vem är den sämsta men mest kända bassisten tycker ni?
- slarvid
- Medlem+
vem är den sämsta men mest kända bassisten tycker ni?
ja, som frågan lyder... vem är den sämsta men mest kända tycker ni?
Sid vicious är förmodligen 1:a på min lista
Sid vicious är förmodligen 1:a på min lista
Starkare: ardbeg, springbank
-
- Medlem+++
-
- Medlem++
+1Chriller skrev:Finns det verkligen dåliga basister?
Så dåliga att man lägger märke till det?
Det är ju bara en sträng i taget, hur svårt kan det vara liksom?
den jag kan komma på är om trummisen i def leppard skulle spela bas, lite tråkigt kan jag tänka mig att det skulle bli.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
- TDHP
- Forumvärd
Konstig fråga egentligen.
Det finns ju en jävla massa basister som kanske inte är några större tekniker och inte speciellt "bra" på sina instrument egentligen, men det har ändå gått bra mycket bättre för dem än de flesta här...
Det finns ju en jävla massa basister som kanske inte är några större tekniker och inte speciellt "bra" på sina instrument egentligen, men det har ändå gått bra mycket bättre för dem än de flesta här...
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- Daionsavage
- Medlem++
Det är just det som ger oss low-lifes hopp om att lyckas en vacker dag.TDHP skrev:Konstig fråga egentligen.

"If I can't dance, it's not my revolution!"
-Emma Goldman
-Emma Goldman
- slarvid
- Medlem+
eller har tdhp engson quote i sin sign? isåfall tar jag tillbaka det senaste uttaland i sann Christer Petterson anda...slarvid skrev:ja, självklar startade jag tråden för att reta upp några, inte för att jag satt hemma och hade förbannat tråkigt så ja tänkte liva upp stämningen för mig iallafall...
- slarvid
- Medlem+
nej inte grinig, hemma förkyld som fan, o ni vet hur de är när en man är riktigt förkyld!TDHP skrev:Grinig idag?![]()
Specificera vad som är en bra respektive dålig basist så ska jag återkomma.
Svårt specifiera dålig, men jag menar nog tekniskt sett vs framgång. Som gene simmons, spelar dansbandsbasgångar i hårdrock o blir miljardär på det, men det tack vara image o att han kan snickra låtar. Konverterar man om frågan till gitarr så kan nog ev Kurt Cobain toppa den listan
- TDHP
- Forumvärd
Ok, om vi säger alla de övriga som inte kom med på Topp 20-listan då!slarvid skrev:nej inte grinig, hemma förkyld som fan, o ni vet hur de är när en man är riktigt förkyld!TDHP skrev:Grinig idag?![]()
Svårt specifiera dålig, men jag menar nog tekniskt sett vs framgång. Som gene simmons, spelar dansbandsbasgångar i hårdrock o blir miljardär på det, men det tack vara image o att han kan snickra låtar. Konverterar man om frågan till gitarr så kan nog ev Kurt Cobain toppa den listan

Tekniska basister står inte nödvändigtvis högst på listan över vad som är bra och dåligt för min del. Ingen kan väl tex påstå att Lemmy är kungen av musikaffärs-chops, men han är ändå en coolare basist än de flesta. Jag kan säkert räkna upp 50 basister som inte är speciellt bra egentligen men lyckats bra ändå.
Jag ser dock ingen riktig vits med det, så jag avstår.
Men alla får som vanligt tycka som dom vill!
TDHP

TDHP
- slarvid
- Medlem+
Lemmy är ju kung! Jag menar mer dom som verkligen inte kan spela, typ Sid VIciousTDHP skrev:Ok, om vi säger alla de övriga som inte kom med på Topp 20-listan då!slarvid skrev:nej inte grinig, hemma förkyld som fan, o ni vet hur de är när en man är riktigt förkyld!TDHP skrev:Grinig idag?![]()
Svårt specifiera dålig, men jag menar nog tekniskt sett vs framgång. Som gene simmons, spelar dansbandsbasgångar i hårdrock o blir miljardär på det, men det tack vara image o att han kan snickra låtar. Konverterar man om frågan till gitarr så kan nog ev Kurt Cobain toppa den listan![]()
Tekniska basister står inte nödvändigtvis högst på listan över vad som är bra och dåligt för min del. Ingen kan väl tex påstå att Lemmy är kungen av musikaffärs-chops, men han är ändå en coolare basist än de flesta. Jag kan säkert räkna upp 50 basister som inte är speciellt bra egentligen men lyckats bra ändå.
- TDHP
- Forumvärd
Jag vet inte om jag kommer på nån annan än just Sid som blivit känd som basist utan att öht kunna spela bas faktiskt!slarvid skrev:Lemmy är ju kung! Jag menar mer dom som verkligen inte kan spela, typ Sid VIciousTDHP skrev:Ok, om vi säger alla de övriga som inte kom med på Topp 20-listan då!slarvid skrev:nej inte grinig, hemma förkyld som fan, o ni vet hur de är när en man är riktigt förkyld!TDHP skrev:Grinig idag?![]()
Svårt specifiera dålig, men jag menar nog tekniskt sett vs framgång. Som gene simmons, spelar dansbandsbasgångar i hårdrock o blir miljardär på det, men det tack vara image o att han kan snickra låtar. Konverterar man om frågan till gitarr så kan nog ev Kurt Cobain toppa den listan![]()

TDHP

TDHP
- Mr Spock
- Medlem++
TDHP skrev: Det finns ju en jävla massa basister som kanske inte är några större tekniker och inte speciellt "bra" på sina instrument egentligen, men det har ändå gått bra mycket bättre för dem än de flesta här...

Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
- TDHP
- Forumvärd
Oförlåtligt.Grafen skrev:Elias-bootsy och John Sane, de är iofs bra basister båda två men ingen av dem ville ta ett glas med mig igår.
TDHP

TDHP
-
- Medlem+++
- DoggyD
- Medlem++
Jag har väl aldrig hört på maken ........................
http://www.youtube.com/watch?v=sggiYN8g7n4
http://www.youtube.com/watch?v=sggiYN8g7n4
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
- TDHP
- Forumvärd
Ingen har väl påstått nåt annat?Samuel V skrev:Kan vi få ha en åsikt, eller? Måste vi markera varenda inlägg med *personlig åsikt*, eller länka till en doktorsavhandling om subjektet?
En enkel fråga ställdes, och vi svarade.
TDHP

TDHP