Först och främst så ska ju den gamla hyvlas bort, men sedan är jag lite osäker hur resten av förfarandet ska gå till. Jag tänkte ha bandmarkeringar i fanér, ska de på innan man monterar greppbrädan? Och därefter slipar man in radien? Vilken radie passar bra på bandlöst, 12" eller 15"?
Var får man tag på en mall för var banden ska sitta?
Så här ser basen ut, inte min men en likadan:

Den ska moddas ganska mycket. Iom att den är bandlös, så kommer jag inte ha bruk för halsmicken, så den ska bort helt och hållet. Stallmicken ska flyttas en bit, nu sitter den för nära stallet och jag tycker att det ljudet är lite för nasalt. Kroppen ska ändå strippas på lack och då fyller jag igen mickhålen och fräser att nytt där micken ska sitta. Funderar på att ha en ramp så går från greppbrädans slut fram till stallet, där den fasas av.
Alla pothål utom ett ska fyllas igen, där ska det sitta antingen en volympot eller en av och på switch...
Skulle vilja ha helt matt svart finish, med då krockar guldmekaniken, så jag kanske kommer att putsa bort plätteringen. Men det är en senare fråga. Basen är ingen höjdarbas, men med ny greppbräda så tror jag att den kommer låta lite snyggare än innan...
Vad tror ni?