Micken uppför sig konstigt jämfört med stallmicken som ger mycket mer bas och fylligare ton, vilket för mig verkar konstigt. Dessutom blir det en rejäl volymsänkning när man vrider på tonkontrollen, inte alls som en tonkontroll borde fungera. Tonkontrollen funkar däremot klockrent med stallmicken..så jag tycker inte det borde vara fel på potten. Så jag lödde halsmicken direkt till input-jacket. Det blev en liten förbättring på ljudet men fortfarande platt och plåtigt. Lite som om det vore fasfel. Kan det vara det i en enda mick?
Jag har öppnat upp micken för att se om något såg konstigt ut, lossnat eller så men så enkelt var det inte. Det ser liksom shysst ut. När jag däremot tittar i Reaper på mina testinspelningar så ser det olika ut rent grafiskt. Med stallmicken så är topparna jämnt fördelade mellan 0-strecket (eller hur man ska säga). Med halsmicken, både när det var kopplad till resten av elektroniken och direkt till jacket, så blir det en förskjutning neråt i bilden. Kan det betyda nåt?

Jag är ingen el-expert men många andra här är ju det, så har ni några idéer om hur jag kan felsöka och ev fixa till micken?
Eller är den bara kass och kasserad?