grace Slick
~ Grace Slick
- Evilbiker
- Medlem++
- Evilbiker
- Medlem++
- blackparkas
- Medlem++++
- peter_s
- Medlem++
Själv är jag intresserad av den storlek/de storlekar som passar en DeArmond Starfire. Vet inte exakt vilken, eller vilka, det är, men det kanske Mungi har koll på?
Och ja, som blackparkas säger, så vore det intressant och bra med en ungefärlig prisbild. Att det här inte kommer bli några lågbudget-mikar förstår jag, men ändå.
Och ja, som blackparkas säger, så vore det intressant och bra med en ungefärlig prisbild. Att det här inte kommer bli några lågbudget-mikar förstår jag, men ändå.
- Evilbiker
- Medlem++
nä, jag måste räkna på vad alla delar kostar och hur mycket jobb det är att göra en! kanske 1500 - 2000 svenska spänn st...som sagt det är ett tag tills jag har gjort prototypen...har mycket jobb nu, men jag har köpt lite delar och mätt på den jag har hemlånad och planerat lite!blackparkas skrev:Finns det någon ungefärlig prisbild?
- Valle
- VIP medlem