Nån som har testat Zoom H2 eller Zoom H2n?
- Phear
- Medlem+
Nån som har testat Zoom H2 eller Zoom H2n?
Som rubriken säger... Jag är lite nyfiken på ljudkvalitet & hur dom funkar som externt ljudkort... D är ju väldigt smidigt format...
Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!
- peter_s
- Medlem++
Jag har en Zoom H2, och gillar den. En behändig pryl, som spelar in med bra ljudkvalitet. Men, något ljudkort är den inte, i egentlig mening. Vill du ha ett sådant, i kombination med en portabel ljudinspelare, så får du istället kolla på en Zoom H4. (och kanske någon annan Zoom-pryl. Har inte så bra koll på de senaste modellerna)
- SimmyNilsson
- Medlem
- peter_s
- Medlem++
- Phear
- Medlem+
- joachime
- Medlem++
Ja, latency behöver man bara bry sig om när man vill spela upp ljud och spela in ljud samtidigt.Phear skrev:Tack för svar.
Men ni har inte testat H2:an som externt ljudkort? Tyckte jag läste nån diskussion på nåt ytländst forum om latency på just H2... Latency bryr man sig väl mest om när det handlar om ljudkort?
Jag har inte testat H2 som ljudkort (däremot som portabel inspelningsmackapär - där funkar den ypperligt). Har av nyfikenhet läst på forum om andras erfarenheter och det verkar inte vara någon smidig procedur.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Spelar musik och omusik på fritiden
- Phear
- Medlem+
Ok, det verkar vara som vanligt- man får det man betalar förjoachime skrev:Ja, latency behöver man bara bry sig om när man vill spela upp ljud och spela in ljud samtidigt.Phear skrev:Tack för svar.
Men ni har inte testat H2:an som externt ljudkort? Tyckte jag läste nån diskussion på nåt ytländst forum om latency på just H2... Latency bryr man sig väl mest om när det handlar om ljudkort?
Jag har inte testat H2 som ljudkort (däremot som portabel inspelningsmackapär - där funkar den ypperligt). Har av nyfikenhet läst på forum om andras erfarenheter och det verkar inte vara någon smidig procedur.

Yamaha BB800 -78, --->Boss ODB3->MP FORREST GREEN--->Fafner mkI---->Tks2128---->KABRÖÖÖÖT!