"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Jäkla anli! Nu dreglade jag så det blev vått i tangentbordet.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Rapport efter några dagar!
Hade en mycket trevlig stund framför högtalarna och kunde utvärdera de nya rörmonoblocken ordentligt.
- Vinyl låter fantastiskt medryckande och musikaliskt. Neil Young å Willie satt som en smäck. Så även Crosby, stills and nash. Norah Jones verkligen fyllde rummet.
- CD inte i samma klass, men har aldrig låtit bättre. Didos död (Purcell) var smärtsam och grandios. Electric Wizard (witchcult today) var både oroväckande och härligt doomiga.
Det första intrycket står alltså fast. Naturligt, behagligt och att man glömmer tekniken och lyssnar istället. Otroligt roligt att leta fram gamla plattor och verkligen LYSSNA på dom...
När den ekonomiska smällen är över, så är det dags för fortsättning:
- troligen rörförsteg, antingen rent linje, eller med fantastisk RIAA MC del.
- ny cd som räddar cd-samlingen från oblivion. Kanske Shanling c3.1, ty den lät ju bra.
- grym RIAA MC del om inte försteget redan har det.
- Kablagebyte (det finns ingen ände!)
Så... Farbror Anli har många sköna stunder framför sig. Det finns inga genvägar...
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
anli skrev:Rapport efter några dagar!
Hade en mycket trevlig stund framför högtalarna och kunde utvärdera de nya rörmonoblocken ordentligt.
- Vinyl låter fantastiskt medryckande och musikaliskt. Neil Young å Willie satt som en smäck. Så även Crosby, stills and nash. Norah Jones verkligen fyllde rummet.
- CD inte i samma klass, men har aldrig låtit bättre. Didos död (Purcell) var smärtsam och grandios. Electric Wizard (witchcult today) var både oroväckande och härligt doomiga.
Det första intrycket står alltså fast. Naturligt, behagligt och att man glömmer tekniken och lyssnar istället. Otroligt roligt att leta fram gamla plattor och verkligen LYSSNA på dom...
När den ekonomiska smällen är över, så är det dags för fortsättning:
- troligen rörförsteg, antingen rent linje, eller med fantastisk RIAA MC del.
- ny cd som räddar cd-samlingen från oblivion. Kanske Shanling c3.1, ty den lät ju bra.
- grym RIAA MC del om inte försteget redan har det.
- Kablagebyte (det finns ingen ände!)
Så... Farbror Anli har många sköna stunder framför sig. Det finns inga genvägar...
Leta nu rätt på "Farbror Barbros Sanningar" i 180grams jungfruvinyl så är du hemma.
anli skrev:Vill bara tala om att denna skönhet äntligen ersätter min gamla Nad, kanske redan till helgen:
En Leben PS1000 rörförstärkare... handbyggd i Japan
Gissa om jag längtar...
DoggyD... får jag höra en applåd?
Kan du ge dej fan på. Och en trumvirvel som bonus.
Så där ja, då är du hemma på stärkarsidan, lysande på min ära.
Några snabba intryck hamnar väl här framöver så klart.
Ett par Tannoy bredbandare till, aaaaaaggggaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh!!!
En rättelse... i ivern skrev jag fel, Leben ps-100 FÖRförstärkare skall det vara förstås!
Shanling blocken är ju kvar. Nu saknas bara Leben RIAA:at...
Var tvungen att låna cash av sonen... men det är väl sånt kids är till för... eller hur!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Galet läckert anli! Är själv hifi-nörd men har verkligen inte ekonomi till grejer i den klassen Kombinationen Dali/Cambridge får duga så länge (tycker det låter jävligt bra men å andra sidan har jag inget dyrare att jämföra med...)
(Indignerat): HJÄLP! MODERATOR! Man får väl inte visa porrbilder i ett familjeforum?
(Frustar och stönar i lönndom).
Grattis!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Jag kan mildra eventuell avundsjuka med att ett av monoblocken "brann upp" i morse.
Hoppades att det bara var den K88 som sprakade och lyste upp. Men det lutar tyvärr väldigt bränt i rörhållaren.
Skit också. Tur att man har garanti kvar
Hittade denna drygt två år gamla tråd... monoblocket hade en trasig konding som importören bytte. Allt har fungerat alldeles utmärkt sedan dess, kompletterade även strax efter med Leben rör-RIIA:t så finns det inte en enda otäck transistor i signalvägen
Kul att det löste sig. Har också gått över till rör och monoblock under tiden. Det är delvis ditt fel, anli. Tack!