Evilbiker skrev:Nu har jag i alla fall skickat en förfrågan på både bobbins och plåtsargen till firmor i Asien, men dom brukar ha ett minimum på runt 1000st på bobbin tror jag, kanske mer om jag ska special beställa nått som bara jag ska köpa....vi får se, väntar med spänning på svar! Plåt firman ska ha ett minimum på 200st, så det är ju inte lika farligt!
/U
Då kanske man får sin DS tillbaka snart då.....
Vad ska du med den till sen när det kommer finnas U-sonics?
Stoppa i en bas som finns färdig nu. Det lär ta lite tid innan det finns U-sonics att köpa. Så tills Urban fått allt klart behöver man något i basen.
Skojade bara. Klart att det blir en fantastisk bas och det ska man inte vänta med.
mikkejohansson skrev:Haha, jag har kopierat ritngingen och sålt den till ALLA miktillverkare i världen! Jag blev skitrik.
Nä.
Din jävel.. du är kokt i skit..
Akta dig så att inte Evilbiker verkligen visar hur evil han är och vägrar sälja U-sonics till dig.
Det är lugnt för Ken Armstrong, EMG, Bartolini, Lundgren, Lace och alla andra ska ju GE mig mikar....eller....vänta nu, de kanske blir sura - jag sa aldrig att jag gav ritningarna till ALLA....hmmm. Kan bli mättad marknad.
mikkejohansson skrev:Haha, jag har kopierat ritngingen och sålt den till ALLA miktillverkare i världen! Jag blev skitrik.
Nä.
Din jävel.. du är kokt i skit..
Akta dig så att inte Evilbiker verkligen visar hur evil han är och vägrar sälja U-sonics till dig.
Det är lugnt för Ken Armstrong, EMG, Bartolini, Lundgren, Lace och alla andra ska ju GE mig mikar....eller....vänta nu, de kanske blir sura - jag sa aldrig att jag gav ritningarna till ALLA....hmmm. Kan bli mättad marknad.
Måste nog fly landet lite. Höres.
Äsch, dom där kommer ju aldrig linda mickar lika bra som Evilbiker!
Jag fick rita om kåpans bockning och radierna på bobbinen för att dom skulle passa ihop. Det är rätt bra att kontrollera i 3D om man inte ritar i det från början.
Snyggt! Personligen skulle jag gilla om den svarta delen fick någon slags struktur - typ som ett anodiserat plektrumskydd, eller något liknande - för att ge U-Sonic-mikarna en egen visuell profil som särskiljer dem från Bi-Sonics och Darkstars. Är det görbart?
macahan skrev:Ingen aning avseende i verkligheten..
Frågan är ju också om Urban tycker att det är värt det i verkligheten, och om det tillför en stor extrakostnad, o.s.v.
macahan skrev:i datorn däremot går ju allt att göra med lite pill.
Såklart, och det vore spännande att se hur det skulle se ut med t.ex. en anodiserad yta. Om det inte är för pilligt och tidskrävande för att vara värt besväret, förstås.
Jag skulle nog hellre vänt på skruvarnas och polernas placering i kromsargen. DS har polerna på den sidan där det är en bredare sarg. Bisonics har tvärtom.
Jag tycker det finns flera anledningar att ha som bisonics. Dels för att göra en tydlig referens till Hagström=made in Svedala. Dels för att bisonics faktiskt är orginalet och DS är kopian. Och dels för att om man har samma som DS så kommer man inte kunna se att det är en annan mick när den sitter i en bas. Eftersom DS redan är så etablerade och spridda som kommer alla tro att U-sonics är DS när de sitter i en bas. Det kommer säljas beggade basar med U-sonics där annonser säger att det är DS. Det kommer bli svårare att få ut U-sonics som varumärke och U-sonics riskerar att klassas som en kopia av en kopia.
Darkstar till vänster och sen kommer två bisonics.
Senast redigerad av Mungi den lör 19 nov 2011, 09:14, redigerad totalt 1 gånger.