Som litet byggtips eller tillägg...Alla hål som är gängade M3 har borrats med HÖGT varvtal..små små borrar kan tendera att svänga om man inte e försiktig..fick gänga 4 hål 24 mm djupt...vilket innebär att gängtappen måste slipas smalare längs skaftet för att gå ner i hålet...M3 e smått för dessa maskier jag leker med så känsla e bra å ha..
Grymt jobbat!
Insåg precis att man kan lägga ner allt hantverksmässigt man håller på med.
Ska väl vara att ruska tupp och borsta gaddarna man klara av.
Oj! Tackar för alla positivismhalare! Wellwell..en lite uppdatering då..Fixade lite i veckan..mest polering faktiskt..monterade strängfästet...testade å lägga på E...stämde upp å märkte att den hade blivit märkbart mycket akustiskare i volym..ska bli kul å höra när den e klar..tror den blir ganska bright i ljudet..
Hagström skrev:Får man fråga om herrn tar emot beställningar på stall?
Jag har en idé till mina p-basar som dessvärre inte finns att köpa på marknaden
Inte helt omöjligt Om det inte är omöjligt att göra givetvis Bara ett aber..det kan ta en viss tid..inte alltid maskinerna e lediga eller jag har tid, men möjligheten finns, absolut.
Inte helt omöjligt Om det inte är omöjligt att göra givetvis Bara ett aber..det kan ta en viss tid..inte alltid maskinerna e lediga eller jag har tid, men möjligheten finns, absolut.
Trevligt.. jag skissar lite på min idé sen skickar jag ett pm..
Jag har absolut inte bråttom om det går att genomföra, det tar den tid det tar och kostar de det kostar
Schatz Jazz nr13
Squier JV -83
Ampeg SVT450H
Hagström BT-100
Trevligt.. jag skissar lite på min idé sen skickar jag ett pm..
Jag har absolut inte bråttom om det går att genomföra, det tar den tid det tar och kostar de det kostar
Heyman skrev:Jag hoppas att du en dag får idén att bygga ett instrument helt i aluminium
Jag när emellanåt en ide om en chapmanstick i alu, eloxerad lila med guldhårdvara å hårdmetallband....Men..den måste nog urfräsas inuti för viktens skull..Fast jag tror inte det blir av heller
Heyman skrev:Jag hoppas att du en dag får idén att bygga ett instrument helt i aluminium
Jag när emellanåt en ide om en chapmanstick i alu, eloxerad lila med guldhårdvara å hårdmetallband....Men..den måste nog urfräsas inuti för viktens skull..Fast jag tror inte det blir av heller
Men vilken ton den skulle få.
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.