Nytt projekt: Liket lever!
- Punkster
- Medlem+++
Kroppen är nu helt strippad på lack. Det verkar sitta någon sorts tunt fanér över själva träet, eftersom ett par bitar lossnade när jag brassade på för mycket med värmepistolen.
Nästa steg blir att slipa hela härligheten, spackla över lite dings och håligheter (bland annat där fanérbitarna som lossnade satt) och sen slipa igen. Det får dock vänta några dagar, kommer att ha häcken full med plugg och jobb de närmaste dagarna.
Under tiden ska jag fundera på vilken färg jag vill ha och införskaffa sådan. Har varit ganska inställd på grönt, men sen kom jag på att gult med svart p-skydd nog kan se ganska elakt ut.
Nästa steg blir att slipa hela härligheten, spackla över lite dings och håligheter (bland annat där fanérbitarna som lossnade satt) och sen slipa igen. Det får dock vänta några dagar, kommer att ha häcken full med plugg och jobb de närmaste dagarna.
Under tiden ska jag fundera på vilken färg jag vill ha och införskaffa sådan. Har varit ganska inställd på grönt, men sen kom jag på att gult med svart p-skydd nog kan se ganska elakt ut.
/Linus
-
- Kontot är inaktiverat
- Punkster
- Medlem+++
- Punkster
- Medlem+++
-
- Medlem++
Duger för att lacka om ju!
Synd dom inte har din färg på gitarrdelar.
Cellulosalacken på gitarrdelar är väldigt bra som sagt.
Fiestaröd är kanske inte ett alternativ? den har dom ju och det är ju en ganska klar och stark färg som du verkar vilja ha.
Fiestaröd är kanske inte ett alternativ? den har dom ju och det är ju en ganska klar och stark färg som du verkar vilja ha.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
- Punkster
- Medlem+++
Har börjat spackla lite smått. Sen får vi se hur det blir med lacken. Har inte riktigt bestämt mig än...YZZ skrev:Duger för att lacka om ju!
/Linus
- Punkster
- Medlem+++
Elektroniken är ihoplödd och jag väntar på att skruvarna till stallsadlarna ska dyka upp - tack Lestrange! Sen ska det provspelas.
Lackjobbet är skjutet på framtiden, dels för att jag inte kan bestämma mig för vilken färg jag vill ha, dels för att jag har lite dåligt med tid. Dessutom börjar jag gilla rat-looken mer och mer...
Lackjobbet är skjutet på framtiden, dels för att jag inte kan bestämma mig för vilken färg jag vill ha, dels för att jag har lite dåligt med tid. Dessutom börjar jag gilla rat-looken mer och mer...
/Linus
- theBasstard
- VIP medlem
+1 för Rat-look!Punkster skrev: ...Dessutom börjar jag gilla rat-looken mer och mer...

Min pres.
Huvudsaklig utrustning:
Fender Geddy Lee CIJ, Fender Aerodyne CIJ, Yamaha BB1000s, Sire M.Miller V3, Texas J, Bach P51, HPD Fenderbird, Ibanez AEB8E,
EBS Reidmar 750 + 500, 2 x TKS S112, Hartke 210TP + ett gäng pedaler
Huvudsaklig utrustning:
Fender Geddy Lee CIJ, Fender Aerodyne CIJ, Yamaha BB1000s, Sire M.Miller V3, Texas J, Bach P51, HPD Fenderbird, Ibanez AEB8E,
EBS Reidmar 750 + 500, 2 x TKS S112, Hartke 210TP + ett gäng pedaler
- Punkster
- Medlem+++
IT´S ALIVE!!!

Nästan iaf... Den låter inte. Nåt är inte riktigt som det ska med lödningen som polaren fixade. Han passade för övrigt på att plocka bort tonkontrollen. Tycker det kvittar, den är ändå alltid på max... Men som sagt, nåt har blivit galet med det och han har lovat att kika på det igen imorrn.

Lestrange lovade att skicka de skruvar till stallet som jag behövde. Men dom har inte kommit än, så jag åkte till Bauhaus och köpte metallskruvar. Det kanske "inte ska vara sådana", men jag tycker att dom passar ihop med Rat-looken, dessutom är dom mycket lättare att justera.

Har iaf strängat på och justerat hela kalaset. Har fått till lagom låg stränghöjd utan rassel, och hela basen spelar hur bra som helst. Nu återstår bara att se vad som är fel med elektroniken, sen är det klart!

Nästan iaf... Den låter inte. Nåt är inte riktigt som det ska med lödningen som polaren fixade. Han passade för övrigt på att plocka bort tonkontrollen. Tycker det kvittar, den är ändå alltid på max... Men som sagt, nåt har blivit galet med det och han har lovat att kika på det igen imorrn.

Lestrange lovade att skicka de skruvar till stallet som jag behövde. Men dom har inte kommit än, så jag åkte till Bauhaus och köpte metallskruvar. Det kanske "inte ska vara sådana", men jag tycker att dom passar ihop med Rat-looken, dessutom är dom mycket lättare att justera.

Har iaf strängat på och justerat hela kalaset. Har fått till lagom låg stränghöjd utan rassel, och hela basen spelar hur bra som helst. Nu återstår bara att se vad som är fel med elektroniken, sen är det klart!
/Linus
- Lestrange
- Medlem+
"Lestrange lovade att skicka de skruvar till stallet som jag behövde. Men dom har inte kommit än"
Förlåt!!!
Jag är en långsam människa. Paketet ligger färdigpackat och adresserat i min verkstad.
Förlåt!!!

Roland skrev; "Han är hård att förhandla med vår käre Lestrange, men han är en illa dold gentleman med ett gott hjärta..."
Lestrange Guitars
Gaijin Guitars
Guitar Show South
Twang South
Lestrange Guitars
Gaijin Guitars
Guitar Show South
Twang South
- knedy
- VIP medlem
Jag trodde du skulle återuppliva liket, inte knyta fast lite trådar i det och använda den som marionettdocka.
Lacka och gör klart skiten!

Lacka och gör klart skiten!

Senast redigerad av knedy den lör 20 aug 2011, 18:52, redigerad totalt 1 gånger.
Officiell stormästare i EB-orden