Multieffektköp
- Cowardman
- Medlem
Multieffektköp
Jag tänkte skaffa mig en multieffektpedal och tänkte kolla om det finns nån vänlig själ som kan detta bättre än mig.
Jag är väldigt sugen på en på Boss GT10b men den är ju ganska dyr finns det nån billigare som gör jobbet lika bra? Eller det kanske finns nån pedal som gör jobbet bättre och är dyrare?
Jag är väldigt sugen på en på Boss GT10b men den är ju ganska dyr finns det nån billigare som gör jobbet lika bra? Eller det kanske finns nån pedal som gör jobbet bättre och är dyrare?
- Cliffy
- Medlem++
Jag har en line6 pod hd500 som funkar jättebra. Hade en m9 innan som jag parade ihop med en aguilar preamp. Det lät nog ännu bättre egentligen men jag ville ha en smidigare lösning för jag flyttar den från repan hela tiden. Samma effekter i båda men Pod HDn har förstärkareemuleringar också. Distarna har folk klagat på för de har ingen blend funktion men på PODen kan man splitta signalen i pedalen och köra en clean signal och en distad som går att få ut i olika uttag eller blandas innan slutet.
- Mr Spock
- Medlem++
- Bassplaya
- VIP medlem
- Cowardman
- Medlem
- Mr Spock
- Medlem++
Boss ME-50B är en trevlig multieffekt med ett antal bra ljud/effekter. 660 kr är ett mycket bra pris.
Jag sålde min egen häromåret för att skapa mig ett "riktigt" pedalbord. Sen sålde jag alla pedalerna och köpte en ME-50B igen.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker