FUNK-projekt

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Användarvisningsbild
olabola
Medlem++

Inlägg av olabola »

Tarzan08 skrev:
olabola skrev:Njaej...Det sitter en 4polig trevägare...troligen den främre av dom 3 under rattarna..eftesom du funderade på mickbyten osv...
Ska se vad jag har kvar efter rensningen. Kan skicka ner det jag hittar i en påse som du kan få nästa gång vi dricker finöl.
Söderort bockar å niger!
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Inlägg av Tarzan08 »

Uppdatering:

Jag har strippat hela kroppen och ska fylla igen hålen jag inte behöver. Därefter blir det slipning. Jag har också börjat kolla lite hur jag ska avlägsna brädan från halsen, för att montera i LED... strömförsörjning och jox göms i alla hål i kroppen.
Slöjdläraren på skolan hjälper mig här, eftersom jag själv nog inte skulle göra ett bra jobb.
Har också köpt ett stall av BASMARTIN som förmodligen lackas... (vi snackar ju funk)
Jag vill också ha lackade stämmisar... hoppas det FUNKar

Skulle vilja ha hjälp av någon som kan komma på en läcker logga med just ordet "FUNK" på huvudet, där det idag står Westone

Nästa etapp i bygget blir att köpa antingen en LUNDGREN (hot) eller kanske något av Urban. Vill ha ett snärtigt, hitech och varmt ljud. Passivt, såklart...

Nån som vill lacka den?
Har kollat lite snabbt bland lackfolk här där jag bor, men inte fått några vettiga svar än.
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++

Inlägg av Tarzan08 »

Nu har stallet kommit... Tack, Martin!

Ungefär såhär har jag tänkt att LED-ljuset ska se ut

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0vi1vpYPzTQ[/youtube]

Klopper gav mig lite att fundera på gällande montering.
Jag inbillar mig att det går att få bort greppbrädan och lägga elen i diket för dragstången, träslöjdsläraren på skolan får hjälpa till med det ingreppet. Eller borde man gå tillväga på annat sätt?
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Rolle "lackar" den där lätt!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++

Inlägg av Tarzan08 »

Liten skrev:Rolle "lackar" den där lätt!
HAHAHA... ja, nu ville jag ju inte ha båt-primer utan en aning mer klass
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
olabola
Medlem++

Inlägg av olabola »

Det finns ju pyttesmå ytmonterade lysdioder..har bara inte tänkt ut nåt jättebra sätt att lösa elen till dom bara..
Användarvisningsbild
olabola
Medlem++

Inlägg av olabola »

olabola skrev:Det finns ju pyttesmå ytmonterade lysdioder..har bara inte tänkt ut nåt jättebra sätt att lösa elen till dom bara..
Kanske nån form av ledningar på "utsidan" av halsen..som typ bindings..å kanske använda bandstavar som kontakt om man sågar av dom på mitten å klämmer ner dioderna emellan typ..beror ju iofs på hur mycke man bänder strängarna förstås..
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++

Inlägg av Tarzan08 »

olabola skrev:
olabola skrev:Det finns ju pyttesmå ytmonterade lysdioder..har bara inte tänkt ut nåt jättebra sätt att lösa elen till dom bara..
Kanske nån form av ledningar på "utsidan" av halsen..som typ bindings..å kanske använda bandstavar som kontakt om man sågar av dom på mitten å klämmer ner dioderna emellan typ..beror ju iofs på hur mycke man bänder strängarna förstås..
Idag gick jag in i slöjdsalen. Plockade fram värme-picka, stämjärn, vassa knivar och en träklubba. Värmde på uppe vid huvudet, från sidorna och från skallen. Sen lyckades jag knacka in stämjärnet i diket för trussen. Ett försiktigt knackande ihop med värme (70 grader) gjorde att limmet släppte. Jag hann ner till första band ungefär. Inser nu att det här kommer att ta lååååång tid, för det får ju inte spricka.
När greppbrädan är borta ska jag borra underifrån och sen, på nåt sätt montera LED-ljuset. Jösses, vad det här är roligt och vad ball den kommer bli!
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++

Inlägg av Tarzan08 »

Fick en galen idé.

Tänk om man skulle lacka greppbrädan?!
Om hela basen blir pippigul med gröna LEDs i brädan... och så en pippigul hals med nåt skojigt lila flake-tjosan... ungefär såhär:
Bild
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem

Inlägg av Poester »

Tarzan08 skrev:Fick en galen idé.

Tänk om man skulle lacka greppbrädan?!
Om hela basen blir pippigul med gröna LEDs i brädan... och så en pippigul hals med nåt skojigt lila flake-tjosan... ungefär såhär:
Bild
inget illa ment, men det där va nog fan något av det fulaste jag har sett!
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++

Inlägg av Tarzan08 »

Poester skrev:inget illa ment, men det där va nog fan något av det fulaste jag har sett!
Fulaste...schmulaste.
Haha

Jag tänkte nog mer på själva grejen att ha en lackad hals med något som skulle kunna liknas vid motiv. Jag är rätt övertygad om att min bas kommer att bli ball, cool, funkig och spännande mer än vacker och snygg.
Med lite tur och hjälp så blir kanske det ett snyggt jobb.
but that's as far as it goes, this time...
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem

Inlägg av Poester »

Tarzan08 skrev:
Poester skrev:inget illa ment, men det där va nog fan något av det fulaste jag har sett!
Fulaste...schmulaste.
Haha

Jag tänkte nog mer på själva grejen att ha en lackad hals med något som skulle kunna liknas vid motiv. Jag är rätt övertygad om att min bas kommer att bli ball, cool, funkig och spännande mer än vacker och snygg.
Med lite tur och hjälp så blir kanske det ett snyggt jobb.
but that's as far as it goes, this time...
återkom gärna med tanke på din idé om led's, har själv länge funderat på vad där finns för alternativ på den fronten.
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

Tarzan08 skrev:Knedy vill baka ihop den med tecknet för manlighet (som jag inte vet vad just det tecknet heter)
Fallossymbol? ;)
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

LEDs bör ligga vid dragstången japp.

Dra vidare sladdarna genom kroppen in till kontrollutrymmet och ha batteri och sånt där med.
Ev. får man fräsa ut lite där då.

Ang. logga kan nog Knedy eller nån pilla ihop nåt och baa tillverka.

Ang. lack så vet jag inte på greppbrädan.
Det är coolt men då måste du nästan ha en ganska mörk eller motsägande färg ändå för att LED-ljusen ska komma till sin rätt.. annars kan det nog se lite konstigt ut.

Om du fortfarande behöver någon som kan lacka så kan jag ställa upp.. Jag är duktig men jag är inget proffs som Olja eller Osten ;)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++

Inlägg av Tarzan08 »

Ja, jag har värmt och knackat och slitit som en dåre för att få bort brädan. Är just nu vid andra band ungefär. Jag inser att det nog är lättare och bättre att helt enkelt limma tillbaka skiten och skrota idén med borrade LED's från insidan.

Däremot har jag kommit på en annan cool grej. Ska kolla förutsättningar, gällande överhandsfräs och sånt... men det kommer bli jäkligt funk, och jäkligt cool!
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++

Re: FUNK-projekt

Inlägg av Tarzan08 »

Jag uppdaterar en smula här.

Har nu skrotat idéen med leds i brädan och istället börjat fokusera på att lacka den. Har fått tag på en motivlackerare här i byn som gärna tar jobbet. Grejen med att läcka en greppbräda (som jag förstår) är att man nog måste dra på grönjävligt med hård klarlack. Typ båtfernissa eller så. Så har jag en annan rätt knäpp idé. Jag vill, som jag skrev tidigare lacka stämmisarna också. Någon som har ett bra förslag på man går till väga? Maskera som en idiot och hoppas på det bästa är den lösningen jag har kommit upp med så här långt.
Stämmisarna är kromade idag, men min tanke är att de ska vara i lila flake.
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
Chupacaps
Medlem

Re:

Inlägg av Chupacaps »

200071 skrev:Då tycker jag det är synd att "förstöra" den läckra klenoden!

Sorry.
+1
Skriv svar