macahan skrev:Högst personliga åsikter är absolut det jag vill höra.
Cue knedy!
Jag har också funderat på plektrumskyddet fram och tillbaka. Att göra det standard Fender eller nåt i liknande storlek tycker jag ser obalanserat ut. Så! Hur gör man för att slimma ner ett plektrumskydd utan att göra det mindre? Svaret är:
Linjer!
Man delar helt enkelt upp plektrumskyddets övre kant som du redan gjort för att skapa en separat kontrollplatta där nere. Nu, det här är bara ett exempel, man kan ju dra linjen lite hur man vill:
Det blir lite Jaguar*** men ändå inte, lite Burns** men ändå inte, lite thunderbird nonreverse* men ändå inte... Modernt men retro!

**
*
Lägger du dessutom på en logga, som T-birden, eller namnet/signatur, som Burns där på den nu tomma 3-delen av plektrumskyddet så blir det nog ännu snyggare!
Alla dom har ju relativt stort på övre hornet, men det känns inte så stort - Varför? Linjer!
Har jag inte fått stryk nu för det förslaget så kan jag fortsätta, varför inte inspireras av Fenders bortglömda men ack så balla Starcaster-gitarrers huvud?

Där har du ju en linje som kan bli väldigt Rick-ig om du har kvar vanliga huvudformen med Fender-bullen.. Blir då inte helt olikt rickenbackers dragstångsplatta kan jag tänka mig?

Huvudet fortfarande matching grönt, men det som är svart på Starcaster-bilden där blir vitt som plektrumskyddet... Och så skippar du antingen dragstångsplattan eller integrerar den på något vis.
Så.... det var bara en tanke jag hade.