Vad har ni för studio-monitorer?

Prata om inspelningsteknik och studioutrustning
Användarvisningsbild
Fender
Medlem

Inlägg av Fender »

Hellish skrev:KRK Rokit 8. http://www.krksys.com/krk-studio-monito ... kit-8.html

Eftersom jag inte spelar in SÅ mycket hemma men ändå vill ha nånting bättre än vanliga datorhögtalare så kändes dessa rätt. Från början lät de rätt tamt men när de spelade till sig så blev det mycket bättre.
Täcker mina behov också.
Fender
still insists on using Leo Quan BAD ASS bridges.
Old Fenders and black suspenders.

https://www.youtube.com/watch?v=ty7uclkS3gY
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++

Inlägg av GandhiMK2 »

BlindBoy skrev:M-Audio BX5a Låter intressant!

Det gäller då att hitta en teknik kunnig som kan fixa detta...

Vet du om denna "moddning" är något vedertaget, hm... kan ju knappast vara någon slump att detta skulle funka...

Kul! Detta ska jag gräva vidare med!
han som gjorde den började pilla av ren nyfikenhet/teknisk-nörderi-nerv och såg lite komponenter som han förstod var av den icke-goda-sorten. Tog bort, bytte ut, lyssnade, bytte till en annan grunka tills dess att dom lät skitbra....
han är ett teknikmonster som har installerat alltifrån Polarstudion till max Martins grejor osv osv så ngn vedertagen mod är det icke. han bara begriper vad en sån konding och ett sånt motstånd gör i en högtalare. =)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
dereborn

Inlägg av dereborn »

f-bass skrev:Har just pensionerat mina Genelec 8030 och istället börjat använda något så gravt otippat som ett par M-Audio BX5a!!!!
Nu är det iofs så att dom är moddade av en teknikkonung , Roger Wallander, som bytt ut ett par komponenter och tagit bort ngt bbasfilter etc men dom är HELT jävla GRYMMA...
Bytte alltså bort 10 000 kr's Genelecarna mot 2000 spänns budget-lell....som låter så galet bra!
Världens lyckligaste. Sitter och mixar en platta på pratvolym och uppskattar det. Sån definition. Låter superbt på låg volym, vilket jag känner är ovanligt.

Tyvärr har jag ingen koll på vad han gjort med dom för annars skulle jag rekommendera dom till ALLA. Det involverar ju dessvärre att löda på kretskort etc så det är ju inte för vem som helst att hålla på med...
'
Sen har jag ett par RCF mythos som låter fett som fan. men just nu står dom och sover bredvid M-audio.....M-audio?!?!?
:tummenupp:

Fan va gött! Heja!
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++

Inlägg av joachime »

Gratulerar till bra lyssning Figge!
Skrev faktiskt några rader om Roger i en rapport häromdagen. En riktig renässansman, det är vad han är.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
Ragge
Medlem

Inlägg av Ragge »

Funderar på att beställa ett par KRK Rp5 ROKIT, kommer att använda dom hemma i sovrummet och mixar mest rock/pop. Någon här som har erfarenhet eller hört något om dessa monitorer? Hur "ärliga" kan dom vara?
Användarvisningsbild
Walka
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Walka »

Genelec 8040
Medlemspresentation

Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Eagle Hazze »

Dali Concept1 högtalare och Creek 4330SE förstärkare
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++

Inlägg av Simon Andersson »

alesis M1 620.
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

ESI nEar 05 experience, låter faktiskt helt ok.
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
Skriv svar