John Paul Jones (Them Crooked Vultures)

Prata om olika basister, kända som okända
Användarvisningsbild
Peppar
Medlem+
Kontakt:

John Paul Jones (Them Crooked Vultures)

Inlägg av Peppar »

Ja, nu var väl titeln lite väl obvious. Alla här vet vem Jones är. Om inte så... ja... suck...
I alla fall. Har börjat lyssna väldigt mycket på Them Crooked Vultures och kollat några livevideor. En sak jag inte kommer över är; Spelar han på en sexsträngad bas eller vad gör han egentligen? Är det t om en "dubbelsträngad" bas?
Jag blir förvirrad :(

Som Josh Homes säger "And on every other fucking instrument known to man, John Paul Jones. ... Also looking very handsome today"
Tripod skrev:Ha, vilken sjuk miljö för den musiken. Dödsmetall eller vad det är ute i granskogen.

Som en vän mö i folkdräkt som sjunger en vallvisa, placerad på en lastbilsparkering.
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Ofta kör han på sina Manson-basar. 4- eller 5-strängade med oktavsträngar.
bassinthecrowd
Medlem

Inlägg av bassinthecrowd »

Han heter Josh Homme... Ja... Suck... Där "Josh" är kort för "Joshua".
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Diggar en hel del spår på deras platta.. "Mind eraser, no chaser" är bra att jogga till! ;)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Peppar
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av Peppar »

aah'fuan skrev:Han heter Josh Homme... Ja... Suck... Där "Josh" är kort för "Joshua".
Oj, ett S smög in där.
Jag vet att han heter Joshua. "You know me, I'm your drunk friend Joshua". Samma klipp som mitt första citat.
Tripod skrev:Ha, vilken sjuk miljö för den musiken. Dödsmetall eller vad det är ute i granskogen.

Som en vän mö i folkdräkt som sjunger en vallvisa, placerad på en lastbilsparkering.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Han kör på 4-, 5-, 6-, 8- och 10-strängade basar, mandolinbasar plus sitt MONSTER till bas han kör på No one loves me and neither do I:

http://www.youtube.com/watch?v=27RY2ueqAnA

Det är typ en elektrisk slidebas med en kaospad inbyggd.
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
bt
Medlem+

Inlägg av bt »

Them crooked vultures kan mycket väl vara det enda bra som hänt det senaste fem åren. Alla kategorier, förutom motörheads senaste släpp. Och Acacia strain. Och mitt senaste basköp.... :)

bas
Användarvisningsbild
VictorBacklin
Medlem+

Inlägg av VictorBacklin »

John Paul Jones är absolut en av mina absoluta favoritbasister och största inspirationer.
Dock kanske mest för det han gjort med Zeppelin, men jag stendiggar Them crooked också!
Fender P AV 57 sent 80-tal, Fender P American Std, Fender Jazz American Std. V, Ashdown ABM 500, tks 215, Sansamp, Catalinbread SFT
Skriv svar