http://www.blocket.se/goteborg/Samlargi ... m?ca=8&w=3

Kan man pruta en tusing, tror ni?
+1TDHP skrev:Nänä, vintagemarknaden är HELT död!
Du måste ha personliga erfarenheter av detta för att kunna uttala dig! Eller var det tvärt omTDHP skrev:Nänä, vintagemarknaden är HELT död!
Instämmer, kan prisuppgifterna för Gibson LP's i denna tråd verkligen stämma???... Jag har ju oxå blivit upplyst om att vintage marknaden är helt död, stendöd till och med. Eller kan det vara så att önskemålen om dramatiskt sjunkande priser bara gäller för vintage elbasar och framför allt här på PB???...TDHP skrev:Nänä, vintagemarknaden är HELT död!
Så sant som det är sagt (skrivet)Hellish skrev:Det är ju inte säkert att han får den såld så marknaden kan ju VARA död så ända in i trollskogen.![]()
Å andra sidan så brukar folk som samlar på sånt där inte sakna pengar.
Om den är fin och helt original med oöppnade kåpor så kanske en halv mille idag.Will skrev:Det var en '56 custom ute för ca ett år sen för 80'000 kr.
Min lärare har en 57 goldtop och har sagt att den är värd mer än en mille. Vet ej hur bra koll han har på vintage marknaden.
Med tanke på att de här kostade över 800 pannor för ett par år sedan så kan man säga att de sjunkit som en sten.Bas-Tompa skrev:Instämmer, kan prisuppgifterna för Gibson LP's i denna tråd verkligen stämma???... Jag har ju oxå blivit upplyst om att vintage marknaden är helt död, stendöd till och med. Eller kan det vara så att önskemålen om dramatiskt sjunkande priser bara gäller för vintage elbasar och framför allt här på PB???...TDHP skrev:Nänä, vintagemarknaden är HELT död!
Det är därför bla The Hives säljer av stora delar av sin samling?Gilles_Roqagil skrev:Finns alltid rockstjärnor o liknande som kan köpa gurorna.
När man snackar om kollaps i marknaden handlar det ju snarare om läget för average joes som försöker spekulera på instrument
+1 på den. Precis vad jag menar. Om man köpt ett eller flera vintage instrument för några år sedan i syfte att spekulera och tjäna grova pengar på att sälja vidare vid ett senare tillfälle så är man troligtvis ute i ogjort väder (iaf de närmaste åren), men... Om man som undertecknad skaffat sig några väl valda instrument långt tidigare INNAN priserna gick helt genom taket till orealistiska nivåer och dessutom köpte dem i syfte att spela på, njuta av och inte har för avsikt att sälja av dem någonsin, då tycker jag att det är helt ointressant hur priserna flukturerar över tid. För det kommer de troligtvis att fortsätta att göra även i framtiden, beroende på konjunkturer m.m.Gilles_Roqagil skrev:Finns alltid rockstjärnor o liknande som kan köpa gurorna.
När man snackar om kollaps i marknaden handlar det ju snarare om läget för average joes som försöker spekulera på instrument
Åfan? Ja, då är det ju en viss skillnad.Pentastar skrev:Med tanke på att de här kostade över 800 pannor för ett par år sedan så kan man säga att de sjunkit som en sten.Bas-Tompa skrev:Instämmer, kan prisuppgifterna för Gibson LP's i denna tråd verkligen stämma???... Jag har ju oxå blivit upplyst om att vintage marknaden är helt död, stendöd till och med. Eller kan det vara så att önskemålen om dramatiskt sjunkande priser bara gäller för vintage elbasar och framför allt här på PB???...TDHP skrev:Nänä, vintagemarknaden är HELT död!
395k är ett bra pris men troligvis inte lättsåld i dagsläget.