Det är inte det minsta konstigt. Jag bor där jag bor, jag hittar alltid en köpare som är beredd att komma hit och hämta det jag säljer. Då väljer jag givetvis att göra det som är bekvämast för mig. Bor man på landet så har man inte den möjligheten, då gäller andra regler. Surt för er som har valt att bo på landet men det är knappast mitt problem.HirYoshima skrev:Jo, jag väntar på nästa...kmo skrev:Det är rätt! Håll oss lantisar kort!!! Du HirYoshima, du får en LBM för 600 och en sån här för en tusing och då snackar vi nypris.
Dyker ju upp Mammuthkloner titt som tätt för en spottstyver oxå så du hittar snart nåt.
Jag kan väl passa på att be om ursäkt om jag verkade grinig, men det är ju väldigt konstigt om man inte kan tänka sig att gå 5 min till närmaste post när vissa åker långväga för att leverera en bas till bussgods t ex. Har själv både skickat och fått flera instrument och pedaler(dock aldrig från Sthlm tror jag).
XXX
- John Sane
- Medlem+
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
- John Sane
- Medlem+
Hade jag haft 50 likadana pedaler till salu så hade jag garanterat skickat. Men nu har jag bara en. Hur många köpare behöver jag egentligen för att sälja en pedal?HirYoshima skrev:Även om marknaden i Sthlm är lika stor som i övriga landet(vilket jag tvivlar på med tanke på att Gbg och Malmö är ganska stora) så är det ju dumt att utesluta hälften av potentiella köpare med nåt som är så enkelt att skicka som en pedal...Samuel V skrev:Inser ni kanske att marknaden i Sthlm är lika stor, om inte större än resten av landet?kmo skrev:Det är rätt! Håll oss lantisar kort!!! Du HirYoshima, du får en LBM för 600 och en sån här för en tusing och då snackar vi nypris.
Dyker ju upp Mammuthkloner titt som tätt för en spottstyver oxå så du hittar snart nåt.
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
- John Sane
- Medlem+
Jag skickar inget eftersom jag alltid hittar en köpare i Sthlm. Skulle jag leta efter något och hitta en annons där någon säljer det från en annan del av landet så hade jag absolut kunnat tänka mig att köpa förutsatt att samma vara inte fanns runt hörnet för samma pris. Varför inte? Skulle säljaren befinna sig i Göteborg och skriva "Skickas inte" i annonsen så skulle jag leta vidare utan att gnälla. Jag skulle inte grina som en liten jävla unge över att han hellre säljer tlill någon som kan komma och hämta varan.Hagström skrev:Inte för att jag bryr mig egentligen.. men ni som bara säljer i stockholm handlar bara i stockholm oxå antar jag?
- John Sane
- Medlem+
Dagens sanning. Thank you, sir!macahan skrev:Men det fattar väl vem som helst att slapp man skicka skulle man ju inte välja att skicka! Om jag fick välja skulle alla komma och hämta det jag säljer. Det gick nästan i göteborg men här är det helkört! Klaga lixom.
- Hagström
- Medlem++
Självklart är det upp till säljaren om han vill posta något eller inte.. jag missar gärna massor med bra affärer...bara jag slipper bo i stockholmJohn Sane skrev:Jag skickar inget eftersom jag alltid hittar en köpare i Sthlm. Skulle jag leta efter något och hitta en annons där någon säljer det från en annan del av landet så hade jag absolut kunnat tänka mig att köpa förutsatt att samma vara inte fanns runt hörnet för samma pris. Varför inte? Skulle säljaren befinna sig i Göteborg och skriva "Skickas inte" i annonsen så skulle jag leta vidare utan att gnälla. Jag skulle inte grina som en liten jävla unge över att han hellre säljer tlill någon som kan komma och hämta varan.Hagström skrev:Inte för att jag bryr mig egentligen.. men ni som bara säljer i stockholm handlar bara i stockholm oxå antar jag?

Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100
- John Sane
- Medlem+
Jag har varit i Ulricehamn många gånger.Hagström skrev:Självklart är det upp till säljaren om han vill posta något eller inte.. jag missar gärna massor med bra affärer...bara jag slipper bo i stockholmJohn Sane skrev:Jag skickar inget eftersom jag alltid hittar en köpare i Sthlm. Skulle jag leta efter något och hitta en annons där någon säljer det från en annan del av landet så hade jag absolut kunnat tänka mig att köpa förutsatt att samma vara inte fanns runt hörnet för samma pris. Varför inte? Skulle säljaren befinna sig i Göteborg och skriva "Skickas inte" i annonsen så skulle jag leta vidare utan att gnälla. Jag skulle inte grina som en liten jävla unge över att han hellre säljer tlill någon som kan komma och hämta varan.Hagström skrev:Inte för att jag bryr mig egentligen.. men ni som bara säljer i stockholm handlar bara i stockholm oxå antar jag?
-
- Medlem+++
- Hagström
- Medlem++
Ja här är det lugnt och fint.. händer inte mycket:) heheJohn Sane skrev:Jag har varit i Ulricehamn många gånger.Hagström skrev:Självklart är det upp till säljaren om han vill posta något eller inte.. jag missar gärna massor med bra affärer...bara jag slipper bo i stockholmJohn Sane skrev:Jag skickar inget eftersom jag alltid hittar en köpare i Sthlm. Skulle jag leta efter något och hitta en annons där någon säljer det från en annan del av landet så hade jag absolut kunnat tänka mig att köpa förutsatt att samma vara inte fanns runt hörnet för samma pris. Varför inte? Skulle säljaren befinna sig i Göteborg och skriva "Skickas inte" i annonsen så skulle jag leta vidare utan att gnälla. Jag skulle inte grina som en liten jävla unge över att han hellre säljer tlill någon som kan komma och hämta varan.Hagström skrev:Inte för att jag bryr mig egentligen.. men ni som bara säljer i stockholm handlar bara i stockholm oxå antar jag?
Jag har varit i stockholm typ två gånger.. alldeles för högt tempo för mig
Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100
- John Sane
- Medlem+
Det säger min farsa också när han hälsar på.Hagström skrev:Ja här är det lugnt och fint.. händer inte mycket:) heheJohn Sane skrev:Jag har varit i Ulricehamn många gånger.Hagström skrev:Självklart är det upp till säljaren om han vill posta något eller inte.. jag missar gärna massor med bra affärer...bara jag slipper bo i stockholmJohn Sane skrev:Jag skickar inget eftersom jag alltid hittar en köpare i Sthlm. Skulle jag leta efter något och hitta en annons där någon säljer det från en annan del av landet så hade jag absolut kunnat tänka mig att köpa förutsatt att samma vara inte fanns runt hörnet för samma pris. Varför inte? Skulle säljaren befinna sig i Göteborg och skriva "Skickas inte" i annonsen så skulle jag leta vidare utan att gnälla. Jag skulle inte grina som en liten jävla unge över att han hellre säljer tlill någon som kan komma och hämta varan.Hagström skrev:Inte för att jag bryr mig egentligen.. men ni som bara säljer i stockholm handlar bara i stockholm oxå antar jag?
Jag har varit i stockholm typ två gånger.. alldeles för högt tempo för mig
Han: "Fattar inte hur du kan bo här, det är så j-a mycket folk..."
Jag: "Jaha, var har ni varit då?"
Han: "Drottninggatan".
Jag bor på Söder. Ungefär som Tidaholm tempomässigt om man håller sig borta från Götgatan och Medborgarplatsen. Beror helt på vart man går.
- Grafen
- Hedersmedlem
- joachime
- Medlem++
Håller med Sane. Jag föredrar att handla av någon jag kan hämta personligen hos. Det ger mig möjlighet att testa före köp. Hittar jag inte det jag söker inom närområdet kollar jag vad som finns i övriga Sverige.Hagström skrev:men ni som bara säljer i stockholm handlar bara i stockholm oxå antar jag?
Hittar jag inte vad jag söker kollar jag inom Europa.
Hittar jag fortfarande inte vad jag söker kollar jag ebay worldwide.
Ärligt talat. Är det inte så dom flesta resonerar?
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Spelar musik och omusik på fritiden
- John Sane
- Medlem+
Vi kan gå halva vägen var och mötas vid korvkiosken vid Bjurholmsgatan.bootsy skrev:Ska jag köpa någonting av Johannes så måste någon av oss promenera säkert 300 meter.
-
- Medlem+++
- Jan Hellman
- VIP medlem
Aaaha ha ha ha!!Grafen skrev:Balanserade upp det lite: http://pratabas.se/viewtopic.php?t=49643

HYSTERISKT roligt!!

//Jan
- John Sane
- Medlem+
Raymond & Maria-stammis?Samuel V skrev:Jag har bott på St Paulsgatan mellan Götgatan och Mariatorget. Det ni.
-
- Medlem+++
- hosse
- Medlem+++
bootsy skrev:Ska jag köpa någonting av Johannes så måste någon av oss promenera säkert 300 meter.
Fy fan. Då är det ju nästan inte värt att sälja alls.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- bootsy
- Medlem+++
Hm. Jag föredrar Thaikiosken vid alkispizzerian på andra sidan Ringvägen.John Sane skrev:Vi kan gå halva vägen var och mötas vid korvkiosken vid Bjurholmsgatan.bootsy skrev:Ska jag köpa någonting av Johannes så måste någon av oss promenera säkert 300 meter.
Senast redigerad av bootsy den fre 26 aug 2011, 09:25, redigerad totalt 1 gånger.
Stallet liknar mest ett veteflak.
- Klopper
- Hedersmedlem
-
- VIP medlem