Jag vet att JJ i själva verket använder en sprängd gitarrstärkare, men om jag inte vill köpa/spränga en sådan, finns det en pedal som kan fixa det? Har letat på YouTube efter pedaltester men inte hittat någon som låter såpass likt.
Danny skrev:Jag har fått till liknande med min VT bass. Men bara liknande.
+1 på båda
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Daionsavage skrev:JJ Burnel är väl liksom lite berömd för att hans P-bas var trasig på ett sätt som gjorde att den distade så att det passade honom perfekt?
Nja, han har haft minst två olika P-basar, men han kan ju i och för sig ha förstört båda på samma sätt.
Kanske får skaffa en gammal gitarrlåda och spränga den helt enkelt.
Hans basljud byggde väl mycket på bas och diskant. Mellanregistret kapades ganska radikalt har jag för mig. Sedan får jag fråga er kunniga om inte basen spelades in på 2 kanaler varav den ena tog hand om bas och den andra diskant?
Jag tycker det påminner väldigt mkt om ljudet som jag fick ur en DS-1 som jag höll på och moddade, tror den låter hyffsat mkt åt det hållet orginal med....