Måla bas IGEN...
- Inavladbonnby
- Medlem
Måla bas IGEN...
Eftersom blackbirden är helt åt helvete på färgen, så tänkte jag måla om den vit. Tänkte även göra det ORDENTLIGT denna gång, dvs bort med all gammal färg, och lägga på rikligt med färg och putsa emellan o sånt..men eftersom jag aldrig gjort nå dyl förr så skulle de vara VÄLDIG uppskattat om någon härinne kunde gå igenom vad jag behöver, vart de går å få tag på, och hur jag ska gå tillväga med färg o allt. Och denna ommålning blir den slutgiltiga så färgen ska sitta ordentligt.
"Rock n´Roll Or The Gutter"
- Inavladbonnby
- Medlem
- Inavladbonnby
- Medlem
- alexon
- Medlem++
Pottarna spelar mindre roll. Däremot påverkar kondingen till tonpoten hur mycket diskant den skär bort.Inavladbonnby skrev:Kom även fram till att den ska göras om lite mer. Ska ha kvar killswitchen, men även slänga på 1 tonratt, och 1 volymratt. Då är ju frågan, är de bara o ta vilken jävla pot som helst eller måste man kolla efter nå matchning med mickarna o joll? hjälp uppskattas stort
Basar / Pryttlar/ Grejer
-
- Medlem+
Valet har betydelse eftersom potten ligger som en last på pickupen.Inavladbonnby skrev:Kom även fram till att den ska göras om lite mer. Ska ha kvar killswitchen, men även slänga på 1 tonratt, och 1 volymratt. Då är ju frågan, är de bara o ta vilken jävla pot som helst eller måste man kolla efter nå matchning med mickarna o joll? hjälp uppskattas stort
Gibsonstandard är 500k log (audio). Köp potar av fabrikatet CTS. Du kan förresten köpa no-loadpottar så blir max-läget precis som om inte pottarna inte sitter där.
Leta upp ett schema på T-birden och välj samma konding som på originalet.
- Inavladbonnby
- Medlem
- alexon
- Medlem++
- Inavladbonnby
- Medlem
- Inavladbonnby
- Medlem
- alexon
- Medlem++
Jahaja, du ska återanvända hylsorna. Då funkar inte min brutala metod.Inavladbonnby skrev:Ahh, nu förstår jag. Men känns som att risken då är stor att spåren i kroppen antingen pajjar så hylsorna inte funkar längre. eller att hylsorna pajjar. Provade att skruva dit stallskruvarna och dra som satan med tänger o skit, men ikke då
Basar / Pryttlar/ Grejer
- Inavladbonnby
- Medlem
- Inavladbonnby
- Medlem
- alexon
- Medlem++
Gibsonversionen med separat stränghållare http://gmf.jetshop.se/gibson-4a-thunder ... c-520.aspxInavladbonnby skrev:Vafan är den mittersta skiten? så ser inte mitt ut :O
Men bussningarna ser väl likadana ut?
Basar / Pryttlar/ Grejer
- Inavladbonnby
- Medlem
- alexon
- Medlem++
Jag misstänker att själva bussningen är av samma princip. En metallhylsa med invändig gänga, som är pressad in i kroppen.Inavladbonnby skrev:Inte riktigt :O
Låt den sitta när du lackar. Maskera med lite tejp. Blir det inte perfekt, så döljs det ändå av stallet.
Alternativet är att borra ur de gamla, och skaffa nya bussningar. Men skaffa isåfall nya innan du borrar ur de gamla.
Basar / Pryttlar/ Grejer
- Inavladbonnby
- Medlem
- Inavladbonnby
- Medlem
Dåså sätter jag igång med skiten. Väntar på lite grejjor nu från Herr Hagström, sen när lönen kommer beställer jag Porfyllning, och färg. AW med klarlack blir de! sen ev väntar jag på att nån rackare ska nappa och byta mina DeepSixx'ar mot ett P+J set, och om det blir så, så tänker jag fylla igen de gamla hålen med mahognyklossar, och fräsa ur för de nya. Då återstår bara avfärgningen, får inte tag på nån ordentlig slipmaskin, och pallar fan inte o sitta och handslipa utan slipkloss på en bas till. Så jag tänker använda nån form av avfärgningsmedel. Nån som har tips på bra grejjer? Uppdaterar allt eftersom..
"Rock n´Roll Or The Gutter"
- Grafen
- Hedersmedlem
Vafan, det kan väl inte vara så jävla svårt att få tag på en jävla slipmaskinsjävel där uppe i Hälsingland för fan? Annars skrev fan marcbass en jävla tråd för längesen om när han tog bort lack som var fan så seg med nån jävla gegga. Skicka honom ett pm för fan eller också hoppas vi att han dyker upp i trådfan snart.
Fan.
Fan.
Stallet är hendekagonalt.
- Inavladbonnby
- Medlem
- Hagström
- Medlem++
- Inavladbonnby
- Medlem