Kardborrre/Velcro
- Punkster
- Medlem+++
Kardborrre/Velcro
Håller på att snickra ihop ett eget pedalbord. Det går hur bra som helst, förutom att jag inte riktigt har hittat kardborreband som verkar funka. Jag vill ha breda remsor med ordentligt lim på undersidan, och där kardborren sitter som berget. Nån som har några tips? Priset är mindre viktigt så länge det är bra skit. Har varit runt på Jula, Rusta, Bauhaus, Claes Olsson m.m. men bara hitta små smala skräpvarianter.
Tänkte under dagen åka in till stan och kika på 4sound. Kanske nån mer byggaffär? Orkar inte beställa från Thomann, vet dessutom inte heller om deras variant är bra.
Tänkte under dagen åka in till stan och kika på 4sound. Kanske nån mer byggaffär? Orkar inte beställa från Thomann, vet dessutom inte heller om deras variant är bra.
/Linus
- mikkejohansson
- Medlem++
-
- Medlem++
- Punkster
- Medlem+++
Det blev Biltemas kardborreband. Själva kardborren verkar vara bra och jag har bättre på klister med superlim på den delen som ska sitta på pedalen och nitar på den delen som sitter på pedalbordet. Allt verkar funka som det ska. Roddar inte runt så mycket med mina prylar heller, så jag är nog på den säkra sidan.

/Linus
- Bassplaya
- VIP medlem
- Punkster
- Medlem+++
Japp, de sitter som de ska men det saknas en pedal. Tunern kopplar jag i tuner out på toppen och footswitchen finns inte heller med i kedjan. Tanken är att signalen ska gå in i kompressorn, vidare till en Bogdan Polish Love som inte kommit med posten än. Den ska sitta längst ner till höger. Sedan in i choruset och sist in i delayen som ligger upp och ner.
Make sense?
Så mycket till bygge var det ju inte. Fyra brädor, 8 spikar, lite sprayfärg och velcro. Gjorde allt på ca en timme, minus torktid för färgen då.
Make sense?
Så mycket till bygge var det ju inte. Fyra brädor, 8 spikar, lite sprayfärg och velcro. Gjorde allt på ca en timme, minus torktid för färgen då.
/Linus
- Bassplaya
- VIP medlem