Jag skäms.olabola skrev:Natruimklordid som nämnsär ju vanligt salt.NaCl..NatriumHydroxiden NaOH är en annan sak.[/b]Cuba skrev:Om jag minns rätt så blandades 1 dl NaOH ut i 5 dl vatten. Det blandades ut i förblandat tapetklister (pulver + vatten). Jag labbade med koncentrationen vill jag minnas.Heyman skrev:Cuba skrev:Bums kan man tillverka själv. Jag har själv provat när jag avfärgade ett köksmöbelemang.
Kaustiksoda + tapetklister = Bums. Koncentrationen kan man bestämma själv.![]()
Börjar inte natriumkloridet reagera direkt när du blandar det?
Använder du torrt klister och sedan vatten eller hur?
Känns lite vanskligt att handskas med så hur har du gjort?
Det är ju naturligtvis riskfyllt att labba med sånt här. Skyddsglasögon, ansiktsskydd, skyddshandskar och oömma kläder är ett måste. När det väl är blandat så är geggan stabil. Sen är det bara att pensla på.
Myth Busters: Biltemas lackborttagningsmedel avslöjat.
- Heyman
- VIP medlem
- Kontakt:
Om helvetet var en dålig plats skulle det vara kallt där!
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
Spelar just nu på: Rickenbacker 4001 -76, Travis Bean TB2000, Greco Mirage, Matamp Infernal GT200, Mesa Boogie Road Ready 2x15 +2x10.
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
ja det var snabba ryck, minns att någon strippade en parkerad polisbil med bums.Hagström skrev:På den tiden då bums fungerade som det skulle penslade man på, efter några sekunder började lacken bubbla och man kunde skrapa bort den med en bit plast eller liknande
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
- Cuba
- VIP medlem
Exakt!olabola skrev:Natruimklordid som nämnsär ju vanligt salt.NaCl..NatriumHydroxiden NaOH är en annan sak.[/b]Cuba skrev:Om jag minns rätt så blandades 1 dl NaOH ut i 5 dl vatten. Det blandades ut i förblandat tapetklister (pulver + vatten). Jag labbade med koncentrationen vill jag minnas.Heyman skrev:Cuba skrev:Bums kan man tillverka själv. Jag har själv provat när jag avfärgade ett köksmöbelemang.
Kaustiksoda + tapetklister = Bums. Koncentrationen kan man bestämma själv.![]()
Börjar inte natriumkloridet reagera direkt när du blandar det?
Använder du torrt klister och sedan vatten eller hur?
Känns lite vanskligt att handskas med så hur har du gjort?
Det är ju naturligtvis riskfyllt att labba med sånt här. Skyddsglasögon, ansiktsskydd, skyddshandskar och oömma kläder är ett måste. När det väl är blandat så är geggan stabil. Sen är det bara att pensla på.
Var försiktig och använd skydd om du utför detta!