Kan vara så att de personer som passerade revy i min bekantskapen under det glada 70-talet och framåt mörkade om sin bakgrund. Kanske ansågs ocoolt eller nåt.
Men numer törs folk tyfligen krypa fram ur garderoben ;)
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Tycker iofs det fortfarande anses som ganska ocoolt i de flesta samband att vara frikyrklig, inte min åsikt dock.
Dereborn:
Det är nog var dessvärre, de gamla stofilerna är ju kvar, de du nämnde + Anderhäll.
Men det är inte samma sak idag.
Musikintresset verkar ha sjunkit överlag i svea och så även i frikyrkorna. Eller är det kanske nå´t som bara jag upplevt här i Bollnäs?
Jobbade på skola förut och det var inte många som gick ner till rockrummet om man säger så...
blackparkas skrev:Tycker iofs det fortfarande anses som ganska ocoolt i de flesta samband att vara frikyrklig, inte min åsikt dock.
Dereborn:
Det är nog var dessvärre, de gamla stofilerna är ju kvar, de du nämnde + Anderhäll.
Men det är inte samma sak idag.
Musikintresset verkar ha sjunkit överlag i svea och så även i frikyrkorna. Eller är det kanske nå´t som bara jag upplevt här i Bollnäs?
Jobbade på skola förut och det var inte många som gick ner till rockrummet om man säger så...
En sak är nog också att förr var frikyrkorna ett av de få ställen där yngre kunde få utlopp för, och hjälp med, sitt musicerande. Så en hel del drogs nog dit just för att få spela.
Numera innebär kommunala musikskolor, studieförbund och internet att till och med "frikyrkobarnen" har en massa alternativ om de vill komma igång och spela.
Vill bara poängtera att jag inte är ute efter att göra mig lustig över frikyrkorna (inte mer än vad jag gör med vilken företeelse som helst) och anser inte frikyrkofolk eller kristna vara ocoola.
För säkerhets skull
Jag e bara så nyfiken.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
200071 skrev:
En sak är nog också att förr var frikyrkorna ett av de få ställen där yngre kunde få utlopp för, och hjälp med, sitt musicerande. Så en hel del drogs nog dit just för att få spela.
Numera innebär kommunala musikskolor, studieförbund och internet att till och med "frikyrkobarnen" har en massa alternativ om de vill komma igång och spela.
Visst är det så, men här i stan är det iaf så att ungdomen frikyrklig eller ej, sysslar med andra saker.
Spelar bandy, fotboll, boffar butangas, dricker hemkört..
Ytterst få som spelar instrument.
Geddy!!! Badmintons!!! Visst var det Sven som spelade. Per var också med på singeln, men live var det en Skelleftebo vid namn Matte Marklund som trummade, Jag har vickat med dom (för Sven var på turné med Efva Attling...)!
Fruktansvärt bra låtar. Jag har singeln "syndafloden", och ska innan februari är slut ha flyttat in i studion, där jag ska rigga upp vinylsvarven så det går i ett huj att få in gammalt godis i digital form.
Påminn mej så ska jag återgälda!
Tomas Enochson, som var låtskrivaren i Badmintons och startade Keyboard City, har faktiskt varit i Nashville och med viss framgång försörjt sej som låtskrivare. Han körde lite förlagsverksamhet även här i Sverige under namnt Tom Knox Songs.
Jag ser FRAM emot att plocka fram mina gamla singlar!
Minns du "Vackert Väder" från Örebro, tror jag. Körde nån slags powerpop-trio med Police-krydda, Singeln Lev fort och dö ung är lite åt samma håll som Badmintons
Jaaa! Det var en klatchig popstänkare oxå... *minns*
Var det de som hade en platta som hette Generalens Medaljer?!
Fredas första platta var bra oxå..
"Nu regnar det juh"...kanske inte var bäst...men annorlunda. =)
Kommer ihåg när jag såg Freda Live på Ritz runt...-87.
Man trodde att en sångare med så säregen röst skulle äga en scenpersonlighet.
Så besvikna vi blev.. =/
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
När du säger det...
Nå´t svagt minne av att det var ett par brorsor där.
Vi körde popstuket på den tiden i vår lilla orkester oxå.
Men jag tror att om du mixar Badmintons, Lundell och Police...
tror jag att det kan börja likna ngt snarlikt. =)
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Visar sej att badmintonsingeln INTE är "syndafloden", den är bara med på LP:n. Singeln heter "Den första kärleken" - o är ju faktiskt ÄNNU bättre! "NA NA NA NA na na...! Ska se om jag hinner i veckan...